Toon posts:

HD van BX-bord naar NF2-Ultra-bord boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Maxtor HD gebruiken in combinatie met een Chaintech NJL7 mobo en die HD heeft probleemloos gewerkt in combinatie met een BX mobo.
Nu wil die niet meer booten.
Als ik dat doe krijg ik het volgende op het blauwe scherm.
0x0000007B (0xEB81B84C,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
inaccesable_boot_device
Nu ben ik erachter dat ik dus een andere IDE driver moet installeren, maar ik heb geen idee waar ik de juiste driver weghaal.
Door de bomen zie je het bos gewoon niet meer.
Ik kan ook opnieuw de hele boel installeren, maar heb daar uiteraard weinig zin in.
Het vreemde is echter dat een andere HD, welke ook met een BX mobo heeft gedraaid wel wil booten wat zou kunnen inhouden dat hierop blijkbaar wel de juiste driver staat.
Ik heb dan ook eigenlijk twee vragen : Hoe kom ik erachter welke "juiste" driver op de bootende HD staat, en als daar niet achter te komen is, waar kan ik dan wel de "juiste" driver vinden en downloaden ?

Verwijderd

De 7NJL serie is gebaseerd op de nForce2 chipset.
Drivers voor de nForce2 zijn te downloaded bij nVidia

Note: Als je een dergelijk grote harddisk hebt, dat je op je oude mainboard een tool nodig hebt gehad om de volledige harddisk te kunnen gebruiken, dan heb je kans dat het andere systeem de harddisk niet juist kan benaderen.

En: Het 1:1 overzetten van de bootdisks van het ene systeem naar het andere kan problemen als dit veroorzaken. Voorkeur verdient een schone installatie; als dat geen optie is kan je proberen een recovery-setup uit te voeren.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 08:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 08:12:
De 7NJL serie is gebaseerd op de nForce2 chipset.
Drivers voor de nForce2 zijn te downloaded bij nVidia

Note: Als je een dergelijk grote harddisk hebt, dat je op je oude mainboard een tool nodig hebt gehad om de volledige harddisk te kunnen gebruiken, dan heb je kans dat het andere systeem de harddisk niet juist kan benaderen.

En: Het 1:1 overzetten van de bootdisks van het ene systeem naar het andere kan problemen als dit veroorzaken. Voorkeur verdient een schone installatie; als dat geen optie is kan je proberen een recovery-setup uit te voeren.
Zijn maar twee 6/10Gb schijfjes op een klein systeempje.
Heb W2K maar opnieuw op de 6GB installed en haal de gegevens wel weer van de 10GB af.
Ging sneller dan zoeken om een andere oplossing.
In ieder geval bedankt voor je reply :)