Toon posts:

rx800 se boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik heb een msi RX800 se video plank... nu heb ik deze kaart geflash met de verkeerde bios 8)7

Nu las ik op techpowerup dat je dit ongedaan kan maken dmv een pci kaartje te gebruiken en dan je kaart op nieuw flashen met je backup bios...

Nu is het probleem dat mijn x800 niet eens boot.. daarmee bedoel ik dat als je pci alleen gebruikt de pc gewoon boot maar als de x800 er bij wordt gestoken, boot de pc niet meer op en blijft ie hangen
mobo is een asus a7n8x

Heeft iemand hier een oplossing voor of ben ik nu in het bezit van een onderzetter :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga eens in je bios naar "First Display Device" en zorg dat deze op PCI staat. Dan zal je AGP als secundaire gekozen worden (of PCI-e als het om een PCI-e gaat) en zou je moeten kunnen booten van het PCI kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Terw_Dan

Dat heb ik gedaan maar dan boot ie nog niet verder... de pc blijft gewoon hangen.. krijg het init scherm van de pci kaart niet te zien. Ook op een systeem geprobeert waar een onboard video zit maar daar ook het zelfde resultaat boot gewoon niet verder..

David

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ben bang dat je kaartje dan z'n beste tijd gehad heeft. Als een systeem niet boot met die kaart erin kun je natuurlijk onmogelijk flashen. Mocht er een losse chip op zitten dan kun je die chip er altijd nog afhalen en flashen met een ander apparaat (mobo bijvoorbeeld) en dan hopen dat het werkt. Zit er geen losse chip op dan denk ik dat je er niet veel aan kunt doen.

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
misschien een stomme vraag, maar wat versta jij onder booten? gewoon helemaal door naar je Windows? En zoja, kun je die kaart niet onder dos flashen dan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

paulman schreef op woensdag 30 november 2005 @ 01:53:
misschien een stomme vraag, maar wat versta jij onder booten? gewoon helemaal door naar je Windows? En zoja, kun je die kaart niet onder dos flashen dan?
Hij geeft aan dat hij het init scherm niet eens ziet van zijn pci kaart. Dat betekent dus dat de kaart het hele systeem blokkeert.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad hij blijft dan hangen zonder de pci kaart init scherm te laten zien ... monitor valt dan in standby mode... maar met een andere agp kaart gaat alles wel goed... Maar is er niet een manier om de zaak op nul te krijgen net als met die oude eeproms dmv licht

david

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
misschien een hotflash? maar weet niet of dat ook met videokaarten kan :9. Ik gok van niet

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
ik denk dat een hotflash van videokaart euh , gaat vonken ...

heb jij al een AGP kaat uit een systeem gehaald dat nog draaide ?

[ Voor 38% gewijzigd door successor op 01-12-2005 10:12 ]

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:30:
inderdaad hij blijft dan hangen zonder de pci kaart init scherm te laten zien ... monitor valt dan in standby mode... maar met een andere agp kaart gaat alles wel goed... Maar is er niet een manier om de zaak op nul te krijgen net als met die oude eeproms dmv licht

david
Gaat er bij mij gewoon niet in :( dat ik die kaart niet terug tot leven kan wekken.. er moat een manier zijn om die bios weer te reseten of te flashen...
Pagina: 1