Toon posts:

Newsleecher en trage verbinding bij IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via newsleecher bestanden download vanaf de binaries nieuwsgroepen, blijkt dat mijn internetverbinding bij Internet Explorer (of Firefox) een stuk trager wordt. Vaak krijg ik de bekende melding "pagina niet gevonden". Bij veel vrienden en bekenden heb ik de benodigde software voor binaries newsgroepen geinstalleerd (zo als ik het ook op mijn pc heb geinstalleerd) en daar zie ik in tegenstelling tot mijn pc, dat ze gelijktijdig probleemloos kunnen surfen en dowloaden via newsleecher. Bij mij wordt het surfen dus zeer lastig, traag of elfs onmogelijk, als ik ook gelijktijdig aan het downloaden ben.

Heeft iemand hier soms een oplossing voor???????

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Schreeuw niet zo!
Oftewel: haal ajb even middels de edit knop de bold tags uit je post, staat zo erg overdreven (hetzelfde geldt trouwens voor meer dan een vraagteken). Welkom trouwens. Ik ben blij dat je meteen al de RML codes hebt gevonden :+

Ontopic: zeg even wat alles over je bandbreedte en de bandbreedte die Newsleecher mag afsnoepen. Als dat 100% is, zie ik iets van logica :P

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 29-11-2005 22:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:48
newleecher vreet resources
je hebt een snelle lijn nodig ( > 2MB?)
een snelle schijf
of zet newesleecher priority (taskmgr) op BelowNormal? - kijk of dat t is
je kunt ook Newsleecher instellen op 25-75% bandbreedte (options)

Verwijderd

Ik zit hierzelf met een 10Mbit Casema lijntje en ook Newsleecher via een Giganews pay-account. Nou wil Newsleecher graag alle bandbreedte gebruiken en dat doet het ook. De volle 10Mbit over 10 threads en dat was te merken, want de pagina's laadden traag toen. Ik heb de bandwidth limiter op ongeveer 9Mbit gezet en nu gaat het prima. Krijg binnenkort (eind maart) gratis upgrade naar 12,5Mbit en dan gaat de limiter erop bij 11Mbit want anders is het niet te doen.

Als anderen er geen last van hebben kan dat 2 dingen betekenen. Er zit een cap op nieuwsgroep downloadsnelheid waardoor de rest van de bandbreedte vrij blijft en je dus rustig kan surfen etc. Of de limiter is ingeschakeld. Ik zou eens informeren als ik jou was. :)

pic met de limiter en de keuzes in Newsleecher 3.5 Beta 1 (zit ook in 3.0 Final)
- ik ga ervan uit dat je betaalt voor Newsleecher en dan zal je v3.x ook wel hebben, v2.3 heeft major security issues. -

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/i1g1n6.jpg

edit: en ja, alles bold maken is extreem SCHREEUWERIG!

edit2: ik zou dit topic overigens meteen naar /4 moven, maar goed.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 23:57 ]

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 12:14
Ik gebruik 3,5 beta 2 en kamp met hetzelfde probleem. Ik heb de settings hierboven precies overgenomen, maar newleecher blijft vrolijk de volledige bandbreedte (versatel 20mbit) opslokken... :?

Hoe krijg ik newsleecher zover dat ie de download snelheid limiteerd op 1000 Kilobytes/s?

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 12:14
Laat maar... :) heb het al gevonden. Je kan de snelheid limiteren met de slider links naast de graph... ;)
Pagina: 1