DC-ranglijst over meerdere projecten

Pagina: 1
Acties:

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 16:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Al surfend over diverse fora, de een voor mij nieuw, de ander een vaste halte, kwam ik de volgende LINK tegen.

Er is in het verleden vaker een vraag geweest over een overall ranglijst met de projecten waarin DOC participeert. Well, volgens mij is dit een redelijk opgezette site. Wij mogen onze collega's van team ninja ervoor dankbaar zijn. Nu is het meteen duidelijk waar de power van DPC een beetje meer nodig is (overallranglijsttechnisch) en waar wat minder }:O

Gaat heen en verspreid dit nieuws...
:w

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Er is zo te zien nog een hele hoop werk aan de winkel.

* CowArt gaat nog eens een paar pjoeterts zoeken om van een koetje te voorzien }:O

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 21:02

SandStar

DPC-Crew

Zandster

beetje vertekend beeld denk ik... Free-DC lijkt wel op #1 staan omdat ze hoog staan op kleine projecten...

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
SandStar schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:28:
beetje vertekend beeld denk ik... Free-DC lijkt wel op #1 staan omdat ze hoog staan op kleine projecten...
Dus is die ranglijst relatief makkelijk te beinvloeden ;)
Of niet soms...

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Verwijderd

Je vraagt je ook af wie die scores bedenkt :?

Bij OGR-25 bijvoorbeeld heeft FreeDC een score van 9,962.12 tov 10,000.00 voor ons. En toch zie ik ze op dat project niet eens aan onze hielen komen -- overal #30 en daily #15 in de team stats vandaag. Idem voor RC5-72 en daar zie ik zelfs geen spoor van ze in de stats van vandaag...

Die site lijkt te suggereren dat wij op een vijfde plek staan? En ik zie er geen spoor van Ars Technica maar wel 'Team Ninja' en '2cpu.com'? Yeah right :+
Not even in their dreams :Z

[offtopic edit]
SandStar: compileren doe je zelf :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 23:41 ]

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ars heeft volgens deze lijst geen team bij SoB, terwijl ze op één staan. http://www.dc-vault.com/showcat.php?cat=4 http://www.dc-vault.com/showteam.php?team=34

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Ik denk dat in het echt Ars toch echt op 1 staat en DPC niet op 5 :)

Verwijderd

Het bereken van deze scores gaat op de volgende manier:
code:
1
2
3
Overall score = Sum of all category scores
Category scores = Sum of all projects scores in a category
Project score = 10000 - ((Position - 1) * (10000 / Total number of teams in the project)

Het komt er dus op neer dat als er een project is met niet al te veel teams die meedoen (voor primegrid 191) en DPC staat hier niet hoog (150e voor primegrid), dan zal de score erg laag uitvallen voor een project waar relatief weinig power op staat (score is 2199 voor primegrid). Een vertekend beeld dus...

Dit is niet bedoeld als afbranding van het systeem, want het is lastig om een systeem te verzinnen dat de werkelijke krachten afspiegeld van de verschillende teams... in het verleden hebben al meer mensen zich hier mee bezig gehouden.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Voor boinc-totalen is dit wel handig:

http://nl.boincstats.com/...ats.php?pr=bo&st=0&to=100

we staan 'redelijk' laag in Boinc, maar we stijgen heel erg hard. Dit zijn de totale credits van alle projecten bij elkaar van DPC in Boinc.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:26
Boincstats is een leuke site ja, ook voor individuele project-stats.

En sinds Rosetta op gang is gekomen zijn de dagelijkse BOINC-scores zo ongeveer verdubbeld als ik het goed zie? :)

Whatever

Verwijderd

Ik heb dit soort site s altijd erg leuk gevonden, ook al kun je heel veel opmerkingen maken over de statistiek die wordt toegepast. Ik heb het nog niet helemaal uitgezocht hoe het precies werkt maar het is makkelijk te zien dat als DPC mee zou doen met de 2 projecten waar we tot nu toe nog niet mee doen, dat we dan makkelijk wat plaatsen kunnen stijgen. uFluids@Home en Majestic-12 levert ons nl 0 punten op. Nu er sprake is van de komende veranderingen in de stats en het posten van ook de kleine projecten is het misschien leuk om daar over na te denken. Op een of ander manier heb ik altijd een persoonlijke voorkeur voor die projecten die erg klein zijn, helaas was er in het verleden altijd erg veel commentaar over het meedoen met dit soort projecten. Hopelijk wordt dit met de komende veranderingen verbeterd. ;)
Verder zie ik een aantal projecten die wel op de boincstats.com wel worden meegenomen niet terug in de DC vault stats (BURP, LHC@home). Helaas zie ik ook mijn persoonlijke favoriet evolution@home nergens terug maar dat is misschien ook weer iets te veel gevraagd :'(

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 07:55:
Ik heb dit soort site s altijd erg leuk gevonden, ook al kun je heel veel opmerkingen maken over de statistiek die wordt toegepast. Ik heb het nog niet helemaal uitgezocht hoe het precies werkt maar het is makkelijk te zien dat als DPC mee zou doen met de 2 projecten waar we tot nu toe nog niet mee doen, dat we dan makkelijk wat plaatsen kunnen stijgen. uFluids@Home en Majestic-12 levert ons nl 0 punten op. Nu er sprake is van de komende veranderingen in de stats en het posten van ook de kleine projecten is het misschien leuk om daar over na te denken. Op een of ander manier heb ik altijd een persoonlijke voorkeur voor die projecten die erg klein zijn, helaas was er in het verleden altijd erg veel commentaar over het meedoen met dit soort projecten. Hopelijk wordt dit met de komende veranderingen verbeterd. ;)
Verder zie ik een aantal projecten die wel op de boincstats.com wel worden meegenomen niet terug in de DC vault stats (BURP, LHC@home). Helaas zie ik ook mijn persoonlijke favoriet evolution@home nergens terug maar dat is misschien ook weer iets te veel gevraagd :'(
Ja, die kleine projecten zijn vaak best leuk om te doen. Zo heb ik net even bij ufluids gekeken en als de puntentelling niet anders is dan bij Rosetta dan is een paar dagen draaien al voldoende om wat punten te halen :P

En wat die Majestic-12 erin doet... Een DC-project van een zoekmachine 8)7

Stop de verwelking!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Kijk ook ff naar het aantal #1 posities op projecten van de top 10 teams zoals ze daar in het rijtje staan, DPC steekt er met 5 #1 noteringen ver boven de rest uit... alleen FreeDC kan daar een redelijk aantal van 3 #1's tegenover zetten :)
Pagina: 1