Na het booten vanaf een andere dan de gebruikelijk harddisk waarop ik geen raiddrivers had staan, heeft windows scandisk de boel van mijn 320 G striped array (data) verprutst. Met het booten vanaf de oorspronkelijke bootdisk geeft de raiddriver nl. een error aan. Kan ik nu gewoon de array herstellen zonder dat er dataverlies optreedt, of is er nog een andere mogelijkheid? Ik durf het niet zomaar te proberen!
Verwijderd
Bij een broken array, is het inderdaad zaak niet zomaar wat te gaan proberen, en je eerst goed te informeren. Begin bij de RAID FAQ om je in te lezen. 
Aangezien scandisk blijkbaar aan de slag is geweest met data per HDD, in plaats van de array, vermoed ik dat je sowieso wat data gaat verliezen, maar laten we daar vooralsnog niet vanuitgaat.
In de eerdergenoemde FAQ staat informatie over hoe je een 1:1 kopie van de HDD's kan maken, zodat je na een mislukte poging je data te herstellen terug kan naar de huidige stand van zaken.
Daarna kun je met de tools genoemd in de FAQ proberen de data te recoveren.
Aangezien scandisk blijkbaar aan de slag is geweest met data per HDD, in plaats van de array, vermoed ik dat je sowieso wat data gaat verliezen, maar laten we daar vooralsnog niet vanuitgaat.
In de eerdergenoemde FAQ staat informatie over hoe je een 1:1 kopie van de HDD's kan maken, zodat je na een mislukte poging je data te herstellen terug kan naar de huidige stand van zaken.
Daarna kun je met de tools genoemd in de FAQ proberen de data te recoveren.
offtopic:
Welkom op GoT
Ik zou sowieso aanraden even de verschillende FAQs door te nemen, en daarnaast de stickies in het betreffende forum als je er een topic wil openen. In 99% van de gevallen bieden deze een goede leidraad om problemen op te lossen.
Welkom op GoT
Ik zou sowieso aanraden even de verschillende FAQs door te nemen, en daarnaast de stickies in het betreffende forum als je er een topic wil openen. In 99% van de gevallen bieden deze een goede leidraad om problemen op te lossen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 08:00 ]
Ik kan helaas niet uit je topicstart afleiden wat je allemaal wel niet met behulp van o.a. de FAQ van dit subforum hebt uitgeprobeerd, uitgevonden danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is helaas niet de bedoeling hier op GoT
Dit topic gaat dan ook dicht.
Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals te doornemen, maar dan ditmaal wel van A tot Z
Daarin staat duidelijk uitgelegd wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten
Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals te doornemen, maar dan ditmaal wel van A tot Z
Dit topic is gesloten.
![]()