500,- euro laptop of doorsparen voor 'n 999,- laptop...

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zoals in de topictitel te zien is, zit ik een beetje in dubio.

Ik loop al een hele tijd in m'n hoofd met het idee om een laptop aan te schaffen.
Gewoon een doornormale laptop voor huis-tuin en keuken gebruik. Hiermee bedoel ik:
-Word documentjes typen
-Powerpointpresentaties bekijken
-Draadloos kunnen internetten (dit is echt 'n pre)
-Af en toe is 'n (oud) spelletje spelen a la: Age of Empires, Driver of Worms
Die oude spelletjes spelen, zou dat kunnen op zo'n huis-tuin en keuken-laptopje?

Zoals jullie zien zal hij niet worden gebruikt voor zware applicaties en games!
Simpelweg omdat ik hiervoor een mooie desktop voor me neus heb staan en omdat ik nou
toch niet de neiging heb om in de trein nou is lekker te gaan 3D Maxen of F.E.A.R. te gaan spelen!!

Al met al wilde ik dus altijd een MediaMarkt-laptopje kopen, waarmee ik bedoel: Gewoon een
leuk betaalbare laptop die aan deze eisen kan voldoen en niet meer hoeft te kosten dan 500 euro.
Met zo'n budget en zulke gebruikerseisen moet ik toch makkelijk een leuke laptop kunnen vinden...?

Nja vandaag liep ik in de Kruidvat waar twee laptops stonden uitgestald en waar m'n oog gelijk op viel.
Je wil natuurlijk altijd beter en beter en tsjaa toen kwam de omslag: Kan ik niet beter doorsparen!?

Mijn oog viel namelijk op 'n Compaq-laptop van 999,-
Ook stond er nog 'n Medion-laptop, deze kostte (als ik 't nog goed weet) 1149,- maar daar heb ik gelijk niet naar gekeken omdat het merk Medion mij nou niet echt aanspreekt. Hij zag er wel iets compacter uit dan de Compaq en tsjaa dat was ook wel erg geil. Mja Medion...)

Ik heb gelijk het Compaq-foldertje meegenomen, even ingescand en hieronder weergegeven:
Afbeeldingslocatie: http://img414.imageshack.us/img414/4690/kruidvatlaptop5hh.th.jpg

Ik zal alle specificaties even opsommen en hierbij mijn gedachten en vragen posten:
AMD Athlon 64 3400+ processor:
In m'n desktop-systeem zit maar een 3200+ processor dus met deze processor zit het wel goed?
Power Now! Technologie:
Wat houdt dit precies in? Het staat waarschijnlijk wel ergens op internet, maar ik ben echt een leek qua computer en helemaal qua laptops en dergelijke dus? K neem aan dat het iets met de batterij-duur te maken heeft of zit ik nu in de verkeerde richting te denken
512 MB DDR RAM intern geheugen (PC2700 333Mhz) (2 x 256 MB):
Hier heb ik werkelijk geen verstand van. In m'n desktop zit 1 gb werkgeheugen (2x 512mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen), maarja k kan geen laptop kopen die aan dezelfde specificaties voldoet dan aan m'n desktop-systeem dus is dit redelijk voor 'n laptop of zeggen jullie hierzo gelijk van: pff dat is geen goed geheugen of er moet minsten 1 gb werkgeheugen in je laptop zitten?
NVIDIA GeForce 4 440 GO videokaart:
Volgens mij is dit wel redelijkjes? Het is een op zich zelf staande kaart en dus geen onboard-video-kaartje. Ik weet dat het niet de nieuwste is (6600, 6800 of 7800) maar voor 'n laptop toch wel aardig?
100 Gigabyte harde schijf:
tsjaa 100 gb vind ik aardig veel. Maarja beter teveel dan te weinig. Is dit waarschijnlijk een goede harde schijf? Ik lees hier en daar in de verschillende laptop-topics weleens wat over rpm (4200, 5400 of wat ik ook in m'n desktop heb zitten 7200 rpm) Hoe meer rpm's hoe sneller de schijf, hoe sneller hij applicaties laadt is het toch? Is het zo dat mocht er een 4200 rpm schijf inzitten, de laptop er lang over doet om iets te openen of valt dit wel mee? Weet iemand misschien wat voor schijf (qua rpm) erin zit en moet ik nog op andere dingen letten en met niet blindstaren op de 100 GB?
DVD writer dual format (leest en brandt CD-R, CD-RW, DVD-R en DVD-RW in zowel + als - formaat:Naja leuk dat er 'n writer inzit, maar die heb ik ook op m'n desktop. Mocht ik ooit eventueel ergens wat moeten branden is het wel handig dat er 'n writer inzit. DVD-writer is wat mij betreft wat overdreven want die heb ik thuis wel maarja DVD-writers zijn wel de toekomst dus?
15,4 inch (39 cm) breedbeeld XGA TFT scherm:
Dit wil dus zeggen dat de hoogste draaibare resolutie: 1024x768 is? Volgens mij is dit op een 15,4 inch scherm redelijk aanvaardbaar. Ikzelf zit nu achter 'n 17 inch TFT-monitor en draai op de native resolutie: 1280 x 1024. Hier op ziet alles er piekfijntjes uit. Het laptopscherm is kleiner, dus een kleinere resolutie maakt niks uit qua scherpte? Schermgrootte vind ik wel goed. Ik hoef zeker geen 17 inch scherm! Ten eerste vind ik het onzin en ten tweede wordt hierdoor de laptop zelf ook meteen een stuk groter, zwaarder en logger om mee te nemen. Ik wil het houden bij een leuke, kleine functionele laptop, die makkelijk mee te nemen is en niet zo'n groot log apparaat.
3D SoundBlaster Pro compatibel 16-bits geluid geintergreerd
Hoogwaardige JBL Pro Stereo luidsprekers:

Geintergreerde muziek is altijd wel goed volgens mij. K houd wel van muziek maar in m'n desktop-systeem heb ik ook gewoon onboard-geluid en dat is perfect dus in 'n laptop hoef ik zeker geen extra geluidskaart! Stereo luidsprekers, naja leuk voor af en toe is 'n muziekje in de klas maar geen pre.
High speed 56K Modem
10/100 LAN Ethernet geintergreerd
54g ingebouwde 802.11 b/g Wireless LAN reciever
Ingebouwde Bluetooth reciever

Wat houdt dat 56K modem in? en wat is 10/100 LAN Ethernet?
Uit die 54g ingebouwde 802.11 b/g Wireless LAN reciever begrijp ik dat ik gewoon draadloos kan internetten (zowel 11 mb/s als 54 mb/s) en dat dit gewoon geintergreerd is en 'n kwestie van instellen mbt m'n desktopsysteem en bijbehorende hard en software (accespoint of weet ik veel wat)
Een ingebouwde BT-reciever is eigenlijk wel handig (als het ooit gaat werken zoiets?) want ik heb namelijk een PDA die met BT is uitgerust, waardoor ik deze ook kan syncen met m'n laptop.
Als het niet zou gaan werken, heb ik altijd nog 'n apparte BT-usb-stick dus mja ingebouwd klinkt wel leuk of is 't niks?
8-cels Lithium-Ion (Li-ion) batterij:
Wat houdt dit in godsnaam in? Ik weet echt niks van laptops af qua prestaties en batterijduur en dergelijke! In m'n PDA zit ook 'n Li-ion batterij en deze kan rond de 5 uur aanstaan met het beeldscherm aan. Bij 'n laptop gaat het denk niet zo qua beeldschermtijd, maar ook wat je met de laptop doet. Hoelang kan zo'n 8-cels Li-ion batterij meegaan bij normaal gebruik: Word-documenten typen, MSN-en en beetje rondsurfen op het internet? Is dit dan 1,5 uur of misschien wel 3 uur? Ik prefereer natuurlijk zo lang mogelijk maar ben echt benieuwd naar deze batterij-duur?
1 VGA poort
3 USB 2.0 poorten
1 IEEE - 1394 poort
1 parallelle poort
1 RJ-11 modemconnector
1 RJ-45 Ethernet-connector
S-video tv uitgang
Hoofdtelefoonuitgang, microfooningang
Kabeldockingsconnector

Mist er nog een essentiele poort? Ik heb er niet zoveel verstand van! Welke poorten ik ga gebruiken zijn de volgende: usb-poorten, eventueel in te toekomst de fire-wire poort, hoofdtelefoon en microfoon gebruik ik ook. Maar mist er dus nog een aansluiting van de toekomst die er echt op moet zitten?
Ingebouwd 5-in-1 cardreader:
Naja handig, geen pre maar gewoon een handigheidje! Of is zo'n handigheidje maar ongein,
waardoor alles sneller kapot kan gaan en is 't gewoon maar een lekker-makertje?
Software-pakket:
Naja volgens mij wel aardig uitgebreid. Als k bv Nero 6 installeer om dvd'tjes te kunnen branden is dat toch ook gewoon compitabel? K ben toch niet perse aangewezen op deze software-lijst!? Net als WMP 9! Inmiddels is er al WMP 10, die kan ik er toch gewoon opzetten net als op 'n desktop-comp?

Wat is Sonic RecordNow voor software?
En waarom zit er Apple ITunes op? Het is toch 'n Windows-laptop of staat dit los van elkaar?

Hmm uiteindelijk is het meer: is-deze-Compaq-laptop-goed-topic
geworden maar ik heb toch ook nog een paar vragen en opmerkingen in z'n algemeenheid:

1. Ga ajb niet schreeuwen: Moet minstens 1 gb werkgeheugen in! Wat heb ik hier aan? Ik bedoel hiermee: k kan 't er zelf niet in laten zetten en bij de Kruidvat doen ze 't ook niet! Om m'n laptop nou gelijk naar Compaq op te sturen om 'm te laten upgraden (als ze dat al zouden doen?) is ook niet m'n bedoeling. Ten eerste komen daar weer extra kosten bij en ten tweede ik wil gewoon een pakket-laptop kopen. M'n desktop heb ik zelf samengesteld, maar bij 'n laptop weet ik echt niet wat ik nodig heb dus daarom wil ik een al vooraf samengestelde laptop kopen omdat k dan in 1x klaar ben.

2. Zou dat inderdaad wel mogelijk zijn!? Bv 2 x 512 mb geheugen in deze laptop laten zetten. Of kan er later misschien een betere videokaart in? En hoe zou ik dit kunnen regelen? Zou 'n handige vriend dit kunnen en/ of is m'n garantie dan gelijk weg en kan ik dit anders bij Compaq laten doen?

3. Ik verwacht ook geen antwoorden a la: ja moet jezelf weten of je nu een laptop koopt van 500 euro of spaar nog maar ff door en koop een duurdere. Ik wil van jullie graag onderbouwde reacties van naja met jouw eisen kun je beter een goedkoop laptopje kopen of nee beter spaar je even door want zo'n MM-laptopje is toch eigenlijk niks en zo'n duurdere laptop is toch wel beter. Zoiets zeg maar...

4. Dit topic draait ook niet alleen om de voorbeeld Compaq-laptop die ik hier heb weergegeven hoor! Als jullie andere al samengestelde laptops weten (van Compaq, HP, Dell, Acer, Toshiba of andere merken die goed zijn?) hoor ik dit ook graag!! En een al samengestelde laptop is toch goed voor zo'n leek als mij of kan ik me toch beter gaan inlezen en informeren en toch zelf een laptop proberen samen te gaan stellen (bv. bij Dell) (waarvan ik de specs enzo ook hier op GoT ga posten dan)

5. Ik verwacht geen suuuuuuuperlaptop maar als k eventueel door ga sparen en zeg maar en laptop van zo'n 999 euro ga kopen, verwacht ik toch wel dat ik er ook een beetje op kan gamen! Bv. Sof of Foldier II op redelijke instellingen kunnen spelen! of GTA- SA op 'n redelijke niveau (qua framerate en hoogte van instellingen) F.E.A.R of Quake 4 hoef ik niet op de hoogste instellingen te spelen dan, maar de iets oudere spellen (die ik hierboven noemde) kunnen wel smooth worden gespeeld op 'n 999,- laptop?

6. Hebben jullie nog andere tips, sites, opmerkingen waarover ik niks gezegd heb en het dus waarschijnlijk ben vergeten!? Hebben jullie ervaringen met deze Compaq laptops of soortgelijke laptops (qua specs en prijs) post ze dan hierzo.

De laatste opmerking: Ik zoek gewoon een leuke kleinere laptop voor leuk gebruik. Als k doorspaar voor een duurdere laptop wil ik hier af en toe ook wel is een game op willen kunnen spelen. Het voornaamste gebruik zal bestaan uit typwerk en internetten en af en toen een filmpje kijken

@ moderators: Laat het me ajb even weten als er iets niet klopt in m'n startpost!
Ik heb er aardig lang over gedaan om 'm zo te maken en als dit topic dan straks gelijk wordt gesloten, tsjaa dat vind ik dat een beetje cru. Ik zou niet gelijk een topic-slotje willen zien met een link naar een of ander topic over 'wat is de beste laptop voor mij' O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Gewoon zo een goedkoop modelletje halen als ik zo je eisen zie.

Eventueel 256MB intern geheugen bij steken en je hebt een machine die meer dan voldoet. Wil je veel met de batterij werken of kan je hem altijd wel ergens in het stopcontact stoppen? Volgens mij zijn die goedkopere modelletjes vaak wat minder qua accu-duur.

Als het toch met de lader kan en accuduur niet zo belangrijk is kan je mss zelfs een goedkoop 2ehands e laptop kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

voor dat geld kan je wel iets beter krijgen, al blijven laptops een dure hobby (zeker als je op zoek bent naar een desktop vervanger.)

verder:
- processor wordt vrij warm, en vreet stroom.
- 512 mb 333mhz geheugen is langzaam, en weinig. Als je een pentium M hebt, heb je ddr2 geheugen.
- grafische kaart is VERRE van genoeg. Je kan er lang en breed over zijn, maar met deze kaart kan je practisch niets recentelijks spelen.

..ik ben het eens met meneer hierboven ^^^

[ Voor 6% gewijzigd door Egg op 29-11-2005 22:27 ]

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Leuk ding. Is die momenteel te koop bij de Kruidvat?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
Ik heb een Acer Aspire 3002 WLMi_CB ( € 699,00 ) en ik moet zeggen ik ben er erg over te spreken ;) ( Specs --> AMD Sempron 2800+, 256 MB, 40 GB, WiFi b/g, DVD-RW dual, Breedbeeld Crystal Brite )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik heb een 2e hands laptopje gekocht via ebay, een Compaq EVO N600c, met een Pentium III 1GHz (mobile), en 256MB ram. Die is ooit, lang geleden, een erg dure high-end laptop geweest. Nu heb ik er een andere HDD ingedaan (80GB 5400rpm) om wat sneller op te starten en om wat backupruimte te hebben. Ook met de oude HDD draaide deze perfect office, (draadloos) internet, low-end games (allerhande tycoonvarianten en dergelijke, ben ik wel fan van :) ), en development tools (VB6.0, mplab,...), dit alles onder winXP professional.
Ik ben er erg blij mee, omdat hij ook een seriele poort heeft (erg handig om PIC's te programmeren en dergerlijke, doe ik nogal veel), en hij 3.5 uur meegaat op een batterijlading, en hij tegen een stootje kan (was nieuw 2800€, dat mag dus wel).

Al ik aanneem dat je echt niet wil dat je dit of dat spel kan spelen, maar gewoon ff wat ontpanning, en lange batterijduur wil, lees dan onderstaande:
Dus veel heb je echt niet nodig voor jou eisen, als je op ebay een laptop vind die nog lang werkt op een batterijlading kan je die gerust kopen, met een nieuwe ben je nooit zeker (mijn ex haar laptop werkt na 1,5 jaar nog een minuut of 5 op een batterijlading, de mijne nog steeds zoals origineel 3.5 uur).

[ Voor 7% gewijzigd door naftebakje op 29-11-2005 22:36 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
naftebakje schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:34:
Ik heb een 2e hands laptopje gekocht via ebay, een Compaq EVO N600c, met een Pentium III 1GHz (mobile), en 256MB ram. Die is ooit, lang geleden, een erg dure high-end laptop geweest. Nu heb ik er een andere HDD ingedaan (80GB 5400rpm) om wat sneller op te starten en om wat backupruimte te hebben. Ook met de oude HDD draaide deze perfect office, (draadloos) internet, low-end games (allerhande tycoonvarianten en dergelijke, ben ik wel fan van :) ), en development tools (VB6.0, mplab,...), dit alles onder winXP professional.
Ik ben er erg blij mee, omdat hij ook een seriele poort heeft (erg handig om PIC's te programmeren en dergerlijke, doe ik nogal veel), en hij 3.5 uur meegaat op een batterijlading, en hij tegen een stootje kan (was nieuw 2800€, dat mag dus wel).

Al ik aanneem dat je echt niet wil dat je dit of dat spel kan spelen, maar gewoon ff wat ontpanning, en lange batterijduur wil, lees dan onderstaande:
Dus veel heb je echt niet nodig voor jou eisen, als je op ebay een laptop vind die nog lang werkt op een batterijlading kan je die gerust kopen, met een nieuwe ben je nooit zeker (mijn ex haar laptop werkt na 1,5 jaar nog een minuut of 5 op een batterijlading, de mijne nog steeds zoals origineel 3.5 uur).
klopt 1ghz laptop is voldoende voor dat soort dingen, als de accu maar lang genoeg meegaat.
En een beetje 2de hands centrino laptop vind je al voor 600 euro.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
As je het geld heb is een 999 euro (of iets meer) gewoon meer een multimedia machine, je ziet dat terug in het beeldscherm, accutijd, uiteraard de systeem- gameprestaties.
Hoeftniet zo te zijn dat ze in dat segment altijd goed zijn voor games, maar die hebben dan wel weer een ander voordeel en dat is de accutijd, klein verschil dat wel, maargoed zowiezo is een laptop met meer grafische power wat duurder.

een 500 euro laptop zal volstaan voor een beetje typewerk, internetten, mailen, simpel kaartspelletje tussendoor, en een vaak behoorlijk mindere accutijd (niet altijd), vaak zijn het celeron-m's of sempron m laptops met een 4 cell accu, in tegenstelling tot de grote broers vaak met 8cell accu, bovendien dan ook met zuinigere cpu's, komt de grafische kaart daar wel weer wat van afslurpen maar dan nog kunnen ze langer op de accu.

de vraag is een beetje wat zijn je eisen:
Wil je af en toe een dvdtje bekijken? een duurder scherm kijkt fijner
Heb je veel beeldruimte nodig? grotere resolutie dan 1024x768 werk fijner
Een beetje games spelen/showen als je je verveeld? grafische adapter zou fijn zijn
Lange accuduur? grote accu en zuinigere cpu nodig
Beetje power voor cpu intensieve dingen als videobewerking, fotobewerken, autocad etc?
denk aan minimaal een sempron-m maar liever een pentium m, amd turion, pentium 4 mobile, athlon64 mobile.

Die laptop van de kruidvat zal een hele snelle machine zijn op de cpu alleen het is een amd athlon 64 mobile, dat maakt hem heel erg energielustig en maakt hem zwaarder en warmer dan de mobielere cpu's, ik vind de gpu ook niet zo heel erg denderend. goed genoeg voor lichte games maargoed niet echt top.

kijk daarom als je meer mobiliteit wil (wel mindere prestaties staan er tegenover) daarom naar een pentium-m of een turion-mobile, een sempron mobile is net zo zuinig als een turion mobile, maar dan zit je kwa prestaties alweer een stuk meer budget.

een pentium 4 mobile en een athlon 64 mobile zijn krachtpatsers maar meer voor op je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:19:
Ik zal alle specificaties even opsommen en hierbij mijn gedachten en vragen posten:
In m'n desktop-systeem zit maar een 3200+ processor dus met deze processor zit het wel goed?
Power Now! Technologie:
Wat houdt dit precies in? Het staat waarschijnlijk wel ergens op internet, maar ik ben echt een leek qua computer en helemaal qua laptops en dergelijke dus? K neem aan dat het iets met de batterij-duur te maken heeft of zit ik nu in de verkeerde richting te denken

Is inderdaad voor langere batterijduur, als je je laptop niet zwaar gebruikt wordt hij lager geklokt om zo batterijduur te besparen.
Hier heb ik werkelijk geen verstand van. In m'n desktop zit 1 gb werkgeheugen (2x 512mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen), maarja k kan geen laptop kopen die aan dezelfde specificaties voldoet dan aan m'n desktop-systeem dus is dit redelijk voor 'n laptop of zeggen jullie hierzo gelijk van: pff dat is geen goed geheugen of er moet minsten 1 gb werkgeheugen in je laptop zitten?

Als je (zoals je zegt) niet veel meer gaat doen dan internet en simpele games is 512MB wel genoeg.
Volgens mij is dit wel redelijkjes? Het is een op zich zelf staande kaart en dus geen onboard-video-kaartje. Ik weet dat het niet de nieuwste is (6600, 6800 of 7800) maar voor 'n laptop toch wel aardig?

Het is altijd beter dan een onboard dingetje, maar verwacht er geen wonderen van.
tsjaa 100 gb vind ik aardig veel. Maarja beter teveel dan te weinig. Is dit waarschijnlijk een goede harde schijf? Ik lees hier en daar in de verschillende laptop-topics weleens wat over rpm (4200, 5400 of wat ik ook in m'n desktop heb zitten 7200 rpm) Hoe meer rpm's hoe sneller de schijf, hoe sneller hij applicaties laadt is het toch? Is het zo dat mocht er een 4200 rpm schijf inzitten, de laptop er lang over doet om iets te openen of valt dit wel mee? Weet iemand misschien wat voor schijf (qua rpm) erin zit en moet ik nog op andere dingen letten en met niet blindstaren op de 100 GB?

Weer, als je alleen internet en simpele games speelt zul je van die paar keer een halve seconde langer laadtijd weinig merken (denk ik ).

Dit wil dus zeggen dat de hoogste draaibare resolutie: 1024x768 is? Volgens mij is dit op een 15,4 inch scherm redelijk aanvaardbaar. Ikzelf zit nu achter 'n 17 inch TFT-monitor en draai op de native resolutie: 1280 x 1024. Hier op ziet alles er piekfijntjes uit. Het laptopscherm is kleiner, dus een kleinere resolutie maakt niks uit qua scherpte? Schermgrootte vind ik wel goed. Ik hoef zeker geen 17 inch scherm! Ten eerste vind ik het onzin en ten tweede wordt hierdoor de laptop zelf ook meteen een stuk groter, zwaarder en logger om mee te nemen. Ik wil het houden bij een leuke, kleine functionele laptop, die makkelijk mee te nemen is en niet zo'n groot log apparaat.

15,4 inch breedbeeld is negen van de tien keer een resolutie van 1280x800, dus net wat meer dan 1024x768.

High speed 56K Modem

Wat houdt dat 56K modem in? Old-Skool inbelmodem en wat is 10/100 LAN Ethernet? Bedraad netwerken/internetten.
Uit die 54g ingebouwde 802.11 b/g Wireless LAN reciever begrijp ik dat ik gewoon draadloos kan internetten (zowel 11 mb/s als 54 mb/s) en dat dit gewoon geintergreerd is en 'n kwestie van instellen mbt m'n desktopsysteem en bijbehorende hard en software (accespoint of weet ik veel wat)
Een ingebouwde BT-reciever is eigenlijk wel handig (als het ooit gaat werken zoiets?) want ik heb namelijk een PDA die met BT is uitgerust, waardoor ik deze ook kan syncen met m'n laptop.
Als het niet zou gaan werken, heb ik altijd nog 'n apparte BT-usb-stick dus mja ingebouwd klinkt wel leuk of is 't niks?
Als het allemaal niks zou zijn zouden ze het wel niet inbouwen, een interne BT is net zo goed als een losse stick, alleen hij steekt niet uit ;)

Naja handig, geen pre maar gewoon een handigheidje! Of is zo'n handigheidje maar ongein,
Werkt gewoon goed, net als de rest waarschijnlijk ;)
Software-pakket:
Naja volgens mij wel aardig uitgebreid. Als k bv Nero 6 installeer om dvd'tjes te kunnen branden is dat toch ook gewoon compitabel? K ben toch niet perse aangewezen op deze software-lijst!? Net als WMP 9! Inmiddels is er al WMP 10, die kan ik er toch gewoon opzetten net als op 'n desktop-comp?
Natuurlijk! je bent gewoon vrij om zelf software te installeren! Het zit er alleen bij, *wel een lekkermakertje dus*
En waarom zit er Apple ITunes op? Het is toch 'n Windows-laptop of staat dit los van elkaar?
Apple ITunes werkt gewoon onder windows hoor, ook een soort Windows Media Player, kan alleen ook (legaal) muziek kopen online, en syncen met een iPod.

Hmm uiteindelijk is het meer: is-deze-Compaq-laptop-goed-topic
geworden maar ik heb toch ook nog een paar vragen en opmerkingen in z'n algemeenheid:

2. Zou dat inderdaad wel mogelijk zijn!? Bv 2 x 512 mb geheugen in deze laptop laten zetten. Of kan er later misschien een betere videokaart in? En hoe zou ik dit kunnen regelen? Zou 'n handige vriend dit kunnen en/ of is m'n garantie dan gelijk weg en kan ik dit anders bij Compaq laten doen?
Videokaart kan je waarschijnlijk niet vervangen, geheugen hangt af van het aantal geheugen bankjes dat de laptop heeft en hoe dat standaard geconfigureerd wordt.

5. Ik verwacht geen suuuuuuuperlaptop maar als k eventueel door ga sparen en zeg maar en laptop van zo'n 999 euro ga kopen, verwacht ik toch wel dat ik er ook een beetje op kan gamen! Bv. Sof of Foldier II op redelijke instellingen kunnen spelen! of GTA- SA op 'n redelijke niveau (qua framerate en hoogte van instellingen) F.E.A.R of Quake 4 hoef ik niet op de hoogste instellingen te spelen dan, maar de iets oudere spellen (die ik hierboven noemde) kunnen wel smooth worden gespeeld op 'n 999,- laptop?
Met een 440MX kaartje ga je niet ver komen in games, behalve als je echt dingen LOW gaat instellen.
Goed zo ?? :Y)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 22:58 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:13
Egg schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:26:
verder:
- processor wordt vrij warm, en vreet stroom.
- 512 mb 333mhz geheugen is langzaam, en weinig. Als je een pentium M hebt, heb je ddr2 geheugen.
- grafische kaart is VERRE van genoeg. Je kan er lang en breed over zijn, maar met deze kaart kan je practisch niets recentelijks spelen.

..ik ben het eens met meneer hierboven ^^^
Lees eerst eens aan welke eisen de laptop moet voldoen..
en sinds wanneer is 333mhz niet goed genoeg voor al van dit?
om het al helemaal niet te hebben over je opmerking over de videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
voor 500 euro vind je wel een laptop die kan wat jij wilt
voor de prijs van de compaq kun je wel wat beters krijgen.

het is maar net wat jij er aan uitgeven. maar de compaq is eigenlijk een slechte koop. het is eigenlijk een desktop-laptop, wat zoveel inhoud als een pc van 5 kilo met een accu voor een uurtje

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: let nog wel even op processoren en welke keuze je hier maakt. Een laptop processoren dus geen desktop vervanger gaan veel beter met stroomverbruik om. Dan kun je ook langer je laptop gebruiken als hij niet aangesloten zit op netstroom (3 tot 5 uur). Een desktop processor lijkt leuk maar boeit bijna niets.. Word alleen maar warm zoals al eerder werd gezegd, vreet stroom en je hebt dus maar 1 tot 2 uur plezier in de trein/school/werk en de snelheid van de processor word bijna niet volledig nuttig gebruikt.
Ik zou eerder voor een laptop met een Pentium-m of een Sempron of Turion. Vaak zit ook meteen wireless geintegreerd in je laptop.
Maar goed is een overweging waard. Ik baal achteraf 2 jaar terug gekocht erg van mijn p4 2,6 waarbij ik net 1 uur en 30 zonder stroom kan werken. Daar heb ik uiteindelijk mijn desktop weer voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:55:
Tip: let nog wel even op processoren en welke keuze je hier maakt. Een laptop processoren dus geen desktop vervanger gaan veel beter met stroomverbruik om. Dan kun je ook langer je laptop gebruiken als hij niet aangesloten zit op netstroom (3 tot 5 uur). Een desktop processor lijkt leuk maar boeit bijna niets.. Word alleen maar warm zoals al eerder werd gezegd, vreet stroom en je hebt dus maar 1 tot 2 uur plezier in de trein/school/werk en de snelheid van de processor word bijna niet volledig nuttig gebruikt.
Ik zou eerder voor een laptop met een Pentium-m of een Sempron of Turion. Vaak zit ook meteen wireless geintegreerd in je laptop.
Maar goed is een overweging waard. Ik baal achteraf 2 jaar terug gekocht erg van mijn p4 2,6 waarbij ik net 1 uur en 30 zonder stroom kan werken. Daar heb ik uiteindelijk mijn desktop weer voor...
maakt ook nog is meer herrie :p die fan van de p4 mobile van me pa kan als ie het warm heeft behoorlijk blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Voor 500 Euro kun je niet echt snel een laptop vinden. Zelfs bij Mediamarkt kosten ze al minimaal 600 Euro en dan nog bij speciale aanbiedingen. Let wel als je zo'n goedkope neemt dat het wel een Lion accu is en geen Nimh. Die gaan minder lang mee. Vooral in goedkope laptops, zoals de budgetmodellen van Dell, zitten vaak opeens Nimh accu's.
Gezien jouw eisen zou ik gewoon een goedkope laptop van 500-600 Euro nemen of een goede tweedehandse/quasi nieuwe via internet. Zo heb ik ook mijn laptop gekocht omdat ik weinig budget heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

_Jona_ schreef op woensdag 30 november 2005 @ 08:02:
Gezien jouw eisen zou ik gewoon een goedkope laptop van 500-600 Euro nemen of een goede tweedehandse/quasi nieuwe via internet. Zo heb ik ook mijn laptop gekocht omdat ik weinig budget heb.
Dat heb ik dus ook gedaan en ik was voor 475 euro klaar. Het enige nadeel is het feit dat het een AZERTY-toetsenbord is en dan zitten sommige toetsen verkeerd. Dat heb ik nu maar even met stickers opgelost (maar daar kijk ik zelden op).
Verder een is het een IBM R40; Intel Centrino 1.4 of 1.5 (even uit m'n hoofd) met 512 MB en een belachelijk lange accuduur. Hij doet qua snelheid niet onder voor mijn AMD 2500+.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Dan heb je inderdaad toch een mooie laptop voor die 475 Euro. Zo'n probleem met het toetsenbord valt meestal wel makkelijk op te lossen. Natuurlijk kan het me stickers maar je kan ook op Ebay zoeken naar een los toetsenbord. Moet niet zo moeilijk aan te komen zijn.
Mijn laptop was maar 625 Euro en nog nooit gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door jona op 30-11-2005 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47

mr_petit

opperprutser

Zelf zou ik niet zo snel een 2e hands laptop kopen. De verminderde garantie, een niet nieuwe accu, de kans op verborgen verbreken en vaak toch pittige prijs (laptops zijn ook 2e hands veel waard) maken de deal snel minder aantrekkelijk.
Ook zou ik absoluut de maximale hoeveelheid garantie erbij kopen (laptops gaan echt vaak stuk). De Laptop uit de advertentie heeft maar 1 jaar garantie. Voor een uitreding naar 3 jaar moet je ook vaak flink de knip opentrekken.
1 jaar garantie is overigens wettelijk te weinig; die gaat er van uit dat een dergelijk apparaat 2 jaar moet kunnen werken... maar ja, gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

_Jona_ schreef op woensdag 30 november 2005 @ 08:27:
Dan heb je inderdaad toch een mooie laptop voor die 475 Euro. Zo'n probleem met het toetsenbord valt meestal wel makkelijk op te lossen. Natuurlijk kan het me stickers maar je kan ook op Ebay zoeken naar een los toetsenbord. Moet niet zo moeilijk aan te komen zijn.
Daar zat ik ook al aan te denken, maar het heeft geen haast ofzo. Maar voor de vakantie was'ie briljant. Alle foto's erop, muziek erop. Helaas stoorde de adapter op de zender voor de muziek, dus moest hij op accu afspelen. Zonder beeldscherm aan (en alleen WMP actief) haalde hij ruim 6 uur op een accu.
mr_petit schreef op woensdag 30 november 2005 @ 08:40:
Zelf zou ik niet zo snel een 2e hands laptop kopen. De verminderde garantie, een niet nieuwe accu, de kans op verborgen verbreken en vaak toch pittige prijs (laptops zijn ook 2e hands veel waard) maken de deal snel minder aantrekkelijk.
Dat is inderdaad het lastige en had er ook wel wat moeite mee. Je kent de persoon niet, maar ik kwam er snel achter dat hij er niet veel verstand van had. Aan de andere kant had hij me ook kunnen belazeren. Zeker omdat ik 'm niet bij 'm thuis ophaalde (toen had ik wel even: moet ik dit wel doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweede hand laptop kopen kan erg goed uitpakken.

Na vorig jaar op marktplaats/Got wat research te hebben gedaan kwam ik uit op een Dell Latitude d600 voor €650,-
(Pentium M 1.4 Ghz, radeon 900 Mobile 32 mb, 256 mb, 14 inch, wireless)

Heb hem bij een tussen persoon in Tilburg opgehaald (vanuit friesland 8) )

Ben er erg teverdeden over, tot vorige week het scherm het begaf Dus heb ik Dell ff gebeld, blijkt er een verzekering op te zitten!! Dus ik bel ff met vorige eigenaar, welke vervolgens achter de gegevens aan ging.
Daarna ff een transfer of ownership, en ik heb de allerduurste verzekering op mijn laptop die bestaat, en wel tot 2007 :)
Gister is er een man van Uni-sys langs geweest die ff een LCD kit heeft ingebouwd, en laptop doet het weer perfect, gratis:)

Zoals ik het heb getroffen is mazzel, maar tweede hands lijkt mij cker een goeie optie.

Mijn laptop van 650 euro, was nog bij Dell te koop voor 1450,00 met slechts kleine verbeteringen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 09:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Met 2e hands laptops moet je uiteraard wel oppassen dat je niet belazerd wordt. Heel vaak staat er een te mooie laptop voor een te mooie prijs. Hebberigheid is niet voor niets een zonder ;) .
Ik kwam een aantal keer een te snelle Compaq tegen voor 375 euro... Yeah right. Dan weet je dat het niet goed zit.
Hou dus in je achterhoofd: If it sounds too good to be true, it probably is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:29:
Ik heb een Acer Aspire 3002 WLMi_CB ( € 699,00 ) en ik moet zeggen ik ben er erg over te spreken ;) ( Specs --> AMD Sempron 2800+, 256 MB, 40 GB, WiFi b/g, DVD-RW dual, Breedbeeld Crystal Brite )
das natuurlijk wel een hele leuke prijs, vooral omdat er crystal brite opzit, dat is wel een heel verschil t.o.v het normale scherm. enige nadeel, is de 4 cell's accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tsjeempje zeg, bedankt voor al jullie reacties!

Na het lezen van al die reacties heb ik toch besloten om NIET voor deze Compaq te gaan (oftewel door te sparen en in de toekomst een soortgelijke laptop te kopen)

Ik denk dat voor mij het beste wat ik kan doen is gewoon een laptopje a 700 euro kopen!

Dus gewoon de gulden middenweg nemen. Geen el cheapo laptopje en ook geen meister-ding

Zo'n laptopje a la Willow Tien klinkt volgens mij wel aardig relaxed
Specs --> AMD Sempron 2800+, 256 MB, 40 GB, WiFi b/g, DVD-RW dual, Breedbeeld Crystal Brite
(waarom is dat Crystal-Brite beter tegenover 'n normaal scherm?)

Ik heb mezelf denk gewoon blind gestaart op bv de AMD Athlon 64 3400+ processor en dergelijke!
Als k hier zo lees dat ik beter voor 'n Sempron of Turion kan gaan, dan kan k beter doorsparen en dan 'n laptop kopen met zo'n processor! Zijn dat allebei AMD-processoren?
Niet dat ik perse AMD moet nu zo opeens, maar in m'n desktop zit ook 'n AMD-processor dus...

Ik hoef ook geen desktop-replacement-laptop simpwelweg omdat ik daar het budget niet voor heb.
En er werd ook gezegd dat bij zo'n desktop-replacer de accu-duur zeer slecht was, naja dat was ook een van m'n punten: een langere accu-duur!

Vandaag zag ik op de universiteit ook 'n apple-laptopje. Pff smooth man. Wat 'n klein design'tje had die zeg. Ik wil graag ook zo'n klein mogelijke laptop (een 12 inch scherm zou k al genoeg vinden) omdat dit voor mij denk wel volstaat qua wat ik er mee wil gaan doen.

Maar om nu een vraagje in de andere richting te stellen: zo'n apple-laptopje zal ten eerste wel fucking duur zijn (want volgens mij betaal je veel voor de naam Apple) en ten tweede: is die ook gewoon compitabel met alles, waar k mee bedoel: kan ik 'm gewoon aansluiten op mijn comp en er dan gewoon mp3'tjes of films opzetten, kan ik daar gewoon een BT-usb-stick op aansluiten?

Hmm net even in de apple-store gekeken! Echt pauperdure laptopjes zeg maarja als het wat is. Je kunt je interne geheugen upgraden en ook je harde schijf maar nergens je videokaart!
Is de videokaart die erin zit dan al van goede kwaliteit of is dit gewoon echt 'n )(*#()@*$dingetje?
Ibook G4:
1,33-GHz PowerPC G4
512 KB L2-cache (op 1,33 GHz)
512 MB DDR333 SDRAM
12,1-inch TFT-beeldscherm
Een resolutie van 1024 x 768
ATI Mobility Radeon 9550
32 MB DDR-videogeheugen
40 GB Ultra ATA-schijf
Dvd/cd-rw-speler
Ingebouwde AirPort Extreme-kaart
Ingebouwde Bluetooth 2.0+EDR
Scrolling Trackpad
Sudden Motion Sensor

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar k doel dus eigenlijk op: Linux kan bv geen Windows-games aan en daarom moet je speciale Linux-games kopen. Is dit bij apple ook zo? Moet je allerlei apple-software en hardware kopen, zou je je laptop uit willen breiden of upgraden?

Anders kan ik misschien eventueel wel eens naar 'n apple-laptopje kijken (dan spaar ik maar door)
of is dat gewoon werkelijk niks voor zo'n leek als mij en stelt het bij elkaar allemaal niks voor?

Naja anders spaar k wel even door voor 'n Alien-ware laptopje

Bedankt voor jullie al gedane reacties, maar ik hoor graag meer...

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 30-11-2005 12:14 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

CLB schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:05:
Ik heb mezelf denk gewoon blind gestaart op bv de AMD Athlon 64 3400+ processor en dergelijke!
Als k hier zo lees dat ik beter voor 'n Sempron of Turion kan gaan, dan kan k beter doorsparen en dan 'n laptop kopen met zo'n processor! Zijn dat allebei AMD-processoren?
Niet dat ik perse AMD moet nu zo opeens, maar in m'n desktop zit ook 'n AMD-processor dus...
Ja, Sempron, Turion, Athlon.. allemaal AMD.
De ene is wat zuiniger dan de andere; dat was ook de reden dat ik een Pentium-M wilde. Van de Centrino's wist ik dat ze zuinig waren (vorige werkgever) en dat de Pentium 4-M's dat absoluut niet zijn (huidige en vorige werkgever). Van AMD wist ik het nog niet zeker, dus maar voor de Pentium gegaan.

[ Voor 25% gewijzigd door MrSleeves op 30-11-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
MrSleeves schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:17:
[...]

Ja, Sempron, Turion, Athlon.. allemaal AMD.
De ene is wat zuiniger dan de andere; dat was ook de reden dat ik een Pentium-M wilde. Van de Centrino's wist ik dat ze zuinig waren (vorige werkgever) en dat de Pentium 4-M's dat absoluut niet zijn (huidige en vorige werkgever). Van AMD wist ik het nog niet zeker, dus maar voor de Pentium gegaan.
yepz maargoed wel uit de zuinigere familie de turion en sempron, moet je wel de 25watt versie hebben, de sempron mobile is dat zowiezo, turion moet je dan een MT versie hebben.
de pentium-m zal zuiniger zijn ja, maar dat verschil valt reuze mee als je met een laptop te maken heb met wat extra's, die 4-5 uur haal je echt alleen met een pentium-m, zuinig klein scherm, onboard video, dan is een aangeklede turion helemaal niet slecht met +- 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Als je op dat design geilt kijk dan eens hier: [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)[/rml]
Op de laatste pagina staat een wellicht interessante aanbieding voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
CLB schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:19:
Power Now! Technologie:
DVD writer dual format (leest en brandt CD-R, CD-RW, DVD-R en DVD-RW in zowel + als - formaat:Naja leuk dat er 'n writer inzit, maar die heb ik ook op m'n desktop. Mocht ik ooit eventueel ergens wat moeten branden is het wel handig dat er 'n writer inzit. DVD-writer is wat mij betreft wat overdreven want die heb ik thuis wel maarja DVD-writers zijn wel de toekomst dus?
3D SoundBlaster Pro compatibel 16-bits geluid geintergreerd
Hoogwaardige JBL Pro Stereo luidsprekers:

Geintergreerde muziek is altijd wel goed volgens mij. K houd wel van muziek maar in m'n desktop-systeem heb ik ook gewoon onboard-geluid en dat is perfect dus in 'n laptop hoef ik zeker geen extra geluidskaart! Stereo luidsprekers, naja leuk voor af en toe is 'n muziekje in de klas maar geen pre.
High speed 56K Modem

Wat houdt dat 56K modem in? en wat is 10/100 LAN Ethernet?
8-cels Lithium-Ion (Li-ion) batterij:
Wat houdt dit in godsnaam in? Ik weet echt niks van laptops af qua prestaties en batterijduur en dergelijke! In m'n PDA zit ook 'n Li-ion batterij en deze kan rond de 5 uur aanstaan met het beeldscherm aan. Bij 'n laptop gaat het denk niet zo qua beeldschermtijd, maar ook wat je met de laptop doet. Hoelang kan zo'n 8-cels Li-ion batterij meegaan bij normaal gebruik: Word-documenten typen, MSN-en en beetje rondsurfen op het internet? Is dit dan 1,5 uur of misschien wel 3 uur? Ik prefereer natuurlijk zo lang mogelijk maar ben echt benieuwd naar deze batterij-duur?
1 VGA poort
3 USB 2.0 poorten
1 IEEE - 1394 poort
1 parallelle poort
1 RJ-11 modemconnector
1 RJ-45 Ethernet-connector
S-video tv uitgang
Hoofdtelefoonuitgang, microfooningang
Kabeldockingsconnector

Mist er nog een essentiele poort? Ik heb er niet zoveel verstand van! Welke poorten ik ga gebruiken zijn de volgende: usb-poorten, eventueel in te toekomst de fire-wire poort, hoofdtelefoon en microfoon gebruik ik ook. Maar mist er dus nog een aansluiting van de toekomst die er echt op moet zitten?
Software-pakket:

Ok,

er zijn natuurlijk weer mensen die niet lezen en meteen beginnen dat de grafische kaart te traag is en dat het geheugen te weinig is.
Andere mensen lezen en zien dat de zwaarste dingen die je op je laptop wilt doen toch de games zijn.
Deze spellen zijn vrij oud, Age of Empire, Worms en Driver kunnen naar mijn idee al op een 300MHz pc gespeeld worden.
Eigenlijk is de laptop sneller dan dat je eigenlijk nodig hebt.
Wat ik je aanraad is kijk naar wat je wilt doen met de laptop en wat je hiervoor minimaal nodig hebt.
Dit zal het meeste zijn (zoals ik al zei) voor de spellen. Waarschijnlijk is Driver het zwaarste spel, maar zoek toch van bovenstaande spellen (of degene die je allemaal nog meer eens zou willen spelen op die laptop) de systeem eisen op (Als je Worms 1 bedoelde, dan is dit een dos spel en zal misschien met veel pijn en moeite gaan draaien onder Windows XP). Ga dan op zoek naar een laptop waar je deze op kunt draaien. Waarschijnlijk kom je er dan op uit dat de bovenstaande laptop gewoon meer is dan dat je nodig zult hebben en dus ook het geld voor jou niet waard is.
Een laptop voor 500 euro zul je zo gauw niet vinden, denk dan eerder aan 600 euro.

Overigens als je toch voor deze laptop wilt gaan, dan hoef je er eigenlijk niets aan up te graden. Het geheugen is meer dan zat. De grafische kaart is ook ruim voldoende. De Hardeschijf kan ik niets aan zien aangezien er geen merk oid bij staat, maar deze zal ook wel goed genoeg zijn.

De extraatjes, tja. DVD brander is het geld ook niet vergeleken met een CD brander, dus dan zie ik daar het probleem niet in.
10/100 Ethernet is gewoon een kaartje welke zowel 10 als 100 Mbit (delen door 8 voor MByte) snelheden aan kan. Dus mocht je deze een keer op een langzaam draad netwerk aansluiten, dan zal deze gewoon werken.
Voor de rest zijn het geen dingen om je druk over te maken.

Conclusie.
Als ik het zo zie, dan raad ik het je af om eigenlijk deze laptop aan te schaffen.
Het komt hetzelfde neer als jouw desktop computer aan opa/oma verkopen terwijl ze alleen maar beetje willen tekstverwerken/Emailen en/of patiencen.
Met andere woorden, zonde van je geld terwijl je er andere leuke dingen mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:40:
Als je op dat design geilt kijk dan eens hier: [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)[/rml]
Op de laatste pagina staat een wellicht interessante aanbieding voor je..
Op welke ''aanbieding'' doel jij? Ik zie geen concrete link naar iets?
EDIT: Je bedoelt de MSI MegaBook S270W
Ja zo'n laptopje vind ik qua design echt heel erg nice
maar is die niet wat duur qua de specs? Want volgens mij betaal je ook veel voor het design?
(40 gb harde schijfje en onboard videokaart)

Tsjee een van die laptops heb ik op de HCC gezien, toen stond ik ook al te kwijlen zeg :9~

@ Nielsoveres: Ik weet dat deze laptop (Compaq-voorbeeld) overkill is voor die oudere games en dat ik best genoeg zou hebben aan 'n laptop van 500 euro (ahja 600 euro dan is ook goed!) maar ik heb ook gezegd dat als ik bv. deze Compaq laptop zou kopen ik er ook wel ietwat nieuwere games op zou willen spelen en niet alleen maar Age of Empires of Driver ofzo.

Want dan betaal ik zo'n 400 a 500 euro meer en dan verwacht ik eigenlijk wel dat hij niet alleen Age of Empires en Driver aankan, maar ook wel ietsjes meer qua games. Ik ga m'n laptop niet gebruiken om alleen maar te gamen, want daar heb ik m'n desktop wel voor, maar als k dan toch (een voor mij) dure laptop koop (laten we zeggen 999,-) wil ik er toch af en toe nog wel is 'n 'normaal' spelletje op willen kunnen spelen! Is zo'n laptop daarvoor geschikt of is dit gewoon waanzin?

Wel bedankt voor je uitgebreide post!

Zijn er eigenlijk bekende series of merken laptops die zeer compact zijn?
12 of 14 inch schermpjes doel ik dan op en wat qua configuratie toch hele ruige laptopjes zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 30-11-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47

mr_petit

opperprutser

duncanvdlinden schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:37:
[...]

yepz maargoed wel uit de zuinigere familie de turion en sempron, moet je wel de 25watt versie hebben, de sempron mobile is dat zowiezo, turion moet je dan een MT versie hebben.
de pentium-m zal zuiniger zijn ja,
een Turion MT verbruikt evenveel als een Pentium-M hoor (25w vs. 27w). Ook ervaringen mbt accuduur wijzen dat uit (lood om oud ijzer ;) ).
een sempron mobile verbruikt 35W afaik.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
Tsjeempje zeg, bedankt voor al jullie reacties!

bla bla bla bla ......

Specs --> AMD Sempron 2800+, 256 MB, 40 GB, WiFi b/g, DVD-RW dual, Breedbeeld Crystal Brite

bla bla bla bla .....

Bedankt voor jullie al gedane reacties, maar ik hoor graag meer...
Crystal brite is mooier om te zien mits je erg geen zon in hebt of een irritante lamp.
Hij is trouwens 15,4" en weeg 2,76 Kg.

Ik heb er wel 256 Mb bij in gezet dan draait Win XP en Games aanmerkelijk soepeler ;)

[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-11-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn verhaal:

Anderhalf jaar geleden heb ik 2ehands voor 300 euri een PIII 600 gekocht. Waarvoor? OpenOffice, Internet (draadloos in de Unibieb), fotobeheer (RAW files). Ik heb er heel veel plezier van. Juist omdat het een 2ehands is, kan ik links en rechts extra spullen bij elkaar scharrelen (dockinstation voor een tientje, extra batterij voor weinig, kapot moederbord vervangen voor weinig).

Mijn advies: ga lekker voor een 2e hands en gebruik de rest van het geld voor iets anders. Ik heb bv ook nog een desktop PIV @ 2,8ghz voor videobewerking ed. Die heeft ook geld nodig.
[edit]
Vergeten detail: t is een dell, geen medion. Een beetje meer kwaliteit kan nooit kwaad :)

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 30-11-2005 13:40 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
...

Een aantal redenen :p, ten eerste de kleuren/contrast/helderheid is beter, een normale acer tft heeft een uitgewasser beeld, de 2e reden de zuinigheid, doordat je op een crystal brite scherm met de brightness op zijn laagste stand nog fatsoenlijk beeld heb bespaar je de accu hier weer mee. een normaal acer scherm met de helderheid op laag zal een stuk minder leesbaar zijn. de 3e is de inkijkhoek, vooral horizontaal zijn ze verbluffend tov een normaal scherm, je kunt dus makkelijk naast elkaar een film kijken zonder dat het beeld negatief of te donker wordt, verticaal heb je ook niet zo veel invloed op dit soort schermen.

kleine nadeel is misschien het reflecteren, maar doordat het scherm gewoon mooier beeld geeft ben je dit veel sneller vergeten dan dat je steeds met de klep zit te stellen om een beetje realistisch beeld te krijgen, vrij lastig ook met bewerken van foto's ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik vind het nog steeds 'n lastige keus en ik denk eergelijk gezegd niet meer dat ik deze keus binnenkort ga maken. Ik denk dat ik me maar heel veel moet gaan verdiepen in laptops, wat ik er nou eigenlijk precies mee wil doen, welke specificaties ik hiervoor nodig heb en wat m'n toekomst-perspectief is qua laptopgebruik (schoolgebruik en bijbehorend computergebruik waarbij ik eventueel zou moeten tekenen en moeten rekenen, misschien ga ik me opeens wel toeleggen op fotograferen ofzo en wil ik foto's kunnen bewerken)

Naja dan wordt 't dus gewoon doorsparen met het doel om er eventueel later 'n laptop van te kopen of dan gewoon te besluiten om toch een cheap laptop (bij de Mediamarkt of 2e hands) en de rest van het geld ergens anders in te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Als je 'm niet echt nodig hebt, lijkt me dat best een verstandige keus.
Ik had er één nodig voor de vakantie dus daarom moest ik op een gegeven moment de knoop doorhakken. Anders had ik er nu nog geen gehad. En nu heb ik er wel wat meer voordelen van, hoewel hij ook vaak uitstaat (toch een klein schermpje; de meeste programma's staan toch op de desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ahaa ok! Ik dacht 'hmm 't is bijna Sinterklaas maar vooral kerst en misschien zijn er hier en daar wel leuke aanbiedingen'' Maar zodoende dit topic kan ik denk maar beter wachten (misschien wel tot de volgende kerst) en echt goed alles overdenken.

Ik weet hoe ik ben: impulsief. Zie ik iets, dan wil ik het ook gelijk kopen.

Zodoende heb ik aardig wat leuke gadgets bij elkaar gesprokkeld (Nintendo DS, Orange SPV M500, losse dvd-speler, terwijl k dat net zo goed op m'n computer kan bekijken, desktop-systeem waar ik meer dan genoeg aan heb, verschillende losse mobiele telefoons, digitale camera die ik eigenlijk nooit gebruik en ga zo maar door)

Gelukkig houdt m'n ma me nog 'n beetje tegen qua dingen kopen. Je zou misschien zeggen: pff dat is lomp, maarja soms is het ook wel handig. Anders had ik gisteren thuisgekomen met een 999,- kostende laptop bij de Kruidvat vandaan, mja dan is 't toch wel handig dat je moeder erbij is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou ook tweedehands doen, wat jij wilt kan prima op een 3 jaar oud systeem, niks moderne GPU of 10000 GHz geheugen. gewoon ffies zoeken naar wat je precies wilt.
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/25435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt hier een goede laptop voor 575
http://www.computerwebstore.nl/index.asp?http://www.computerwebstore.nl/05_artikel.asp?ID=1061
kheb daar laatst een hp omnibook 1.06Ghz, 256MB, 20GB exlease voor 350 euro gekocht met 3 maanden garantie en die werkt top en is perfect voor mijn gebruik :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:46:
je hebt hier een goede laptop voor 575
http://www.computerwebstore.nl/index.asp?http://www.computerwebstore.nl/05_artikel.asp?ID=1061
kheb daar laatst een hp omnibook 1.06Ghz, 256MB, 20GB exlease voor 350 euro gekocht met 3 maanden garantie en die werkt top en is perfect voor mijn gebruik :)
mjah voor het geld mag je niet echt klagen alleen jammer dat het hier niet om de mobile versie gaat van de celeron, ik verwacht hem dus ongeveer een gebruik te hebben van een p4 mobile.
sneller maar lust wat meer accu etc.
mediamarkt heeft ook vaak laptops in de aanbieding rond de 500 euro, maar dan met een mobielere cpu, zou ik persoonlijk eerder voor kiezen. voor de duidelijkheid mobielere cpu's zijn:
pentium-m
celeron-m
sempron mobile
turion mobile

de reactie van hierboven op mij dat een sempron mobile 35watt is klopt niet :p hijs echt 25watt, zie hier:

http://www.amd.com/us-en/...n/0,,30_118_11600,00.html

2e hands kopen, mja ik weet het niet misschien leuk voor onder de 500 euro maar als je een gloedje nieuwe kan kopen, met garantie, geen beschadigingen, een nieuwe accu, eigenlijk alles nieuw, zou ik daar persoonlijk eerder voor kiezen, of het moet een behoorlijk nieuwe laptop zijn dan zou het nog wat kunnen zijn. Maargoed een wat oudere p4 mobile 2.6 ofzo 2e hands, voor 500 euro kun je beter naar een nieuwe kijken vind ik.

[ Voor 16% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-11-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:07:
Een tweede hand laptop kopen kan erg goed uitpakken.

Na vorig jaar op marktplaats/Got wat research te hebben gedaan kwam ik uit op een Dell Latitude d600 voor €650,-
(Pentium M 1.4 Ghz, radeon 900 Mobile 32 mb, 256 mb, 14 inch, wireless)

Heb hem bij een tussen persoon in Tilburg opgehaald (vanuit friesland 8) )

Ben er erg teverdeden over, tot vorige week het scherm het begaf Dus heb ik Dell ff gebeld, blijkt er een verzekering op te zitten!! Dus ik bel ff met vorige eigenaar, welke vervolgens achter de gegevens aan ging.
Daarna ff een transfer of ownership, en ik heb de allerduurste verzekering op mijn laptop die bestaat, en wel tot 2007 :)
Gister is er een man van Uni-sys langs geweest die ff een LCD kit heeft ingebouwd, en laptop doet het weer perfect, gratis:)
Je moet het maar treffen maar vaak heb je op niet al te oude tweedehands laptops nog garantie. Vooral als het zakelijke laptops zijn geweest. Dan wordt er vaak langere garantie op geleverd en dat is ook zo bij die Dell Latitude modellen. Die van mij was ook zakelijk gekocht en bleek nog twee jaar next bussines day onsite garantie te hebben :) . Niet slecht dus....
2e hands kopen, mja ik weet het niet misschien leuk voor onder de 500 euro maar als je een gloedje nieuwe kan kopen, met garantie, geen beschadigingen, een nieuwe accu, eigenlijk alles nieuw, zou ik daar persoonlijk eerder voor kiezen, of het moet een behoorlijk nieuwe laptop zijn dan zou het nog wat kunnen zijn. Maargoed een wat oudere p4 mobile 2.6 ofzo 2e hands, voor 500 euro kun je beter naar een nieuwe kijken vind ik.
Daar heb je wel gelijk in. Als je tweedehands koopt kun je beter iets kopen van maximaal een a twee jaar. Anders ben je vaak beter af met een goede budgetlaptop.

[ Voor 20% gewijzigd door jona op 30-11-2005 19:55 ]

Pagina: 1