Sanyo VPC-C6

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:03

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.sanyo-dsc.com/english/products/vpc_c6/images/top_image01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/102/specifications0nb.jpg

*1: Only available for still images in [0.3M] mode.
*2: The number of stills recorded is based on the CIPA (Camera & Image Products Association) standard, using the included lithium-ion battery and a 128 MB SD memory card manufactured by Toshiba. Specifications for video clips are based on the following conditions: Continuous shooting in TC-HQ mode and continuous playback. Results may vary according to operating conditions.
*3: Continuous playback in Slideshow mode.

Hier nog een tabel over de foto eigenschappen van deze gadget:

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/9168/photocapacities7cy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/9118/photocapacities28yr.jpg

• Available video recording time is shown when a re-formatted card is inserted.
*1: DCF is the abbreviation for "Design rule for Camera File system" — the industry standard established by the Japan Engineering Information Technology Association (JEITA) with the aim of realizing a common format for image files used with digital still cameras and other related equipment to make those products more convenient for end users.
*2: The DPOF (Digital Print Order Format) is a format for recording on storage media information such as the number of frames and copies desired for printing of images taken on the digital camera.
*3: Exif Ver 2.2 is an industry standard established for file formatting of images from digital cameras.
*4: Actual frame rates: 30 fps = 29.97 fps; 15 fps = 14.985 fps.
*5: Shooting times and capacities are indications only, and may vary depending on the type and brand of memory card, the subject, or the shooting conditions.
*6: The maximum continuous shooting time in [TV-S] mode is 5 hours 30 min. For [Web-HQ] and [Web-S] modes, the maximum continuous shooting time is 7 hours.
*7: The maximum continuous recording time for audio recording is 13 hours.

En dan natuurlijk ook nog wat foto´s:
Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/6476/sanyoxactic6p006qm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/5694/sanyoxactic6p010ic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/4995/sanyoxactic6p022of.jpg

Let Op! De volgende drie foto´s zijn van de C5 omdat ik zo snel geen foto´s in een hand van de C6 kon vinden, maar de maten komen zo goed als overeen.
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/5827/sanyoxactivpcc5i001pm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/200/sanyoxactivpcc5i024qn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/1446/c5inhand9ez.jpg

En nog een link om 360° te kijken

Ook heb ik een filmpje gevonden waar je goed kan zien hoe klein hij daadwerkelijk is.

Als je deze camera aanschaft krijg je er de volgende accessoires bij:
Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/5908/includedaccessories7yl.jpg

* Deze camera is op elke computer te gebruiken waar Windows 98 of later op geïnstalleerd staat, of voor de Mac gebruikers, Mac OS 9.0 of later. Minimale snelheid van de computer is een Pentium III 1 Ghz. Kan ook wel een pentium II 800Mhz zijn, maar dan kan je geen gebruik maken van alle bijgeleverde software zoals Movie Factory en Motion Director.

* Van de C6 heb ik nog niet echt uitgebreide revieuws kunnen vinden, en dus ook geen filmpjes die er mee gemaakt zijn, wel van de C5 (de voorganger). Op deze pagina zijn voorbeeld foto´s en filmpjes.

* Dan zal ik ook maar meteen een uitgebreide review van de C5 erbij zetten:
Steve Digicams
Unmediated.org (ook meteen voorbeeld filmpjes.)
Kieskeurig.nl

* Naar verwachting zal deze videocamera/fotocamera ongeveer tussen de 600 en 700 euro gaan kosten. Vind je dit teveel kan je natuurlijk ook 1 van de voorgangers kopen, namelijk de C5 (5 megapixel) of nog eentje eerder, de C4 (4 megapixel). Deze kosten beide tussen de 400 en 500 euro.

Ow ja zal ook nog even de product page toevoegen :)

En last but nog least de prijs waarvoor die nu in Nederland te verkrijgen is: 545 euro inclusief verzendkosten.

[ Voor 109% gewijzigd door 13art op 22-12-2005 14:58 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wauw, dat ding ziet er echt strak uit, ben wel benieuwd naar pics waarbij dat ding in je hand ligt. Aan de afmetingen en het gewicht te zien is het een echt klein compact dingetje.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Zo heb de TS nu aardig bijgewerkt volgens mij. Lijkt mij persoonlijk wel een leuk apparaatje. Ga er zelf eens hard over na denken of ik hem wel of niet ga kopen.

Wat ik trouwens als nadeel ben tegen gekomen in sommige reviews is dat tijden het filmpen in het donker, en je gaat dan zoomen dat de autofocus soms wat moeite heeft om te focussen. Dat dus nog even terzijde.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ongelofelijk wat is dat ding klein :9~ Lijkt me een erg tof apparaat. Als ik het goed zie is ie dus in verschillende kleuren te krijgen? De zwarte lijkt mij echt gaaf.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
RoD schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:20:
Als ik het goed zie is ie dus in verschillende kleuren te krijgen?
Klopt hij is er inderdaad in verschillende kleuren, goud rood en zwart om precies te zijn.
De C5 is weer in andere kleuren te verkijgen namelijk, zilver, wit en brons.

Hier kan je hem trouwens in 3d bekijken:
http://www.sanyo-dsc.com/...ucts/vpc_c6/3d/index.html

• RoD
  • Niet online

RoD

Die laatste pics die je post, zijn die dan niet van de C5? Die lijken me meer zilver dan goud. Zwart of rood is het sowieso niet.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
RoD schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:39:
Die laatste pics die je post, zijn die dan niet van de C5? Die lijken me meer zilver dan goud. Zwart of rood is het sowieso niet.
Ja klopt, heb ik er ook boven gezet dat dat foto´s zijn van de C5. Want ik kon geen foto´s vinden van de C6 in een hand, dus dan maar de C5, maar voor de vorm en groote maakt dat niet uit :)

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
GT --> AV

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ok sorry, dacht dat dit wel onder de gadgets zou vallen. Bedankt in ieder geval :)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hier nog een stukje op wannahaves.nl

edit:
En nog eentje van Engadget

edit2:
En dan nog eentje van Livingroom.org

Zie net op kieskeurig.nl dat hij nu ook in nederland te koop is. Bijna 545 euro incl verzendkosten.

[ Voor 71% gewijzigd door 13art op 19-12-2005 23:58 ]

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb hem besteld, komt hopelijk volgende week binnen, zal dan dan hier wat plaatsen. ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:57:
Ik heb hem besteld, komt hopelijk volgende week binnen, zal dan dan hier wat plaatsen. ;)
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt en hoeveel je kwijt was. Zag op Ebay een aanbieding voor 353,99 euro. Komen nog wel 50-60 euro verzendkosten bij (uit Japan) maar toch.

Als ik hem in duitsland zou bestellen zou ik uitkomen op ongeveer 510 euro geloof ik. Ben erg benieuwd wat je ervaringen er mee zijn. Heb je ook een andere digitale fotocamera waar je mee kan vergelijken?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:21:
[...]

Mag ik vragen waar je hem besteld hebt en hoeveel je kwijt was. Zag op Ebay een aanbieding voor 353,99 euro. Komen nog wel 50-60 euro verzendkosten bij (uit Japan) maar toch.

Als ik hem in duitsland zou bestellen zou ik uitkomen op ongeveer 510 euro geloof ik. Ben erg benieuwd wat je ervaringen er mee zijn. Heb je ook een andere digitale fotocamera waar je mee kan vergelijken?
Nou ik heb m voor 380 euro van Ebay (incl verzendkosten en verzekering) met extra batterij en 'gifts', maar het is de vraag of de invoerrechten en belasting de 40% niet gaat overschrijden...(532 euro). Dat wordt duimen.... Ik heb een Fujifilm F440 4MP camera (die kleine). Ik wacht af....

Verwijderd

Dit ziet er echt wel veelbelovend uit! Zit zwaar te twijfelen wat ik zal doen:
  1. EOS350D en geen videocam
  2. Iets in de richting van een Canon Ixus en een eenvoudige videocam
  3. Wat geld overhouden en dit mooie (hoop ik :+ ) apparaat kopen!
Denk dat het optie 3 wordt... ik fotografeer niet zoveel, beetje voor de fun en ik wil eigenlijk gewoon kunnen klikken en schieten.... Dan is een EOS (hoe prachtig het ook is) maybe net wat overdone... :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 16:27 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:01:
[...]

Nou ik heb m voor 380 euro van Ebay (incl verzendkosten en verzekering) met extra batterij en 'gifts', maar het is de vraag of de invoerrechten en belasting de 40% niet gaat overschrijden...(532 euro). Dat wordt duimen.... Ik heb een Fujifilm F440 4MP camera (die kleine). Ik wacht af....
Hangt er vanaf hoe ze het zien. Of als fotocamera of als videocamera. Heb gisteren namelijk ook wat info gezocht over invoeren. En op een fotocamera zijn geen invoerrechten alleen btw volgens een tabel. Bij een videocamera komen er nog wel eens extra 14% invoerrechten bij. Als ik het zo goed begrepen heb ten minste.

Wat was de link van ebay waar jij hem vandaan hebt? Want ik had er 1tje van ebay dat was 353 euro excl verzendkosten. maar wel met een mini 3 poot als gift. Als ik hem ook nog voor 380 incl alles dat wat jij hebt kan krijgen dan doe ik dat zeker weten.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:37:
[...]

Hangt er vanaf hoe ze het zien. Of als fotocamera of als videocamera. Heb gisteren namelijk ook wat info gezocht over invoeren. En op een fotocamera zijn geen invoerrechten alleen btw volgens een tabel. Bij een videocamera komen er nog wel eens extra 14% invoerrechten bij. Als ik het zo goed begrepen heb ten minste.

Wat was de link van ebay waar jij hem vandaan hebt? Want ik had er 1tje van ebay dat was 353 euro excl verzendkosten. maar wel met een mini 3 poot als gift. Als ik hem ook nog voor 380 incl alles dat wat jij hebt kan krijgen dan doe ik dat zeker weten.
Die was bij digital rev, en die is 'opgeheven' zeg maar want ik had 'gewonnen'... (er waren maar 3 toen) Je moet er soms snel bij zijn op Ebay. >:) Helaas.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:38:
[...]

Die was bij digital rev, en die is 'opgeheven' zeg maar want ik had 'gewonnen'... (er waren maar 3 toen) Je moet er soms snel bij zijn op Ebay. >:) Helaas.
Heb al gezien dat ze alweer nieuwe acties hebben opgezet. Weet jij toevallig hoe het zit met de garantie? als er wat mis mee is of je hem dan naar Japan moet sturen of dat het ook naar een local dealer in Duitsland kan?

Zit er zelf hard over na te denken om ook zo´n aanbieding te nemen. Of dat ik er 1-tje neem waar ook nog een mem kaart van 1 gig bij zit.

edit:
Hier nog een leuk filmpje waarin iemand hem van alle kanten laat zien in zijn hand.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 22-12-2005 14:55 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ben jij Bart1981 op steves-digicams heeel toevallig?

Het is niet de eerste keer dat ik japan-only camera's koop, mijn fuji finepix is ook uit Japan, heb ik hier laten repareren. Ik had in het verleden tevens een olympus camera en een mp3speler ook uit japan laten overkomen. Ik heb de ervaring dat de japan-only producten meestal van goede constructie zijn. De rest moet je zelf weten, of je wacht op de europese of niet. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Ik prefereer juist de Japanse. Ik zou zeggen zonder twijfel gewoon doen!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:25:
Ben jij Bart1981 op steves-digicams heeel toevallig?

Het is niet de eerste keer dat ik japan-only camera's koop, mijn fuji finepix is ook uit Japan, heb ik hier laten repareren. Ik had in het verleden tevens een olympus camera en een mp3speler ook uit japan laten overkomen. Ik heb de ervaring dat de japan-only producten meestal van goede constructie zijn. De rest moet je zelf weten, of je wacht op de europese of niet. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Ik prefereer juist de Japanse. Ik zou zeggen zonder twijfel gewoon doen!
In 1x keer goed :p
Denk ook wel dat ik het ga doen. Heb die lui nog 1 mail gestuurd met een vraag of ze het ook als ´gift´ kunnen versturen. Als dat zo is dan ga ik het zeker doen.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:47:
[...]

In 1x keer goed :p
Denk ook wel dat ik het ga doen. Heb die lui nog 1 mail gestuurd met een vraag of ze het ook als 'gift' kunnen versturen. Als dat zo is dan ga ik het zeker doen.
Raden ze niet aan ivm verzekering en kwijtraken van pakket, beetje vaag verhaal bij mij geweest, ik vroeg ernaar zeiden ze zo van 'oeps' maar ze 'deden hun best'... :X

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:22:
[...]

Raden ze niet aan ivm verzekering en kwijtraken van pakket, beetje vaag verhaal bij mij geweest, ik vroeg ernaar zeiden ze zo van 'oeps' maar ze 'deden hun best'... :X
Maar ook een gift is te verzekeren toch? Neem aan dat er genoeg mensen zijn die dure cadeaus als gift versturen en deze toch verzekeren.....
Maar wacht even het mailtje af en anders gaat ie zaterdag op de bestelling :) Weet alleen nog niet welk pakket, of die van 328 met alleen batterij extra of die van 384 met extra batterij en 1gb kaart en nog wat andere extra´s. Denk die eerste aangezien ik zelf aan een 2gb kaart kan komen voor 79 euro.....

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:15:
[...]

Maar ook een gift is te verzekeren toch? Neem aan dat er genoeg mensen zijn die dure cadeaus als gift versturen en deze toch verzekeren.....
Maar wacht even het mailtje af en anders gaat ie zaterdag op de bestelling :) Weet alleen nog niet welk pakket, of die van 328 met alleen batterij extra of die van 384 met extra batterij en 1gb kaart en nog wat andere extra´s. Denk die eerste aangezien ik zelf aan een 2gb kaart kan komen voor 79 euro.....
Die 2Gb kaart he, is die ook van Ebay of heb je een goedkope webwinkel gevonden? Ik wilde eigenlijk alleen een 1 Gb nemen, maar voor 79 een 2Gb is niet mis...

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:12:
[...]

Die 2Gb kaart he, is die ook van Ebay of heb je een goedkope webwinkel gevonden? Ik wilde eigenlijk alleen een 1 Gb nemen, maar voor 79 een 2Gb is niet mis...
Marktplaats was het geloof ik zal even kijken voor je, als je ze maar niet allemaal voor mijn neus weghaald :p

edit: Hmmm zie dat hij er niet meer op staat :(

edit2: Op ebay staan wel interessante dingen bij.

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 22-12-2005 22:44 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:33:
[...]

Marktplaats was het geloof ik zal even kijken voor je, als je ze maar niet allemaal voor mijn neus weghaald :p

edit: Hmmm zie dat hij er niet meer op staat :(

edit2: Op ebay staan wel interessante dingen bij.
Pas op met ADATA, het schijnt niet te werken met hogere speeds.... (150x ofzo). Alle Sandisks werken wel (133x). Ik zoek nog wel verder dan, thanks!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:12:
[...]

Pas op met ADATA, het schijnt niet te werken met hogere speeds.... (150x ofzo). Alle Sandisks werken wel (133x). Ik zoek nog wel verder dan, thanks!
Daar was ik inderdaad ook al achter. Als ik adata zou nemen dan 60x ofzo.

Denk dat ik vandaag ook maar de set van 380 euro ga bestellen. Heb alleen nog geen antwoord terug van ze :( op mijn vragen. Beetje jammer.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Zo heb hem ook besteld. 374,25 euro :)

Zat alleen met een klein probleem tijdens het overmaken van het geld. Ze gaven geen adres erbij van waar DigitalRev Limited is gevestigd. En dat heb je tijdens het overmaken van geld via de bank wel nodig. Heb maar het adres van de bank in London ingevuld. We zien wel of het goed gaat of niet.

Ben benieuwd. Zodra ik hem thuis heb zal ik hier wel een verslag plaatsen.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:03:
[...]

Daar was ik inderdaad ook al achter. Als ik adata zou nemen dan 60x ofzo.

Denk dat ik vandaag ook maar de set van 380 euro ga bestellen. Heb alleen nog geen antwoord terug van ze :( op mijn vragen. Beetje jammer.
Je moet ook op hun support site vragen stellen (nadat je gekocht hebt) Dan kun dmv 'tickets' vragen stellen en geven ze snel antwoord. Daar krijg je nog een password van als het goed is.

Edit: Bedoel je deze? 2GB ADATA Secure Digital SD 60X High Speed Card 2 G GB
Ik heb nergens gelezen dat het ECHT zo is dat lagere speeds gaan werken, tenminste de 150x ADATA deed het niet, maar misschien moet je ook een minimum speed hebben? Als die Sandisks nou in de aanbieding komen dan heb ik tenminste zekerheid. Ik heb trouwens een betere aanbieding bij digital-rev gevonden...maar is nu te laat voor me (Sanyo c6+batterij+2Gb+gifts voor 450 excl verzendkosten en verzekering), zo'n 70 euro meer maar wel met 2Gb SD card....Balen ;(

[ Voor 35% gewijzigd door Cyberamp op 24-12-2005 11:10 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Update:
Just thought you'd like to know that the Sanyo Xacti DMX-C6 + Extra Battery
+ Gift - Brand New you purchased from us has been sent to you by UPS from
Hong Kong. It will be with you in 2-4 working days depends on which part
of the Netherlandsyou live. In the meantime, you can trace the parcel online
at http://www.ups.com
WOOT!!! _/-\o_ :D

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
NICE :D Ey vraagje hoe heb jij dat gedaan met het overmaken van het geld? Ook naar de bank in Engeland? En zo ja welk adres heb jij dan ingevuld voor de begunstigde?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:50:
[...]

NICE :D Ey vraagje hoe heb jij dat gedaan met het overmaken van het geld? Ook naar de bank in Engeland? En zo ja welk adres heb jij dan ingevuld voor de begunstigde?
Nee nee, gewoon met paypal. Is makkelijker en gaat ook sneller. Paar klikjes en je hebt betaald. ;)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:51:
[...]

Nee nee, gewoon met paypal. Is makkelijker en gaat ook sneller. Paar klikjes en je hebt betaald. ;)
Tja kan ook ja, maar heb het zelf dus via de bank gedaan. Ben benieuwd aangezien ik het adres miste van de begunstigde en alleen het adres van de bank zelf had. Had ik dat maar ingevuld, maar nu is het geld dus toch van mn rekening afgeschreven dus denk dat het toch goed zal gaan. We shall see.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:02:

Tja kan ook ja, maar heb het zelf dus via de bank gedaan. Ben benieuwd aangezien ik het adres miste van de begunstigde en alleen het adres van de bank zelf had. Had ik dat maar ingevuld, maar nu is het geld dus toch van mn rekening afgeschreven dus denk dat het toch goed zal gaan. We shall see.
Waar heb je die 2gb sd vandaan eigenlijk? Ik heb op Ebay gezocht en goedkoopste is 88 euro (incl. te hoge shipping en insurance).

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 24-12-2005 16:02 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:58:
[...]

Waar heb je die 2gb sd vandaan eigenlijk? Ik heb op Ebay gezocht en goedkoopste is 88 euro (incl. te hoge shipping en insurance).
Had hem gezien op marktplaats, maar kon hem later niet meer vinden.
2gb van 88 euro gezien op ebay? waar?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:09:
[...]

Had hem gezien op marktplaats, maar kon hem later niet meer vinden.
2gb van 88 euro gezien op ebay? waar?
Hier: 2GB ADATA Secure Digital SD 60X High Speed Card 2 G GB. Ik twijfel of ik m neem want wie weet kan de C6 met een flash misschien ook 4gb ondersteunen in de toekomst. Ik heb trouwens ook geen zin om te wachten op de SDcard van Ebay terwijl ik de C6 al binnen heb, dus ik neem denk ik meteen de beste prijs/opslagverhouding...de 1 Gb SD (50 euro). Zo lang kun je ook filmen met een volle batterij, +/- 1 uur.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberamp op 24-12-2005 21:08 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Zit er een update aan te komen dat hij ook 4gb kan ondersteunen of is dat een vermoeden van jou zelf?
Tja heb zelf ook al Kingston geheugen gezien voor die prijs ja, maar die hebben een max schrijfsnelheid van 1,5mb/s. Is dat niet wat weinig voor de C6?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:52:
Zit er een update aan te komen dat hij ook 4gb kan ondersteunen of is dat een vermoeden van jou zelf?
Tja heb zelf ook al Kingston geheugen gezien voor die prijs ja, maar die hebben een max schrijfsnelheid van 1,5mb/s. Is dat niet wat weinig voor de C6?
Nee is zeer voldoende, stond ook op de Sanyo website dat SD alleen voldoende is. Op de maximale kwaliteit neemt het 3 mbits/s, niet Mb's. Ik heb het nog nagerekend, als het het echt 3 MB/sec is dan is dat 180 MB per minuut, wat neerkomt op ruim 5 minuten opname voor 1 Gb... Maar als 45 minuten op 1 Gb past dan is het ongeveer 0.37 Mb per seconde op z'n hoogst. Dat klopt ook, want mbit is 8x meer dan 'echte' Mb's. Je kent dat toch ook van de internetproviders die alles in Mbit tonen....De Kingston is meer dan voldoende.

Verder dat 4Gb SD heb gelezen van forums, maar is een vermoeden van iedereen. Gezien het feit dat het apparaatje raar maar waar, het niet doet bij SD's met hogere snelheden (150x) terwijl het eigenlijk niks mag uitmaken, zal wel gefixt gaan worden in de toekomst met een flash. Verder heeft niemand ontkend dat 4Gb niet kan, alleen 2Gb geprobeerd. Misschien werkt nu al?, maar wie durft?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:12:
[...]

Nee is zeer voldoende, stond ook op de Sanyo website dat SD alleen voldoende is. Op de maximale kwaliteit neemt het 3 mbits/s, niet Mb's. Ik heb het nog nagerekend, als het het echt 3 MB/sec is dan is dat 180 MB per minuut, wat neerkomt op ruim 5 minuten opname voor 1 Gb... Maar als 45 minuten op 1 Gb past dan is het ongeveer 0.37 Mb per seconde op z'n hoogst. Dat klopt ook, want mbit is 8x meer dan 'echte' Mb's. Je kent dat toch ook van de internetproviders die alles in Mbit tonen....De Kingston is meer dan voldoende.

Verder dat 4Gb SD heb gelezen van forums, maar is een vermoeden van iedereen. Gezien het feit dat het apparaatje raar maar waar, het niet doet bij SD's met hogere snelheden (150x) terwijl het eigenlijk niks mag uitmaken, zal wel gefixt gaan worden in de toekomst met een flash. Verder heeft niemand ontkend dat 4Gb niet kan, alleen 2Gb geprobeerd. Misschien werkt nu al?, maar wie durft?
Tja dan zou iemand het moeten proberen die al een kaartje heeft van 4gb. Maar ja hoeveel mensen hebben die, die ook nog een Sanyo C6 hebben.

Tja is waar van dat mb en mbit. Even vergeten. Ach ja, ga zelf ook maar een kaartje in nederland bestellen denk ik. Wel zo makkelijk inderdaad.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:31:
[...]

Tja dan zou iemand het moeten proberen die al een kaartje heeft van 4gb. Maar ja hoeveel mensen hebben die, die ook nog een Sanyo C6 hebben.
Ja dat is mijn punt. Ik hoopte eigenlijk op een paar Amerikanen of Canadezen... >:)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik hem 'm binnen :9~ :9~ :9~ :D Lekker snel, 2 werkdagen! Ik moet zeggen het was een verrassing hoe groot dat ding wel niet is. Het is kleiner dan mijn hand, en nauwelijks groter dan mijn Fuji Finepix F440. Nog even wachten...batterij opladen, het apparaat op temperatuur laten komen (is ijskoud en zit damp op). Nog even een SD kaart halen bij mij in de buurt en ik kan ermee beginnen! Netjes ook dat ze een engelse handleiding bij hebben gedaan, echt top!

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/8649/dscf13598si.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/3618/dscf13600ts.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/4889/dscf13636gg.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/6842/dscf13646tk.th.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Cyberamp op 27-12-2005 11:09 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:03:
Ik hem 'm binnen :9~ :9~ :9~ :D Lekker snel, 2 werkdagen! Ik moet zeggen het was een verrassing hoe groot dat ding wel niet is. Het is kleiner dan mijn hand, en nauwelijks groter dan mijn Fuji Finepix F440. Nog even wachten...batterij opladen, het apparaat op temperatuur laten komen (is ijskoud en zit damp op). Nog even een SD kaart halen bij mij in de buurt en ik kan ermee beginnen! Netjes ook dat ze een engelse handleiding bij hebben gedaan, echt top!

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Ziet er goed uit _/-\o_
Hoeveel moest je nou nog aan btw betalen? Of had je het toch als gift op laten sturen?
Ben benieuwd hoe lang het bij mij nog gaat duren. Ik had vorige week mijn geld overgemaakt naar de bank in Engeland (de 23ste) maar kreeg vandaag een mail (die ik toen meteen gestuurd had na het overmaken van het geld) dat ze er naar uit zouden kijken. Beetje late reactie. Ze verwachten het geld de 29ste, maar hoop eigenlijk dat het er iets eerder is. Dan heb ik hem nog voor oud en nieuw. SD kaart is al besteld dus dat komt ook mooi uit.

Laat ook even snel je ervaringen hier weten.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:11:
[...]

Ziet er goed uit _/-\o_
Hoeveel moest je nou nog aan btw betalen? Of had je het toch als gift op laten sturen?
Ben benieuwd hoe lang het bij mij nog gaat duren. Ik had vorige week mijn geld overgemaakt naar de bank in Engeland (de 23ste) maar kreeg vandaag een mail (die ik toen meteen gestuurd had na het overmaken van het geld) dat ze er naar uit zouden kijken. Beetje late reactie. Ze verwachten het geld de 29ste, maar hoop eigenlijk dat het er iets eerder is. Dan heb ik hem nog voor oud en nieuw. SD kaart is al besteld dus dat komt ook mooi uit.

Laat ook even snel je ervaringen hier weten.
Noppes, nada, niks!! _/-\o_ Die Digital rev deed het goed! (het was niet als gift, maar hij had de duanewaarde aangepast en was niet belastbaar). Batterij is aan het laden en SD kaart ga ik zo ophalen hier (R'dam), Kingston 54 euro. Trouwens die zwarte van mij glimt echt erg! Als ik foto maak zie je mijn reflectie erin. Nou ik ga es vertrekken. Later meer.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:45:
[...]

Noppes, nada, niks!! _/-\o_ Die Digital rev deed het goed! (het was niet als gift, maar hij had de duanewaarde aangepast en was niet belastbaar). Batterij is aan het laden en SD kaart ga ik zo ophalen hier (R'dam), Kingston 54 euro. Trouwens die zwarte van mij glimt echt erg! Als ik foto maak zie je mijn reflectie erin. Nou ik ga es vertrekken. Later meer.
Kijk nu al uit naar die van mij. Ben benieuwd. Kan bijna niet wachten :9~ :9~ :9~ :9~

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 27-12-2005 14:24 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

De 1Gb SD kaart bij mij in de buurt was uitverkocht, ik ga morgen bij Alternate langs, dus nog geen videos gemaakt.

De Sanyo pakt lekker. Het gewicht is goed verdeeld, je kunt het makkelijk vastpakken en bedienen (iets wat bij de c5 niet 100% was omdat het te zwaar was van boven). Heel cool is dat je eigenlijk twee beschermhoesjes krijgt, naast het lens kapje, een lederen en stevige 'softcase' en een passende zwarte 'digital rev' tasje met rits waar dit in allemaal in kan. Dubbele bescherming!

Bij het aanzetten zie je meteen Engelstalige tekst, dus geen gezeur met menu's ontcijferen om taal in te stellen, je hoort het apparaatje aangaan met een muziekje en daarna met een vrouwelijke stem zeggen "stel de datum in" en ook "zet een SD kaart" als je dat niet deed. Bij dichtklappen met de lcd zegt het "standby mode" En als je uitzet een "uit muziekje'. Het beeld op de lcd is scherper dan de lcd van mijn Finepix F440, mooie kleuren en goed te zien in de zon. Wat me opviel was dat je even een seconde ofzo moet wachten soms als je beweegt dan wordt het beeld scherpgesteld. Bij mijn F440 was dat significant sneller. Maar misschien is menu instelling anders (punt focus ofzo?) ik heb namelijk nog geen SD kaart en kon ook de menu niet in.

De software die je erbij krijgt is heel handig, je kunt in principe direct vanaf je docking station een DVD video laten branden (Ulead DVD MovieFactory). Je kunt verder ook bijvoorbeeld met Movie Director SE 1.1 achteraf je videos stabiliseren, en het werkt heel goed. Verder kun je ook bijv. panorama foto's maken mbv je video, doordat je heen en weer beweegt, je extra beeld krijgt en dat kan je als plaatje opslaan. Maar er is nog veel meer mogelijk, dit is wat ik snel even heb gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberamp op 27-12-2005 19:21 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:16:
De 1Gb SD kaart bij mij in de buurt was uitverkocht, ik ga morgen bij Alternate langs, dus nog geen videos gemaakt.

De Sanyo pakt lekker. Het gewicht is goed verdeeld, je kunt het makkelijk vastpakken en bedienen (iets wat bij de c5 niet 100% was omdat het te zwaar was van boven). Heel cool is dat je eigenlijk twee beschermhoesjes krijgt, naast het lens kapje, een lederen en stevige 'softcase' en een passende zwarte 'digital rev' tasje met rits waar dit in allemaal in kan. Dubbele bescherming!

Bij het aanzetten zie je meteen Engelstalige tekst, dus geen gezeur met menu's ontcijferen om taal in te stellen, je hoort het apparaatje aangaan met een muziekje en daarna met een vrouwelijke stem zeggen "stel de datum in" en ook "zet een SD kaart" als je dat niet deed. Bij dichtklappen met de lcd zegt het "standby mode" En als je uitzet een "uit muziekje'. Het beeld op de lcd is scherper dan de lcd van mijn Finepix F440, mooie kleuren en goed te zien in de zon. Wat me opviel was dat je even een seconde ofzo moet wachten soms als je beweegt dan wordt het beeld scherpgesteld. Bij mijn F440 was dat significant sneller. Maar misschien is menu instelling anders (punt focus ofzo?) ik heb namelijk nog geen SD kaart en kon ook de menu niet in.

De software die je erbij krijgt is heel handig, je kunt in principe direct vanaf je docking station een DVD video laten branden (Ulead DVD MovieFactory). Je kunt verder ook bijvoorbeeld met Movie Director SE 1.1 achteraf je videos stabiliseren, en het werkt heel goed. Verder kun je ook bijv. panorama foto's maken mbv je video, doordat je heen en weer beweegt, je extra beeld krijgt en dat kan je als plaatje opslaan. Maar er is nog veel meer mogelijk, dit is wat ik snel even heb gezien.
Klinkt er goed allemaal. Ben echt benieuwd. Als je je kaart hebt en weer meer ontdekt hebt, dan hoor ik het natuurlijk graag.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:02:
[...]

Klinkt er goed allemaal. Ben echt benieuwd. Als je je kaart hebt en weer meer ontdekt hebt, dan hoor ik het natuurlijk graag.
Ik kon toch het menutje in, zonder SD kaart. Effe gekeken en de instellingen zijn netjes, niks ontbreekt. Stabilisatie (digitaal), focus modi (oa. manuele focus), licht meting modi, ISO, wit balans, filters, timer (2 en 10 sec) etc etc.

Als je videos wilt kijken, check hier dan: klik Gooi m anders door babelfish. Deze bijv. :P

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Betaling is vandaag in ieder geval nog niet bij ze binnen :(

Vraagje kwam jou pakket op de 2de dag aan nadat ze jou betaling hadden ontvangen, of op de derde dag?

Jou betaling hadden ze binnen op de 24ste, maar kreeg je het pakketje thuis op de 26ste (2de dag) of op de 27ste (3de dag)?

Verwijderd

CyberAmp schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:50:
[...]

Ik kon toch het menutje in, zonder SD kaart. Effe gekeken en de instellingen zijn netjes, niks ontbreekt. Stabilisatie (digitaal), focus modi (oa. manuele focus), licht meting modi, ISO, wit balans, filters, timer (2 en 10 sec) etc etc.

Als je videos wilt kijken, check hier dan: klik Gooi m anders door babelfish. Deze bijv. :P
Hmz...eerlijk gezegd had ik de kwaliteit slechter verwacht.... Deze Sanyo is weer serieus up and running voor mij... toch maar is serieus overwegen :)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:52:
[...]

Hmz...eerlijk gezegd had ik de kwaliteit slechter verwacht.... Deze Sanyo is weer serieus up and running voor mij... toch maar is serieus overwegen :)
Het is ook een camera voor even snel wat 'schietwerk' Er zijn mensen die DVD kwaliteit verwachten, maar dat is niet reeel. Maar als je kijkt naar zijn grote, dan verricht ie toch grote prestaties :)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb m vandaag uitvoerig gebruikt. Het beeld wat op je lcd verschijnt is toch zeker mooier dan wat je daadwerkelijk op je pc te zien krijgt, jammer, maar zal wel met de compressie ofzo te maken hebben. Anyway, ik ben over algemeen tevreden over het ding. De fotokwaliteit is goed tot zeer goed, maar reken niet op snelle fototijden, je moet toch wel een seconde of twee wachten tot je een foto kan nemen en daarna ook weer 1-3 sec wachten. De videokwaliteit....nou ja, als je het mooiste wilt...overdag filmen, 's avonds is een ander verhaal...

De kritiek. Het eerste wat me opviel was het zoom geluid. Als ie aan het scherpstellen is dan hoor je dat tijdens gebruik, maar dat hoor je dus ook terug op je videos aan de rechterkant (stereo geluid)!!! Nu kan ik er wel mee leven, in de buitenlucht merk je daar weinig van, maar binnen of op rustige plekken hoor je het toch wel. Dat was soms een lichte irritatie. Het tweede irritatiepunt, maar wel te verwachten, is het zg. low-light performance. Als je van plan bent 's nachts te filmen op plekken waar wit-gelig licht word gebruikt reken dan maar op ruis. Ik heb getest op wit licht en smiddags tijdens de zon, daar was het goed.

Oplossingen. Als je geen last wil hebben van de tik-geluiden van de zoomlenzen kun je de camera zetten op manual focus en zodoende het apparaatje dwingen niet zelf scherp te stellen. En over de low-light performance, dat is eigenlijk bij alle consumenten camera's zo, als je filmt onder cool-light of andere (redelijk felle) belichting, kun je in principe ruisloos 's nachts filmen. Het is wel zoveel significant beter in de low-light dan mijn F440.

Conlcusie. De Sanyo c6 is wel heel makkelijk in het gebruik, is licht, heel klein en doet zijn werk netjes. Het is inderdaad geen videocamera die op DVD kwaliteit kan filmen, maar zoveel kan je niet verwachten van zo'n apparaatje die op MPEG-4 realtime opneemt. Handig om overdag te filmen op een redelijk tot goed kwaliteit, maar 's nachts moet je voor goede belichten zorgen als je geen ruis wilt ontdekken. Het is in principe dus wel een leuke hebbedingetje. :*)

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:33:
Betaling is vandaag in ieder geval nog niet bij ze binnen :(

Vraagje kwam jou pakket op de 2de dag aan nadat ze jou betaling hadden ontvangen, of op de derde dag?

Jou betaling hadden ze binnen op de 24ste, maar kreeg je het pakketje thuis op de 26ste (2de dag) of op de 27ste (3de dag)?
Nee ze hadden mijn betaling binnen op de 22ste, en ze moesten volgens de regels bij ongeverifieerde paypal accounts (vanwege de fraude) 2 dagen wachten, en stuurden het zaterdag 24ste weg. 2 werkdagen later, is dinsdag 27ste, om 10:00uur thuis ontvangen. Bij overboekingen kan het wat langer duren, vandaar ook paypal bij Ebay, is zo'n beetje standaard daar.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberamp op 28-12-2005 17:49 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
YIHAAAAAAA!!!!!!!!!! 8) :9 :P :9~ _/-\o_
Dear Bart

Thanks for your cooperation. Your payment has been received. Thank you!

Your order is processing now. You can expect the item will be sent out tomorrow on 29/12/2005. The Tracking Number is scheduled to be sent to your ebay registered email address next Monday, on 30/12/2005. Pleae keep an eye on your email box.

Hope it will reach you soon. Cheers!

Best regards,

Jeanine

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
THE SCHEDULED FLIGHT WAS CANCELED AND CAUSED THIS DELAY DUE TO CIRCUMSTANCES BEYOND UPS CONTROL.

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Misschien slecht weer ofzoiets, kan gebeuren... Btw ik ga kijken hoe de fireworks modus werkt vanavond, als ik iets moois heb zal ik het uploaden.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:25:
Misschien slecht weer ofzoiets, kan gebeuren... Btw ik ga kijken hoe de fireworks modus werkt vanavond, als ik iets moois heb zal ik het uploaden.
Ja ik weet het, maar ja had gehoopt dat ik hem nog vandaag zou krijgen, maar dat zit er dus niet meer in. Ja ben benieuwd wat er uit de firework modus komt :) Veel plezier met ´spelen´ vanavond :p

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb filmpjes gemaakt maar, ik zal eens kijken wat ik wel ga posten :) Mooi ding, alleen heb ik de ISO op verkeerde modus gezet...op AUTO, en die gaat maar tot 200, in video modus is dat ook best irri, als ik had geweten dan had ik het handmatig gezet op max ISO (400 voor foto en 3600 voor video), en logisch dus zijn ze wat donker, de videos en foto's. :9

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Vandaag mijn C6 opgehaald bij UPS. Moest alleen nog wel BTW betalen. Maar goed dat viel ook nog wel mee. Hij staat nu in de lader.

Ik mis alleen 1 ding in de doos en dat is de lens kap. Wilde al digitalrev mailen maar hun after sale support site is op het moment offline. Maar goed zal wel ff mailtje via ebay zelf sturen ofzo.

Zodra hij opgeladen is en ik er mee kan gaan ´spelen´ doe ik uiteraard hier verslag.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:41:
Vandaag mijn C6 opgehaald bij UPS. Moest alleen nog wel BTW betalen. Maar goed dat viel ook nog wel mee. Hij staat nu in de lader.

Ik mis alleen 1 ding in de doos en dat is de lens kap. Wilde al digitalrev mailen maar hun after sale support site is op het moment offline. Maar goed zal wel ff mailtje via ebay zelf sturen ofzo.

Zodra hij opgeladen is en ik er mee kan gaan ´spelen´ doe ik uiteraard hier verslag.
Oke fijn! :) En hoeveel BTW moest je betalen? En jammer van die lenskap.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Btw was 55 euro.

Heb er nu een uurtje mee kunnen spelen.

Vormgeving:
Het is een mooie kleine camera. Hij is ondanks zijn grote nog best goed vast te houden. Het makkelijkste vind ik om met de ene hand de camera vast te houden en met de andere hand het beeldscherm, dit voor extra stabilisatie. Knoppen zijn allemaal goed te berijken met je hand.

Filmen:
Filmen. Zoals bekend heeft de camera moeite met het scherpstellen in donkere ruimtes. Je kan dit met handmatig scherpstellen wel bijstellen, maar ideaal is het niet. Het filmen in goed verlichte ruimtes gaat de camera best goed af. Al gaat het scherpstellen in combinatie met het in of uitzoomen niet goed. Hij doet of het 1 of het ander.

[u]Foto's:[u]
Ondanks dat het een 6 mexapixel camera is, vind ik foto's maken nogal zwak van deze camera. De camera heeft al snel moeite met scherpstellen. Wat mij betreft is dit wel een verbeter punt voor de vervolg varianten.
Wat de camera wel erg goed doet, is het maken van macro foto's. Een object vanaf een paar cm komt haarscherp op de foto te staan.

Overig
Ik heb geprobeerd de camera aan te sluiten op de tv, maar dit is me nog niet helemaal gelukt. Ik kreeg het uiteindelijk wel in kleur, maar zonder geluid. En als ik het wel met geluid had was het beeld in zwart/wit. Dit heeft denk ik te maken met de tv ipv de camera maar dit moet ik nog even op een adere tv proberen.

De batterij duur is wel wat aan de korte kant. Maar goed dat ik een tweede extra batterij erbij heb gekregen.

Wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is het bepalen van de sluitertijd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de handleiding nog niet heel erg uitgebreid bekeken heb, maar in het menu van de camera zelf ben ik het nog niet tegen gekomen.

De menustructuur zit eigenlijk heel logisch in elkaar. De meeste opties zijn eigenlijk zo te vinden zonder het boekje door te lezen. Kortom spreekt eigenlijk voor zich.

Conclusie:

Leuk hebbe dingetje. Verwacht geen dvd kwaliteit, maar om gewoon even snel een shot te maken is ie zeker wel geschikt. Als je mooie foto's wil maken kan je beter een camera speciaal voor foto's kopen.

Kortom ben wel tevreden. Nu nog een keer op een feest uitproberen oid.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik vind de batterij duur wel mee vallen hoor. Ik heb 'm al een al vaak gebruikt en nog niet eens het batterij-streepje minder zien worden, en ik heb m ook al een aantal dagen op standby zitten en ook geen vermindering. Ik weet niet hoe lang jij m achter elkaar hebt gebruikt? Verder over de foto's en scherpstellen. Dat is meer bij 'indoor' dan bij 'outdoor' plaatjes. En zoals ik eerder zei als je manuele focus gebruikt kun je best die focus irritatie vermijden, dat is ook tijdens het filmen. De foto's op 6 mp resamplen naar 3-4mp resolutie geeft bij mij wel haarscherp beeld op monitor. Ik ben er wel tevreden mee alleen de red-eye is meer dan bij mijn kleine Finepix F440. Het is meer een 'snel even een shot'-camera. Maar ik ben er dik tevreden mee (na conversie mp4->AVI kun je nog een hoop 'tweaks' mee uithalen).

Tips voor optimale video:
- Een helder verlichte omgeving, liefst daglicht
- Met een manuele focus presetten (want tijdens filmen kan dat NIET)
- Als het kan een driepoot, en zet dan beeldstabilisatie UIT.

En als je het tegenovergestelde van de drie hierboven genoemde punten doet, de LEUKE dingen waar je het eigenlijk voor koopt :P, dan moet je relatief een hoop beeld kwaliteit inleveren. Maar nogmaals, het ding is zoooo... klein :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberamp op 02-01-2006 22:13 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ja klopt heb je ook gelijk in. En ik heb hem nog maar net dus moet nog veel uitvogelen.
Tja ik heb hem vrij veel achter elkaar gebruikt op de 1 na hoogste film resolutie. Dat van dat handmatig scherp stellen moet ik nog even uitzoeken. Heb al wel wat geprobeerd, maar ben er nog niet echt handig in geworden maar dat komt wel.

Batterij is nu weer aan het opladen misschien dat ie na de tweede keer opladen het wel beter doet.

Driepoot heb ik niet, maar dat komt nog wel, wil nog een keertje een mini driepoot kopen.

Maar begrijp me niet verkeerd, ben wel tevreden ermee hoor. Dat van die foto's was al bekend, ook voordat ik hem kocht.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:09:

Wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is het bepalen van de sluitertijd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de handleiding nog niet heel erg uitgebreid bekeken heb, maar in het menu van de camera zelf ben ik het nog niet tegen gekomen.
Helaas, geen kwantitatieve instelling ervoor maar wel 'indirect' door de 'scene select' instelling (bijv. sport modus etc etc). Geen zin gehad om de F en exposure te kwantificeren voor iedere setting, maar bijv. fireworks modus was F8.2 met 2 sec sluitertijd. Je zult dan met die presets moeten werken, maar echt de sluitertijden veranderen kan niet (maar kan ik ook al niet met mijn F440).

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Kwam net achter iets vreemds....

Nou ja vreemd. Maar als je filmt in donkere omgevingen en je zet de scene selectie op vuurwerk, dan filmt ie opeens met een stuk minder ruis. Ik had verwacht dat de scene selectie bij het filmen niet veel uit zou maken, maar blijkt dus toch bij sommige selecties wel wat uit te maken.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:47:
Kwam net achter iets vreemds....

Nou ja vreemd. Maar als je filmt in donkere omgevingen en je zet de scene selectie op vuurwerk, dan filmt ie opeens met een stuk minder ruis. Ik had verwacht dat de scene selectie bij het filmen niet veel uit zou maken, maar blijkt dus toch bij sommige selecties wel wat uit te maken.
Hmm interessant, ik heb zelf niet op gelet. Ik zet alles normaal op 'auto' maar ik ga nu proberen. ;)

INDERDAAD:

Afbeeldingslocatie: http://x11.putfile.com/1/214064235.jpg

Ik heb even een voorbeeld gemaakt hoe drastisch die instelling een verschil maakt. Ik denk dat de AUTO modus gewoon te slecht is ingesteld door SANYO en minder uit het appraat haalt dan erin zit. Dit wordt puzzelen voor de mooiste instelling!

EDIT: De tekst is ANDERSOM!! Ik had even de woorden verwisseld! FIREWORKS is beter.
Dit is een screen van een slecht belichte 'baby-blauwe' muur van mijn kamer (ik heb gelig licht) op TV-SHQ mode.

[ Voor 44% gewijzigd door Cyberamp op 03-01-2006 21:15 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Vind het op zich wel humor om er zo achter te komen.
In ieder geval ga ik nu voortaan in donkere ruimtes filmen met fireworks aan.

Voor zover ik heb kunnen zien heeft de iso niet veel invloed op de korreligheid van het beeld icm met fireworks.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:15:
Vind het op zich wel humor om er zo achter te komen.
In ieder geval ga ik nu voortaan in donkere ruimtes filmen met fireworks aan.

Voor zover ik heb kunnen zien heeft de iso niet veel invloed op de korreligheid van het beeld icm met fireworks.
Nou ja humor, maar het is wel heel onverwacht...En het resultaat kunnen we objectiveren (middels screens), maar bij lage ISO = minder korreligheid en donkerdere foto's. Hoe zit het bij met de white-balance eigenlijk?

Edit: ISO maakt geen verschil in videos. De beste combo om te filmen bij slechte verlichting is bij mij:

- Manuele focus
- FIREWORKS mode
- White balance one push correction

Nou 'auto settings' kan ik wel vergeten dan...

[ Voor 29% gewijzigd door Cyberamp op 03-01-2006 21:52 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://x11.putfile.com/1/214475068-thumb.jpg
Oordeel zelf :o Mijn muur is eindelijk echt babyblauw tijdens het filmen!!!

EDIT:

De beste combo om te filmen bij slechte verlichting is bij mij nu:

- Manuele focus (of precies, anders op oneindig)
- FIREWORKS mode
- White balance one push correction
- Flicker reduction OFF!!! (het werkt echt)

[ Voor 38% gewijzigd door Cyberamp op 03-01-2006 22:15 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Krijg jij het wel voor elkaar om de C6 als webcam te gebruiken?
Bij mij werkt het echt voor geen meter.

Als ik de C6 met het scherm open in de cradle zet, krijg ik wel het keuzemenu waarin je kan kiezen voor cardreader, pc-camera, enz. Maar ik kan kiezen wat ik wil, maar er gebeurd verder helemaal niks. Het beeldscherm van de camera wordt zwart, maar daar blijft het bij.

Ook in windows verkenner komt geen verwijderbare schijf te staan voor de C6. Echt zo vreemd.

Misschien overbodig, maar ja ik heb uiteraard wel de cradle via usb aangesloten op de comp :p

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:14:
Krijg jij het wel voor elkaar om de C6 als webcam te gebruiken?
Bij mij werkt het echt voor geen meter.

Als ik de C6 met het scherm open in de cradle zet, krijg ik wel het keuzemenu waarin je kan kiezen voor cardreader, pc-camera, enz. Maar ik kan kiezen wat ik wil, maar er gebeurd verder helemaal niks. Het beeldscherm van de camera wordt zwart, maar daar blijft het bij.

Ook in windows verkenner komt geen verwijderbare schijf te staan voor de C6. Echt zo vreemd.

Misschien overbodig, maar ja ik heb uiteraard wel de cradle via usb aangesloten op de comp :p
Ja werkte makkelijk, en werkte tot nu toe bij MSN en Ulead DVD. Gewoon die pluggen goed HARD indoen (in je pc EN in je cradle) en als je XP hebt pakt hij het meteen. Doe hem AAN en dan IN de cradle (sluit usb en stroom aan). Dit moet feilloos werken.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Heb het al opgelost. Heb mijn cardreader firmware geupdate en daarna deed hij het wel weer :)

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 05-01-2006 22:18 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 07:06:
Heb het al opgelost. Heb mijn cardreader hardware, waar ook 3 usb poorten inzitten geupdate en daarna deed hij het wel weer :)
Nou dat is mooi, trouwens weinig reactie op je statement op steves-digicams...ik had wel meer reactie verwacht...

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Door een onbekende reden zie ik vandaag alleen maar veel donkerder beeld op fireworks modus... ik vraag me serieus af waarom het eergisteren wel goed lukte :? Ik heb geen idee, maar in ieder geval maakt het geen fluit uit voor de ruis als ik nu een andere scene kies, lamp mode is het beste nu. Geen flauw idee hoe, ik speelde nog met de contrast en dat werkte niet.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:13:
Door een onbekende reden zie ik vandaag alleen maar veel donkerder beeld op fireworks modus... ik vraag me serieus af waarom het eergisteren wel goed lukte :? Ik heb geen idee, maar in ieder geval maakt het geen fluit uit voor de ruis als ik nu een andere scene kies, lamp mode is het beste nu. Geen flauw idee hoe, ik speelde nog met de contrast en dat werkte niet.
Idd niet veel reacties op S-D had ook wel wat meer reacties verwacht, maar ja dan maar niet.

Wel vreemd dat jij alleen maar donker beeld hebt. En als je zelf de WB instelt heeft dit ook geen effect?
Zijn de lichtomstandigheden in die ruimte nu opeens anders? Je kan ook proberen om alle instellingen te resetten naar fabrieksinstellingen en het dan opnieuw proberen. Kijken of het dan nog steeds zo donker blijft.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:17:
[...]

Idd niet veel reacties op S-D had ook wel wat meer reacties verwacht, maar ja dan maar niet.

Wel vreemd dat jij alleen maar donker beeld hebt. En als je zelf de WB instelt heeft dit ook geen effect?
Zijn de lichtomstandigheden in die ruimte nu opeens anders? Je kan ook proberen om alle instellingen te resetten naar fabrieksinstellingen en het dan opnieuw proberen. Kijken of het dan nog steeds zo donker blijft.
Ja volgens mij doet ie bij nu zoals die eigenlijk zou moeten zijn, dat die bij fireworks iets donkerder beeld geeft zoals je bij nacht voorstellingen wel nodig hoort te hebben. Met WB instellingen krijg alleen betere kleur maar geen helderder beeld. Ik snap er geen **** van waarom het de eerste keer wel zo overduidelijk mooier was. Misschien maar eens resetten maar dat doe ik later dan wel. Zal het gewoon een bug zijn?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 07:44:
[...]

Zal het gewoon een bug zijn?
Tja je weet het natuurlijk nooit. Zou best kunnen. Ik zal binnenkort eens kijken of het bij mij ook veranderd is of niet.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:09:
[...]

Tja je weet het natuurlijk nooit. Zou best kunnen. Ik zal binnenkort eens kijken of het bij mij ook veranderd is of niet.
Ik heb er net weer uitgebreid achtergezeten. De conclusie is simpel, op mijn muur is fireworks mooier maar het valt niet op dat het donkerder is. Op donkerdere plekken (schaduw) zie je dat heel duidelijk tov 'auto/lamp/night view'. Het valt ook nog steeds fireworks mode op 400 iso te zetten aan gezien dat iets verbetering geeft in de 'brightness'. De 'auto/lamp/night view' zijn veel lichter en laten daardoor meer ruis zien, al zou je de contrast donkerder maken krijg ongeveer hetzelfde als op fireworks. In ieder geval geen 'bug'.

Wel heb ik n paar keer achterelkaar 'zwevende pixels' en dat zijn lichtkleurige pixels die midden op beeld zitten alsof ze 'dood' zijn als je heel goed oplet (tussen de ruispixels door :9 ). Maar ik heb die ene niet meer gezien.

Over batterij, 3 dagen niet opgeladen vandaag spontaan van 'vol' naar bijna leeg en binnen 5 min helemaal 'op'.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Haha dat is wel heel snel weer leeg dan...
Tja ik moet zelf ook nog uitgebreid kijken hoe en wat. Maar bij mij op mn kamer met schemerlicht leek het met fireworks toch echt het mooiste. En ook het meest reëel wat betreft de kleuren.

Ach ja het blijft natuurlijk een kleine camera waar ze zoveel mogelijk hebben geprobeerd in te stoppen. Vind het al knap wat voor kwaliteit er uit zo'n klein ding komt. Al zou een iets betere kwaliteit in het donker nog wel mn voorkeur hebben. Maar wat ik begrijp is het al heel veel bter ivm de C5

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:42:
Haha dat is wel heel snel weer leeg dan...
Tja ik moet zelf ook nog uitgebreid kijken hoe en wat. Maar bij mij op mn kamer met schemerlicht leek het met fireworks toch echt het mooiste. En ook het meest reëel wat betreft de kleuren.

Ach ja het blijft natuurlijk een kleine camera waar ze zoveel mogelijk hebben geprobeerd in te stoppen. Vind het al knap wat voor kwaliteit er uit zo'n klein ding komt. Al zou een iets betere kwaliteit in het donker nog wel mn voorkeur hebben. Maar wat ik begrijp is het al heel veel bter ivm de C5
Nou ja, ik heb em volledig opgeladen nu, zie wel hoe het loopt maaar met 3 dagen ben ik DIK tevreden.

Trouwens....schemerlicht??? Ja dat is toch wel MEER licht dan wat ik hier heb: volledig donker buiten en alleen 1 gloeilamp, geloof me ... het is weinig (zelfs ik zie geel). Ik zeg ook dat bij een redelijk hoeveelheid licht fireworks beter is, maar in de donkerdere gebieden en schaduwen (waar beduidend minder licht is) is alles TE donker in vergelijking met 'auto/lamp/night scene'. Er zit vast een 'licht'drempel ofzoiets waar die overheen moet gok ik...

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Zucht, nog altijd niet mijn lenskap binnen, ga ze maar weer eens mailen bij DigitalRev.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Leuke filmpje (de eerste), epilepsie-verwekkende strobo's, het geluid was daar duidelijk (te) hard :9 Het beeld was naar omstandigheden best goed eigenlijk. Wat waren je settings?

Verwijderd

Wat kan ik verwachten van de kwaliteit bij weergave op de tv in vergelijking tot een jvc dv videocamera gr-d70 2 jaar oud ?

Hoe zijn de foto's in vergelijking tot mijn 4 jaar oude 4 mp minolta dimage f100 ?

Ga een verre reis maken en de c6 leek me een hele praktische tussenweg..

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CyberAmp schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:04:
Leuke filmpje (de eerste), epilepsie-verwekkende strobo's, het geluid was daar duidelijk (te) hard :9 Het beeld was naar omstandigheden best goed eigenlijk. Wat waren je settings?
Eigenlijk niet veel aan de settings gedaan, alleen handmatig de iso waarde ingesteld en de rest automatisch.
Geluid was idd te hard, maar ja dat kan je niet handmatig aanpassen. Dus ook al was het geluid te hard voor de camera dan nog vind ik de kwaliteit wel redelijk, kan vele malen slechter in ieder geval.
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:04:
Wat kan ik verwachten van de kwaliteit bij weergave op de tv in vergelijking tot een jvc dv videocamera gr-d70 2 jaar oud ?

Hoe zijn de foto's in vergelijking tot mijn 4 jaar oude 4 mp minolta dimage f100 ?

Ga een verre reis maken en de c6 leek me een hele praktische tussenweg..
In vergelijking tot en DV camera van 2 jaar oud kan ik eigen niets over zeggen. Weet wel dat ik de kwaliteit op tv best ok vind voor zo'n klein ding. Het is en blijft een mpeg 4 compressie en dat zie je ook wel. Weet niet of je de filmpjes van hierboven nog bekeken hebt (als ze het nog doen tenminste)..... Maar dat is in het donker gemaakt, kwaliteit overdag is een stuk beter. Maar je blijft zien dat het een MPEG4 compressie is. Ik vermoed dus dat de kwaliteit op een DV beter is omdat dat niet gecomprimeerd is.

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de foto's van de C6. Staat leuk 6 megapixel, en op zich zijn de foto's niet slecht, maar hij kan bijvoorbeeld niet tippen aan mijn canon digital ixus van 4 megapixel. Maar ook hier geld, het is een erg klein apparaat en dan moet je compromissen sluiten.

Al met al denk ik dat het een goede oplossing is voor iemand die niet al te veel film en foto apparatuur mee wil nemen, maar toch zo nu en dan even snel een foto of filmpje wil schieten.

Hou er wel rekening mee dat er maximaal kaarten in kunnen van 2gb. En dan moet je ook niet de kaarten nemen van 150x of iets dergelijks. Gewoon de meest simpele kaart. Ook nog eens goedkoopste ;)

----edit-----
De filmpjes doen het idd niet meer, maar als je wil kan ik wel even een voorbeeldje voor je uploaden.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 30-04-2006 10:53 ]

Pagina: 1