Toon posts:

IP adres conflict door Emule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik het downloadprogramma Emule gebruik krijg ik eens in de zoveel tijd de volgende foutmelding: "Windows systeemfout - Er is een IP adres conflict met een ander systeem op het netwerk gevonden."
Vervolgens kan ik internet niet meer op met alledrie de computers die op mijn router zijn aangesloten. Ik moet dan de router reset-en en alles opnieuw instellen (wachtwoord etc.) voordat ik weer op internet kan. Dit is ERG vervelend en het zou het makkelijkst zijn om Emule gewoon niet te gebruiken, maar ik hoop dat er een oplossing voor dit probleem is zodat ik Emule wel kan blijven gebruiken. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen??
Bij voorbaat dank.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

heb je DCHP (ofzoget) aanstaan? en staan al je computers op automatisch (voor ips)

ofwel alles handmatig, of alles automatisch

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:02

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Kan mij nauwelijks voorstellen dat dit met Emule te maken heeft. Maar misschien heb ik het mis... ;)

Gebruikt je router DHCP? Zo ja, stel geen enkele computer handmatig in omdat je dan kans hebt op een IP-conflict.

Stel je het handmatig in, dan uiteraard overal een onder IP gebruiken.

Gebruik je static DHCP controleer je instellingen.

Dit is alles wat je bij simpele thuisnetwerkjes moet controleren. Kan mij niet voorstellen dat dit veel problemen kan geven? Misschien mis je een apparaat zoals een PS2 of zo? Ga alles ff nakijken. :) Maar volgens mij heeft het niets met Emule te maken. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich alleen voor wanneer ik Emule gebruik, vandaar. Ik heb alles op automatisch IP ingesteld. Ik heb voor Emule ook een poort open gezet, ik weet niet of dat nog uitmaakt? Ik heb DHCP client en "DHCP server" aanstaan. Alleen DHCP Relay Agent staat niet aangevinkt.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
hmm, lijkt mij ook sterk dat et aan emule zou liggen.
2 machines krijgen/vragen gewoon om hetzelfde adres, dat mag niets met emule temake hebben.

wat ik overigens ook knap vind is een poort los zetten voor een dynamisch ip.

ik zeik wel, maar kom ook niet met een oplossing.
excuses en alsnog.

de machine waar emule op moet gaan draaien stel je statisch in. op die manier veranderd je ip niet, en kun je dus een poort van emule doorlusse naar je pc.

voor de rest van de machines zou ik wel gewoon dhcp blijven gebruiken, maar zorg dan wel dat de dhcp server het adres dat je bij de emule-bak ingevult hebt niet word uitgedeelt.

probleem zou hiermee opgelost moeten zijn.
een andere mogelijk is alle machines static instellen.

[ Voor 54% gewijzigd door weijl op 30-11-2005 00:24 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Heb je een softwarematige firewall draaien die voor problemen kan zorgen? Uit mijn hoofd gezegd kunnen Emule en ZoneAlarm/Outpost niet zo lekker door één deur, of in ieder geval met een hoop gehannes.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen firewall software, wel netlimiter, misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:14:
ik heb geen firewall software, wel netlimiter, misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft?
Mijn theorie gaat misschien iets ver maar is het mogelijk dat door het aantal connecties die eMule maakt je router reset waarna je mogelijk een IP conflict krijgt met een andere PC. Je ziet wel vaker dat routers het begeven onder het aantal connecties die P2P programma's maken. Probeer de maximum aantal connecties van eMule te limiteren of alle PC's een eigen IP toe te wijzen via de router of Windows.

Verwijderd

Naar welk IP heb je de poort van Emule geforward? Lijkt me sowieso niet te werken, aangezien je een dynamisch ip-adres hebt...

Verwijderd

Lawrentium schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:20:
[...]

Mijn theorie gaat misschien iets ver maar is het mogelijk dat door het aantal connecties die eMule maakt je router reset waarna je mogelijk een IP conflict krijgt met een andere PC. Je ziet wel vaker dat routers het begeven onder het aantal connecties die P2P programma's maken. Probeer de maximum aantal connecties van eMule te limiteren of alle PC's een eigen IP toe te wijzen via de router of Windows.
Jou theorie gaat volgens eigen zeggen misschien ver, maar ik vind dit een hele goede ingeving van je, ik heb nu mijn probleem opgelost met eMule dat ik niet meer kon browsen als eMule veel connecties had, even gezocht en hij mocht max 100 sessies hebben nu 1024, THNX!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het maximum aantal connecties nu op 100 ingesteld, dit stond op 200, het is even afwachten of dit het probleem oplost, maar goed idee!

Ik heb een TCP en UDP poort open gezet zodat Emule sneller werkt, hierbij heb ik in het router menu een IP adres geselecteerd dat hij automatisch aan mijn computer heeft toegekend. Wanneer ik via preferences-->connection de poorten test in Emule dan is het succesvol. In dat zelfde menu staat ook Random server UDP aangevinkt. Misschien dat dat nog iets uithaald?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:38:
Ik heb het maximum aantal connecties nu op 100 ingesteld, dit stond op 200, het is even afwachten of dit het probleem oplost, maar goed idee!

Ik heb een TCP en UDP poort open gezet zodat Emule sneller werkt, hierbij heb ik in het router menu een IP adres geselecteerd dat hij automatisch aan mijn computer heeft toegekend. Wanneer ik via preferences-->connection de poorten test in Emule dan is het succesvol. In dat zelfde menu staat ook Random server UDP aangevinkt. Misschien dat dat nog iets uithaald?
Met het laatste heb ik geen ervaring maar volgens mij draait eMule al op volle snelheid zodra je beide poorten (UDP en TCP) doorstuurt via je router. Probeer ook eens te connecten naar de Razorback servers in de server list, ik heb goede ervaringen met deze servers.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik denk dat je perongeluk een 2e dhcp server in je netwerkt hebt hangen (1 van de pc "deelt internet")

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:19
De reden dat emule wel werkt is waarschijnlijk dat je een klein netwerk hebt, en je je emule pc dagelijks aanzet. Doordat je dhcp lease nog niet voorbij is krijg je nu elke keer hetzelfded ip adres. Wat je volgens mij het beste kunt doen is als volgt:
Laat je router ipadressen uitdelen via dhcp, maar stel 'm zo in dat hij ipadressen uitdeelt vanaf 192.168.0.20 ofzo. Nu heb je een aantal adressen vrij om in te stellen op pc's met bepaalde functies, en daar map je de poorten naar. Dus je geeft je emule pc een fixed ipadres, je webserver en ftp server ook (als je die hebt) etc. Als je het zo doet en je krijgt die melding nog steeds zit er iets anders scheef.

Roomba E5 te koop

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
sig69 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:03:
De reden dat emule wel werkt is waarschijnlijk dat je een klein netwerk hebt, en je je emule pc dagelijks aanzet. Doordat je dhcp lease nog niet voorbij is krijg je nu elke keer hetzelfded ip adres. Wat je volgens mij het beste kunt doen is als volgt:
Laat je router ipadressen uitdelen via dhcp, maar stel 'm zo in dat hij ipadressen uitdeelt vanaf 192.168.0.20 ofzo. Nu heb je een aantal adressen vrij om in te stellen op pc's met bepaalde functies, en daar map je de poorten naar. Dus je geeft je emule pc een fixed ipadres, je webserver en ftp server ook (als je die hebt) etc. Als je het zo doet en je krijgt die melding nog steeds zit er iets anders scheef.
I already tried to tell em.
Won't listen :|

Verwijderd

Topicstarter
gupje schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:42:
[...]

I already tried to tell em.
Won't listen :|
Ik zal het eens proberen, het terugzetten van aantal connecties werkte namelijk niet, kreeg weer de foutmelding. Alvast bedankt voor de tips Sig en Gupje. Ik zal wel laten weten of het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 15:14 ]

Pagina: 1