Toon posts:

Versatel en msn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nou ik had me vandaag dus verheugd op versatel wat ze overigens ook aangesloten hebben.
Dus ik meteen lekker testen..kom ik tot de conclusie dat ik op zijn hoogst 3mbit haal van de 20 !!
En dat met een usenet newsserver...
Daarbij kan ik ook niet meer inloggen op msn.Raar maar waar maar msn doet het gewoon NIET meer.
Steek ik nu mijn @home abbo weer erin...hoppa geen enkel probleem en alles loopt..maar ook weer langzaam(4mbit lijn en haal nog geen halve mbit).
Dat is dus ook de rede waarom ik omgestapt ben.
De afstand van mij tot de centrale is onbekend(geeft de link aan wat ik hier ergens heb gevonden)
Zet ik me router ertussen doet het inet het wel maar msn ook nog steeds niet.
Haal ik dus de belkin router ertussen uit werkt het nog steeds niet.
Kortom geen verschil met of zonder router.
Maar het zou toch niet mogen zijn dat ik maar 3mbit haal van de 20.
Ik bedoel als ik nu op 15 a 16 zit met alles eraf dan zou dat toch een mooie snelheid zijn ?
Maar wie heeft er een verklaring waarom msn het gewoon niet doet met versatel en @home wel..?

Verwijderd

Je zegt zelf dat de snelheid met @home ook brak is..zou het dan niet aan je pc liggen? Spyware , adware enz

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:36:
Hallo allemaal,

Nou ik had me vandaag dus verheugd op versatel wat ze overigens ook aangesloten hebben.
Dus ik meteen lekker testen..kom ik tot de conclusie dat ik op zijn hoogst 3mbit haal van de 20 !!
En dat met een usenet newsserver...
Wat haal je met één van de volgende bestanden?
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.nul
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin
http://speedtest.multikabel.net/100mb.nul
http://speedtest.quicknet.nl/index2.html
Daarbij kan ik ook niet meer inloggen op msn.Raar maar waar maar msn doet het gewoon NIET meer.
MSN doet het prima aangezien deze afkorting staat voor het netwerk waarover men communiceert.
Je doelt waarschijnlijk op het feit dan Messenger het niet meer doet, waarbij we dan graag willen weten wat je bedoelt met 'doet het niet meer'. Start het niet meer op? Maakt het geen verbinding?
Krijg je een foutmelding? Wat doet het na een herinstallatie?
Steek ik nu mijn @home abbo weer erin...hoppa geen enkel probleem en alles loopt..maar ook weer langzaam(4mbit lijn en haal nog geen halve mbit).
Controleer je systeem inderdaad eens op spy-/adware. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Hitman Pro.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een paar dagen terug een clean install van xp met service pack 2 erop gezet.
Daarbij heb ik een hardwarematige firewall van de router(belkin 54G bekabeld) en een softwarematige van sygate.
Dan heb ik ook nog microsoft anti spyware,avast,NOD32 dus aan spyware of virussen kan het niet liggen.

De situatie met @home :
Het internet werkt gewoon maar de verbinding is ronduit klote te noemen.Zeer hoge pings varierend van 100 tot 500.Vaak ook nog timeouts.Ik haal bij de usenet server net 2 mbit terwijl het er 4 moeten zijn.Ook heb ik al vaak met @home gebeld over de problemen maar ze doen er schijnbaar niks aan vandaar dat ik overgestapt ben.
Maar bij msn messenger kan ik me gewoon aanmelden zonder problemen.

Situatie met versatel :
Nu pak ik de ethernet kabel van het modem van @home af en plug deze in op het modem van versatel.
Nu heb ik internet maar vanmiddag haalde ik op de usenet server 3mbit van de 20.
Ook als ik de hotmail site open en ik heb vervolgens mijn username en password in getypt dan krijg ik gewoon een wit beeld(is met @home niet).Tevens kan ik me niet aanmelden met msn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 05:12 ]

Verwijderd

Mik even alle beveiligingssoftware van de pc af. Deze kunnen nog weleens moeilijk doen als er een nieuwe verbinding is. Het niet in kunnen loggen op MSN kan hier door bv komen.

Andere oorzaken:
- je hebt draadloos ingeschakeld op je 54G en iemand maakt daar gretig gebruik van
- firewalls verkeerd geconfigureerd
- etc
Ook als ik de hotmail site open en ik heb vervolgens mijn username en password in getypt dan krijg ik gewoon een wit beeld(is met @home niet).
Inlog pagina gaat over http, na inloggen over SSL. Firewall blokkeerd SSL van je versatel (nieuwe) verbinding?

Kan je bv wel andere SSL pagina's openen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dude, het is zo enorm onbetrouwbaar om de Usenetserver als testobject voor je snelheid te gebruiken. Gebruik één of meerdere links van r00n, die zijn wél betrouwbaar.

Je gebruikt je oude bekabeling, wellicht dat hier het probleem zit? Probeer je computer eens met een andere kabel zo kort mogelijke kabel aan te sluiten.
Kan je bv wel andere SSL pagina's openen?
Gebruik als test https://www.xs4all.nl ofzo, dat is sowieso een bestaande :P

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had gisteren nog een hoop andere informatie in me post willen zetten,maar op de een of andere rare manier kan ik op fora's gewoon heel slecht berichten plaatsen met versatel.
Als ik dan op verstuur bericht klik dan zie je eerst het balkje onderen lopen,en daarna zegt hij doodleuk ''kan deze pagina niet weergeven''

Ik heb dus ook al een andere lees als nieuwe kabel geprobeerd maar geen verandering.
Mensen het is dus zo dat ik iemand ben die geen noob is op dit gebied.
Zelf heb ik ook ICT gedaan en heb 4 cisco certificaten.
Dus normaal gesproken zou ik dan toch wel het een en ander weten.

Maar ik heb wel gemerkt dat ik in de nacht met versatel die bin bestanden binnen kan trekken met ong 1 MB tot 1,5 MB.
Maar waarom zijn er die andere problemen?

En andere sites met ssl kan ik wel bekijken en dan heb ik het b.v. over de rabobank site.

Ook als ik pppoe instel in de router doet hij het doodleuk niet terwijl versatel daar toch echt mee werkt naar mijn weten.Dus ik heb het nu gewoon op dynamisch. :?

Ik ga alle beveilingen er eens af gooien en daarna opnieuw installeren.Eens kijken of het daar aan ligt.(Had ik nog niet aan gedacht)

Jullie horen van me.

Edit :
Heb alles eraf gegooid van beveiliging en daarna versatel aangesloten.
Maar de problemen blijven nog steeds.
Nu heb ik per toeval iemand in me msn staan die bij versatel werkt.
Nu heeft hij mijn verbinding nagekeken en wist me te vertellen dat ik vanuit de centrale tot bij mij 18mbit ter beschikking zou moeten hebben.
Maar omdat daar bij versatel nog niet alles geregeld is zou het nog niet helemaal goed zijn.
En volgens hem zou dat meestal een dag of 2 duren.
In hoeverre dit waar is weet ik niet...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 17:10 ]

Pagina: 1