Toon posts:

Nieuwe PC, gelijk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een paar dagen geleden een nieuwe pc inelkaar gestoken, maar als ik dvds wil gaan draaien op gamez, dan krijg ik een lockup, het beeld krijgt geen signaal meer en ik kan verder niks meer doen. Als ik de reset knop indruk doet hij het gewoon weer. Totdat ik weer ga gamen of film kijken. maar osms kan ik films kijken voor drie kwartier en soms maar voor 2 minuten voordat hij vastloopt.

Ik heb al een beetje rond gekeken en er zijn meer mensen met hetzelfde probleem, de hoofdtip die di emensen krijgen is dat het aan de voeding ligt. Ik vroeg me af of dat in mijn geval ook zo is.

Ik heb:

Asus A8N-SLI
AMD 3500+ s939
XFX Geforce 6600GT 256 Mb
1 HD van 80 gig
1 HD van 250 gig
en nog 2 gig DDR
1 dvd-branders (Asus)
1 dvd-speler (BenQ)
mijn voeding is een Enlight (peak: 400W, rated: 350W)

iemand enig idee?

heb al de nieuwste bios en drivers geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde.

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:13
Ik zou ook eens een andere voeding proberen.

Heb zelf geen ervaringen met dit merk. Wat is het Amperage op de 12V lijn?

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat voor geheugen heb je erin zitten? Heb je al eens memtest laten draaien?

edit: Draai je toevallig een overclock ?

[ Voor 23% gewijzigd door h3ll op 30-11-2005 10:10 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Waarom? Omdat het kan!!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Lijkt me in ieder geval wel een redelijk energie verslindend systeem. Kan me goed voorstellen dat zodra de videokaart ook om sap vraagt de voeding het niet meer trekt.

Probeer het eens met alleen het noodzakelijke. 1 geheugendimmetje, 1 hardeschijf, 1 dvd speler?

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Lijkt me sterk dat het de voeding is. Want je systeem loopt met een filmpje langerna niet op vol vermogen. En aangezien die op vol vermogen denk ik zelfs geen 350watt trekt.. Met films afspelen verbruikt die misschien max 150~200watt..
Ik sluit de voeding niet uit, maar dan zou je echt een bagger ding hebben van 10 jaar oud :p Je kan natuurlijk ff een proggie draaien om je voltage te checken. ff kijken of je geen pieken ziet enzo.
Het zou idd ook je geheugen kunnen zijn.. Btw vermeld ff wat meer.. zoals bv je OS, want met deze info kunnen we niet echt veel.

>PC specs<

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
en ehhh, de temperatuur? Zou dat nog parten kunnen spelen?
Misschien een zelf geplaatste cpu-cooler die niet perfect aansluit ofzo?
Post eens wat temperaturen?

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt voor jullie replies.

Ik zit nu op school, als ik thuis ben zal ik eens wat meer gegevens posten.

Wat betreft het geheugen, ik weet niet welk merk. Maar ik ben nu bezig windows aan het opnieuw installeren, als dit niet lukt ga ik met het geheugen en de videoplank aan de gang.

Momenteel ben ik Windows XP pro NL Sp2 aan het installeren. Maar ik heb ook Windows Xp Pro 64-bit liggen (ik weet niet of dat wat uitmaakt en of die versie uberhaupt wel met mijn AMD64 werkt.)

Ik hoop alleen dat het geen serieus probleem is, want het is niet mijn comp. het enige rust gevende is dat het systeem wel stabiel draait en verder geen kuren vertoont (behalve dat ik de tweede HD niet kreeg geformateerd in systeembeheer van windows, maar daarna wel via deze computer). Hij gaat pas raar doen als ik wat meer vraag van het systeem. (gelukkig kan ik wel Patience spelen, hehe :*) ).

een paar dagen geleden nog ff Brothers in Arms gespeelt op Beamer met surround, dat was wel vet, en toen had ik nog geen problemen, het begon allemaal nadat ik voor de eerste keer die tweede HD probeerde te installeren (dit weet ik niet zeker aangezien ik niet uitvoerig heb getest en misschien maar een kwartier heb gespeeld), kan het zijn dat die HD kapot is en daardoor de rest van mijn systeem vern****kt ?

goed, als ik thuis ben ga ik ff die voltages checken!

Verwijderd

Topicstarter
btw, hij is niet overgeclocked...

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:18

Steffy

Ayreonaut

:> Voeding is wel erg magertjes niet, zou eerst maar eens wat anders gaan halen want dat is wel erg krap gezien wat je er allemaal in hebt zitten, minimaal zou ik toch wel een 450 watt gaan halen en meer is ook niet verkeerd

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Het is idd mogelijk dat wanneer je hdd kapot is je systeem wel opstart maar bij zware aps je systeem hangt!!

tooltje HDtune! kan je de hdd testen!! maar ik denk meer een warmte probleem is!!
dus post idd ff wat tempratueren hier!! idle en full load!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• GH45T
  • Laatst online: 24-05 07:50
Gebruik je (een) Maxtor HD('s)?

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:05
Je voeding lijkt met op zich geen probleem. Ik zou het volgende proberen om het probleem te achterhalen:
-Testen of het probleem zich ook voordoet bij een geopende kast, zijn de problemen dan opgelost, dan wordt er iets te warm en heb je waarschijnlijk een koeler niet goed gemonteerd.
-Voltages checken (in bios en met mbm, doe dit wanneer je de pc redelijk belast)
- Memtest86 draaien (toets maar in op google). Mochten hier fouten ontstaan, dan kun je de test herhalen met slechts 1 reep geheugen. Zo kun je testen welke reep de problemen geeft.
- Tijdelijk anderer videokaart plaatsen.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Het kan idd heel goed aan je HD liggen :)
En waarom zeurt nou iedereen over die voeding.. Pfff het is meer dan genoeg watt. Zolang die geen gegevens post dat die voeding grote pieken geeft is er niks mis mee! In princiepe zou je ook een 200 of 250watt kunnen gebruiken als je alleen in windows zit en een film kijkt! Dus een 350watt rms voeding is meer dan genoeg! mits die natuurlijk geen grote pieken geeft, wat ik al eerder poste..

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
Die tweede HD is inderdaad een Maxtor 250 Gb 7200 rpm S-ATA, maar ik heb normaal geen problemen met Maxtor. Als ik deze HD er nu eens uitjengel en dan kijk wat hij doet? Ja, ik denk dat ik dat ook eens kan proberen.

Oke, ik ga die temperaturen eens controleren,en die voltages en die memtest, maar een andere videokaart wordt een probleem, ik heb geen extras PCI kaart liggen, enkel AGP en die zit niet op het MoBo.

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 09:18
Bij mij was een BIOS update de helpende hand. Sindsdien heb ik geen vastlopers meer gehad. Misschien dus eens kijken of je de laatste BIOS-verise erop hebt staan.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zolang de ts niet met meer specifieke informatie komt is het lastig speculeren ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:43:
Die tweede HD is inderdaad een Maxtor 250 Gb 7200 rpm S-ATA, maar ik heb normaal geen problemen met Maxtor. Als ik deze HD er nu eens uitjengel en dan kijk wat hij doet? Ja, ik denk dat ik dat ook eens kan proberen.

Oke, ik ga die temperaturen eens controleren,en die voltages en die memtest, maar een andere videokaart wordt een probleem, ik heb geen extras PCI kaart liggen, enkel AGP en die zit niet op het MoBo.
Als je een beetje rondzoekt hier op GoT dan kom je meer mensen tegen met de combinatie A8N-SLI en Maxtor S-ata HD welke problemen veroorzaken. Voornamelijk Diamondmax 10 dacht ik dat problemen geeft, maar precies weet ik het ook niet allemaal meer, ook niet hoe je het op kunt lossen maar met een beetje zoekwerk moet het mogelijk zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de bios al geupdate naar de nieuwste versie. Moet het nog ff checken om zeker te weten of hij het nog doet nu. De Bios die ik geflasht heb is de allernieuwste (een beta versie, omdat het scheen dat er een AMD3500+ processor was die pas vanaf deze bios ondersteund werd, dus voor de zekerheid.)

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:45:
[...]

Als je een beetje rondzoekt hier op GoT dan kom je meer mensen tegen met de combinatie A8N-SLI en Maxtor S-ata HD welke problemen veroorzaken. Voornamelijk Diamondmax 10 dacht ik dat problemen geeft, maar precies weet ik het ook niet allemaal meer, ook niet hoe je het op kunt lossen maar met een beetje zoekwerk moet het mogelijk zijn :)
Dan zou het probleem toch opgelost moeten zijn als ik die Maxtor eruit haal?

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:47:
[...]

Dan zou het probleem toch opgelost moeten zijn als ik die Maxtor eruit haal?
Nou ja, opgelost, het probleem is dan hooguit verdwenen ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Die problemen van de Maxtor zijn middels een biosflash van de Maxtor te verhelpen :)

zie A8N-SLI Deluxe + Maxtor DM10 firmware update

[ Voor 28% gewijzigd door Turkish op 30-11-2005 11:53 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Oke, oke, niet opgelost, maar omzeilt. Wat ik wel zou kunnen doen, als dit het probleem is, en die bioflash van Maxtor niet werkt, die Maxtor omruilen voor bijvoorbeeld een western Digital. Dan is het wel opgelost. Ik zie wel, laat ik eerst ff thuis gaan proberen. Ik heb nu in iedergeval 1001(ongeveer :)) tips om te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik een tijdje niet heb gepost, maar heb wat tests gedaan (film gekeken, games gespeeld)
maar hij loopt niet meer vast.

dit alles nadat ik de nieuwste drivers en bios heb geinstalleerd. Dus ik hoop dat het nu goed is. Moet nog meer testen. Heb alleen die maxtor schijf nog niet geformateerd, dat zou misschien het probleem kunne zijn. Oh en de kast staat nu ook open.

het enigste probleem wat ik nu nog heb is dat af en toe als ik de comp aanzet 1 van de fannetjes flink veel lawaai maakt en dat mijn mobo aangeeft bij het opstarten dat er een fan niet goed draait. Als ik hem dan uit en weer aanzet is het probleem weg? enig idee?

Laten we hopen dat het vastloop probleem nu weg is
Pagina: 1