Toon posts:

kpn adsl direct extra laptop instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een kpn direct light abo en heb het volgende probleem

Ik wil mijn lapop (dell inspiron 6000) gebruiken zonder het speedtouch usb adapter. Bij alles wat ik probeer krijg ik geen toegang tot het internet. Ik heb de beveligingsinstellingen op niveau 2 staan, maar op 1 werkte het ook niet. Wanneer ik het speedtouch adapter ionstalleerde werkte het in 1 minuut.

Het zal dus ergens een instelling zijn, maar heb echt alles geprobeerd.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Johan

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15

K-Jay

Klaas Jan

Je geeft niet erg veel info over de situatie. Ik neem aan dat je een draadloos netwerk hebt met een Speedtouch 121g adapter? En dat je een tweede laptop wil aansluiten op je netwerk, wat dus wel lukt met de Speedtouch adapter, maar niet met een andere?
Als je wat meer vertelt kunnen we je wat beter helpen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ervan uitgaande dat je icm je ST 121g een 580 of een 716 modem gebruikt, is t heel simpel.

Modem op level 2: onder op modem WPA-PSK key opzoeken, via windows draadloze netwerk client connecten naar je modem, en dan als netwerksleutel de wpa-psk key invoeren.

voor level 1: wpa-psk vervangen door wep.

Dit moet werken, anders eet ik t ook niet.

Verwijderd

Dit is een heel eenvoudig "truukje".

Je speedtouch zooi werkt op chanel 13, je moet ff inloggen in je modem/router en kanaal 11 aanzetten.
Daarna je mac adres van je laptop in je modem/router invoeren en internetten maar.

Vorige week op deze manier ook gedaan bij een vriend van mij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:39:

Je speedtouch zooi werkt op chanel 13, je moet ff inloggen in je modem/router en kanaal 11 aanzetten.
Daarna je mac adres van je laptop in je modem/router invoeren en internetten maar.

Ik heb alles gedaan wat je hebt gezegd. Mac adres ingevoerd in de router/model kanaal 11 en het werkt niet. Heb net even op veiligheidsniveau 0 gezet en dat werkt prima.

Wat wel opvallend is dat ik de modem niet kan bereiken met mijn draadloze verbinding, maar alleen via de vaste weg. Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
K-Jay schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:13:
Je geeft niet erg veel info over de situatie. Ik neem aan dat je een draadloos netwerk hebt met een Speedtouch 121g adapter? En dat je een tweede laptop wil aansluiten op je netwerk, wat dus wel lukt met de Speedtouch adapter, maar niet met een andere?
Als je wat meer vertelt kunnen we je wat beter helpen.
Ik heb speedtouch 580 modem/router en daar wil ik naast een laptop met de bijgeleverde speedtouch 120g adapter een laptop aansluiten zonder een adapter, maar gewoon de interne draadloze netwerkadapter.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:39:

ST 580 modem werkt default helemaal niet met MAC filtering?
Pagina: 1