Toon posts:

Vraagje over athlon 64 OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het opzoeken over hoe je een Athlon 64 moet overclocken vond ik het volgende op het www.overclock.net forum:

"On the motherboard, there is a small chip called a PLL, or a frequency generator. This frequency generator creates a base frequency of 200MHz for the chipset, and inside the chipset there is an internal multipler, much like that of the CPU, to determine to full Hyper-Transport frequency. On socket 754, that multiplier is x4, and on Socket 939/940, it is x5. It also determines the CPU frequency by going through the CPU's internal multiplier. The base Hyper-Transport frequency is still 200MHz for the CPU, so for an Athlon 64 3000 (Socket 754) for example, it would be 200MHz HTT (Hyper-Transport) x 10 = 2000MHz CPU frequency. "

En dit komt van de telenet games overclock FAQ:

"In een Athlon64 systeem wordt een basisfrequentie gebruikt van 200 MHz die we de "kloksnelheid van de HT-link" noemen. Alle componenten ontvangen deze basisfrequentie en bepalen hun eigen kloksnelheid t.o.v. dat kloksignaal."

Nu mijn vraag: wilt dit zeggen dat als je een athlon 64 gaat overclocken dat je eigenlijk aan de basis de frequentie van die PLL gaat verhogen,van je chipset(euh daarmee bedoelen ze northbridge zeker?) of nog van iets anders?

Alvast bedankt!

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Die 200 die je gaat overclocken is gewoon je fsb, met HTT multiplier erover geloof ik ja.

[ Voor 12% gewijzigd door poepkop op 30-11-2005 09:47 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)