Toon posts:

Call of Duty werkt niet met ATI Radeon 9200SE

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het spel Call Of Duty. Als ik in het hoofdmenu van het spel zit, dus de scherm waar je kan kiezen tussen, new game ,multiplayer ,opties enz. zie ik het volgende het scherm achter het spel menu ziet er grijs achtig uit in een soort van raster ik weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven. Ook de teksten in de menu van het spel zien er anders uit dan het hoort te zijn. Zelf heb ik het een en ander opgezocht op google over drivers enz. Deze Tekst over de driver ATI Catalyst 5.11 wat verbeterend hoort te zijn vertelt:

Call of Duty: Starting a single player game at any skill level no longer results in the operating system failing to respond when using an ATI Xpress™ 200 series product

Deze bron komt van tweakers vandaan: meuktracker: ATi Catalyst 5.11
Die Ati Radeon 9200SE komt van de 200 serie vandaan, dus hij zal volgens die bronnen moeten werken. Het spel loopt niet vast als ik op new game klikt hij wil gewoon simpel weg niet opstarten. Heb het spel geprobeerd om te spelen op 2 verschillende systemen Allebei met een ATI radeon 9200SE geen van beide werkt die niet op. DirectX geinstalleerd die bij het spel geleverd was

Mijn systeem eigenschappen:
Systeem 1:
Intel Celeron 2.6 ghz 256 ddram
Grafische kaart: ATI Radeon 9200SE

Systeem 2:
AMD Athlon 2000+ 756 ddram
Grafische kaart: ATI Radeon 9200SE

Heb oudere ATI Catalyst drivers geprobeerd, maar tevergeefs
Heb gezocht op GOT met mensen met hetzelfde probleem sommige lijken erop maar is het net niet ook op Google gezocht maar geen resultaat.

Wie kan mij uitleg geven over dit probleem of hoe ik het moet oplossen?
Alvast Bedankt!!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:55
omega drivers geprobeerd? Heb je het orginele spel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het orginele spel, Omega drivers ga ik nu proberen.
418O2 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 01:50:
omega drivers geprobeerd? Heb je het orginele spel?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik wil niet lullig doen, maar zelfs als je het draaiend krijgt, dan zul je met die videokaart niet echt kunnen spelen. Reken niet op goede framerates.
Struin het internet eens af op openGL problemen zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet waar ik heb het spel als eens eerder gespeeld maar dan op een nog oudere video kaart de Geforce GTS Pro 64 mb, dus neem aan dat deze kaart heb spel op zijn minst moet laten draaien.
KillerAce_NL schreef op woensdag 30 november 2005 @ 02:02:
Ik wil niet lullig doen, maar zelfs als je het draaiend krijgt, dan zul je met die videokaart niet echt kunnen spelen. Reken niet op goede framerates.
Struin het internet eens af op openGL problemen zou ik zeggen.

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou.... ATI verschilt toch wel van Nvidia, dus je kan niet zomaar zeggen dat het op een 9200SE ook moet werken omdat het op een GF2 GTS ook werkt..

Wat bedoel je eigenlijk met Die Ati Radeon 9200SE komt van de 200 serie vandaan, ??

Hoe je het oplost; ik denk dat de enige manier een nieuwe VGA kaart kopen is, of misschien eens Windows opnieuw installeren, drivers erop en nog eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Cytalyst drivers zijn aangepast met een nieuwe update 5.11 call of duty heeft wat problemen gehad met kaarten uit de 200 series. De 9200Se komt uit die serie en dat probleem wordt trouwens omschreven in die link die in mijn post staan. Die problemen zouden opgelost moeten zijn en dat is bij mij niet het geval Omega drivers geprobeerd leid niet tot de oplossing. Ik zelf weet dat het een rot kaart is die 9200SE maar call of duty kan erop draaien niet al te best maar toch het hoort te werken.Windows opnieuw geinstalleerd heb ik al een keer gedaan voor hetzelfde probleem met call of duty maar het probleem bleef bestaan.
Ryan666 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 02:14:
Nou.... ATI verschilt toch wel van Nvidia, dus je kan niet zomaar zeggen dat het op een 9200SE ook moet werken omdat het op een GF2 GTS ook werkt..

Wat bedoel je eigenlijk met Die Ati Radeon 9200SE komt van de 200 serie vandaan, ??

Hoe je het oplost; ik denk dat de enige manier een nieuwe VGA kaart kopen is, of misschien eens Windows opnieuw installeren, drivers erop en nog eens proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 02:39 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

Call of duty is prima te spelen op een 9200... heb ik zelf ook heel lang gedaan. Tenzij de TS het over call of Duty 2 heeft, natuurlijk...

... not as I do.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Clusharaw schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:58:
Call of duty is prima te spelen op een 9200... heb ik zelf ook heel lang gedaan. Tenzij de TS het over call of Duty 2 heeft, natuurlijk...
Zelfs dan draait ie nog redelijk, heb hem uitgespeeld op mijn laptop met een 9100 IGP (ati 8500), draaide niet altijd helemaal soepel, maar te spelen is het wel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 02:38:
Cytalyst drivers zijn aangepast met een nieuwe update 5.11 call of duty heeft wat problemen gehad met kaarten uit de 200 series. De 9200Se komt uit die serie en dat probleem wordt trouwens omschreven in die link die in mijn post staan. Die problemen zouden opgelost moeten zijn en dat is bij mij niet het geval Omega drivers geprobeerd leid niet tot de oplossing. Ik zelf weet dat het een rot kaart is die 9200SE maar call of duty kan erop draaien niet al te best maar toch het hoort te werken.Windows opnieuw geinstalleerd heb ik al een keer gedaan voor hetzelfde probleem met call of duty maar het probleem bleef bestaan.
[...]
Ah oke, maar heb je ook eens in dezelfde pc die je nu hebt, alleen een andere vga kaart te steken en het spel dan te proberen ? Als de problemen dan weg zijn ligt het dus duidelijk aan de videokaart..

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:34

St@m

@ Your Service

Vriend van mij heeft in zijn PC een 9200SE en we hebben gistermiddag lekker zitten fraggen met COD2 (Dx7 mode 'course)
Het lijkt mij dus sterk dat je kaart niet ondersteunt wordt in COD

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere VGA kaart maar het lijkt wel heel erg waarschijnlijk dat precies 2 dezelfde kaarten niet werken met Call of Duty de eerste dus niet het 2e deel. Heb 2 systemen met dezelfde kaart.
Ryan666 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:07:
[...]

Ah oke, maar heb je ook eens in dezelfde pc die je nu hebt, alleen een andere vga kaart te steken en het spel dan te proberen ? Als de problemen dan weg zijn ligt het dus duidelijk aan de videokaart..

Verwijderd

Als ik in het hoofdmenu van het spel zit, dus de scherm waar je kan kiezen tussen, new game ,multiplayer ,opties enz. zie ik het volgende het scherm achter het spel menu ziet er grijs achtig uit in een soort van raster ik weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven.
Als ik dit zo lees moet ik gelijk denken aan een bekend Call of Duty probleem. Waarschijnlijk is dat het probleem wat je gevonden had op GoT, maar heb je toch de oplossing van Activision geprobeerd?

Verwijderd

ik heb een ati club 9250 radeon en speel het cod2 zonder problemen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:04:
ik heb een ati club 9250 radeon en speel het cod2 zonder problemen
Helaas hebben we het hier over Call of Duty 1 ;)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Volgens mij is er al een behoorlijke tijd een probleem met Call of Duty in combinatie met de nieuwste Catalyst drivers vanaf versie 5.x ofzo (dat staat wel ergens anders op GoT). Ik dacht dat het downgraden van je videokaartdrivers de oplossing was.

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 20:02
anton121 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:54:
Volgens mij is er al een behoorlijke tijd een probleem met Call of Duty in combinatie met de nieuwste Catalyst drivers vanaf versie 5.x ofzo (dat staat wel ergens anders op GoT). Ik dacht dat het downgraden van je videokaartdrivers de oplossing was.
Nee hoor,

Ik heb zelf ook een 9200SE en daar draait CoD als een trein op, zonder enige grafische lag en zonder crashes en/of lockups.

Is er niet fysiek niet iets mis met je kaart? ( al zou dat niet moeten zijn, maar hé, het kan altijd ;) )
Want mijn 9200SE'tje draait zelfs NFS:MW en CoD2!!!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Omega driver deed het bij mij destijds.
Maar geeft die verder nog een melding of iets?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Pagina: 1