Soundblaster Audigy , Volume regeling ?

Pagina: 1
Acties:

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem...

Ik heb pas geleden een Soundblaster 24bits audigy ( 7.1 ondersteuning ) aangeschaft en heb deze netjes kunnen instaleren, alleen het punt is dat ik bij Volume regeling van Windows niet kan instellen wat ik precies met met geluid wil kwa rechts achter, center, links achter etc.
Bij het meegeleverd cdtje heb ik wel software geinstalleerd van Creative en heb ik de boel wel kunnen instellen en kunnen testen op 5.1 geluid, dat werkte allemaal prima.
Maar ik vindt het erg vreemd dat ik het bij volume beheer van windows helemaal niets van zie , ja alleen dat het op 5.1 ingesteld staat.

Wie weet hier een oplossing voor of is dit dood normaal ?

Systeem specs die belangrijk zijn :
Athlon xp 3000+
2x 512mb ddr
a7v880
9600pro 256mb
2x 160gb hd ( wd & hitachi )

Alvast bedankt voor alle moeite tweakers.

-ThUnDeR-

Blij Met Wilco

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Is normaal. Die Windows mixer is achterhaald en biedt weinig instellingsmogelijkheden. Daarvoor moet je gewoon de extra software en de mixer van de fabrikant hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik maakte me er zorgen om omdat ik dit wel zag bij me onboard geluid , indien die was ingesteld op 5.1, ik gahet zo nog even testen met een game of het 5.1 echt werkelijk ook goed werkt.

Edit : Idd het geluid werkt gewoon goed, sorry voor het onnodig openen van dit topic dus eigenlijk, maar is het mogelijk om te zorgen dat ik bij muziek alle speakers in gebruik heb ipv de 2 voor ?

[ Voor 41% gewijzigd door -Thunder- op 30-11-2005 01:35 ]

Blij Met Wilco

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Niemand die daarvoor een oplossing heeft ? zodat ik met al m'n 5 luidsprekers muziek kan luisteren ?

Blij Met Wilco

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dat kan als je in de creative mixer iets aanzet, als ik het me goed herinner heet dat CMSS of iets in die richting. Er zijn voor winamp ook plugins te vinden die dit effect hebben.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ga naar je windows geluid control panel en stel daar 4 of 5.1 speakers in en stel ook in de drivers van je geluidskaart in dat je 4 of 5.1 speakers hebt. Zorg ervoor dat je altijd de nieuwste software hebt en controleer zowel de controlpanel van windows zelf als die bij de software van de geluidskaart geleverd wordt. Zowel de terratecs/hercules als de AC97 (op het moederbord geintegreerde) als de creative geluidskaarten leveren hele duidelijke software waarmee je het in kan stellen EN kan testen. Probeer dat eerst. Een topic openen heeft weinig zin, aangezien het echt in je instellingen zit.
Dat ook allemaal uitgeprobeerd :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
@ Nvidiot , heel fijn bedankt :) Het werkt :)

@ Outerspace, jep dat heb ik natuurlijk bekeken.

Blij Met Wilco

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Nu je de drivers van SB hebt, probeer eens de alternatieve drivers van KX Project; er gaat een heel nieuw geluid voor je open en een hoop instellingen waar je de 7.1 goed mee kunt configureren.
De kaart gaat in ieder geval een stuk helderder klinken dan met de drivers van SB... >:)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Waar kan ik die van daan halen dan ?

En wat zijn precies de voordelen en nadelen ?

Blij Met Wilco

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

-ThUnDeR- schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:12:
Waar kan ik die van daan halen dan ?

En wat zijn precies de voordelen en nadelen ?
De link staat gewoon in de faq:
creative
Voor creative drivers zijn alleen updates beschikbaar, deze kan je vinden op http://nl.europe.creative.com/support/. Daar staan ook handleidingen en veelgestelde vragen over deze kaarten. Als je complete driversets zoekt, heb je een probleem. Creative wil deze niet meer via het net ter download aanbieden, een antwoord van creative over dit probleem:

• creative:
Het klopt inderdaad dat er geen originele drivers op de website zijn. Alle klanten moeten het volledige softwarepakket ontvangen hebben bij hun produkt. Zo niet kunnen ze gratis van ons de CD krijgen. Als ze de CD bijv. kwijt zijn kunnen ze die bijna gratis (E1.82) bij onze Online winkel kopen. (www.europe.creative.com). Vanwege licenties is het niet mogelijk de software door uw Forum te laten downloaden.

KX-project drivers voor sblive en audigy
Voor de SB-Live en de Audigy is op deze website een driver te vinden Die je wel compleet kan downloaden met alle bijbehorende control panels.

;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Thanks, heb ik blijkbaar even over het hoofd gezien, ik zal die drivers eens uit proberen en kijken of het daad werkelijk beter is dan de meegeleverde drivers.

Blij Met Wilco

Pagina: 1