Toon posts:

Router omzetten naar switch

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:
Ik heb sinds kort demon adsl met een Zyxel prestige623R-T dat is een router en modem in 1.
Nou heb ik daar bepaalde poorten opengezet voor dc++ en BT enzovoorts.
Dat werkte helemaal prima, totdat ik er een Sweex router er tussen zet om er een andere computer bij te hangen. Het probleem is dat de zyxel een lan ip doorgeeft met bepaalde poorten open voor dat ip, maar vervolgens veranderd de Sweex router dat weer.
Ik heb al geprobeerd om de Sweex router zonder dhcp pool te laten werken, maar dat gaat niet om dezelfde dhcp pool te laten gebruiken werkt ook niet. Omgekeerd met de Zyxel werkt dit ook niet, waarschijnlijk conflicteerd dit dus met elkaar.
Nou is mijn vraag hoe zorg ik dat ik die Sweex router enkel het verkeer doorgeeft dus als een switch zich gedraagt..
Hoop dat het een beetje duidelijk is..

Verwijderd

gewoon een LAN poort op de Zyxell verbinden met een LAN poort op de Sweex. Dan gedragen dit soort routers zich als switch.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Hoe heb je het aangelosten?
inet --- Zyxel prestige623R-T --- Sweex router (zoiets?)

In dit geval zet je je Sweex router in bridged-mode (dhcp-server uit).

Wat ook kan (maar gecompliseerder is) alle 2 de routers als dhcp-servers laten draaien en vervolgens dat door te lussen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om de Client IP Pool Starting Address dus gelijk te maken aan die van de Sweex.
Zodat ze in theorie dus hetzelfde mee geven alleen geeft ie dan aan dat dit invalid is.
Of bedoel je dat niet?

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Kun je die Sweex router niet in bridge mode draaien? Lost het probleem op.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Dit probleem is overigens al zeer vaak beschreven, zoek maar eens op "router achter router" of "
"sweex speedtouch" oid. In jouw geval lijkt het me niet noodzakelijk dat je twee routers achter elkaar hebt, als het tenminste alleen om die open poorten gaat.

http://gathering.tweakers...6036///speedtouch%2Csweex

Verwijderd

Topicstarter
Ja het verschil met de situatie van de andere pagina, is zoals ik het begrijp echter dat hij dan zorgt dat de tweede router het poorten verhaal afhandeld. Dit wil ik in mijn geval niet omdat de sweex veel beperktere opties heeft.

Verwijderd

Dan moet je de WAN kabel in je Sweex in een LAN poort van diezelfde Sweex steken. Overigens is het dan wel nodig om de DHCP server op de Sweex uit te zetten alvorens je dit doet, anders kun je wel eens IP conflicten krijgen. Samengevat:
  1. zet DHCP server op Sweex uit.
  2. plug UTP kabel van WAN poort in een vrije LAN poort van de Sweex.
Dan gebruik je op elke computer de DCHP van de zyxell en dus ook de NAT functies.

<edit> Je was dus al halverwege met de oplossing </edit>

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is helemaal gelukt. Bedankt voor het scheppen van duidelijkheid.
Zoals het er nu uitziet (voor als iemand ooit hetzelfde probleem tegenkomt):

Internet - Zyxel (router) met alle instellingen voor NAT - Sweex (DHCPserver UIT) en kabel vanaf de Zyxel in het eerste LAN poortje op de Sweex. Overigens is dat laatste ook belangrijk want anders doe ie het niet iig niet bij de Sweex.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 23:12 ]

Pagina: 1