pc boot niet (nee dit is anders)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
hoi allemaal,

ik weet het het lijkt alsof dit het 4565351654574e keer is dat deze vraag gesteld wordt.

wat is het probleem:
wanneer de aan-knop ingedrukt wordt gaat alles draaien. na 2 sec valt hij helemaal uit, niet eens het boot-scherm van mn mobo, laat staan mn video-kaart boot, het scherm blijft dus zwart. en het vreemdste is: hij doet het n half jaar wel gewoon, geen problemen! en dan ineens een tijdje doet ie dus zo raar.
eerst was het zo dat ik gewoon 10-15 keer hem aan moest zetten (en laten uitvallen) en dat ie het dan deed. het leek op een soort koud-boot probleem (toen was mn kamertemp ook wel eens 5 graden, don't ask) maar nu staat ie bij mn vriendin en daar is het gewoon altijd 20 graden. en daar heeft ie het ook gewoon gedaan.

gedaan tot nu toe:
hele kast gechekt, alle fan's draaien, ide apparaten gaan aan. geen kortsluiting / vocht / stof / blokkeringen. lampje op mobo gaat ook aan (is volgens mij de bios, dat ie stroom heeft.
bios reset, voltages gechekt (is een 300W chieftec voeding) met een ietwat slappe 12V lijn, afgelezen in de bios toen ie het nog deed.
temperaturen blijven ook goed (als ie aan is)
GoT gezocht, maar bij iedereen doet ie of helemaal niets, of windows start niet op, of bios is gaar

specs:
AMD athlon xp 2000+ (tb core), is n beeetje oc-ed geweest, maar wegens tegenvallende resultaten nu @ stock = 1667 mhz.
epox 8k3ae mobo
512 corsair xms geheugen (loopt op zelfde fsb als cpu = 133)
msi gf 4200 Ti
audigy live 5.1 geluidskaart
2 hdd's, 1 WD800JB & 1 maxtor 9+

wie weet het? of is gewoon een onderdeel zwaar gaar? en waarom doet ie het dan vaak wel en soms niet? maja...

wie weet het en helpt mij & mn vriendin?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Even helemaal kaal laten booten. dus proc erin. videokaart en geheugen. kijken of ie dan wel verder gaat. dus de rest even eruit laten.

Verwijderd

Condensatoren op je moederbord bol of lekken?

• DropjesLover
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:35:
Condensatoren op je moederbord bol of lekken?
heb er naar gekeken, maar die zie k niet allemaal goed, aangezien ze onder de zalman 7000 zitten.

maar als de condensatoren kapot zijn / dreigen te gaan, dan moet ie dat probleem toch altijd hebben?

hij is overigens al 3 jaar oud en heeft de afgelopen 2 jaar al dat probleem, soms doet ie het niet, meestal wel. aangezien ie nu bij mn vriendin staat moet het opgelost worden...
DaannO schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:30:
Even helemaal kaal laten booten. dus proc erin. videokaart en geheugen. kijken of ie dan wel verder gaat. dus de rest even eruit laten.
doe k zodra k er weer bij kan, zit nu thuis ;) moet er dan niet ook mn hd in trouwens?

[ Voor 24% gewijzigd door DropjesLover op 29-11-2005 21:42 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik heb dit zelfde probleem bij een vriendin van mij,
ik heb het idee dat je voeding brak is, dat heb ik ook bij haar.

hier ben ik op gekomen doordat ik voelde of de hardeschijf aan ging en kon er niets bij voelen/horen.
de cd-rom speler doet het ook niet.

ik ga van het weekend proberen de voeding te vervangen,
ik post het wel als ik weet wat er aan de hand is.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• DropjesLover
  • Nu online
bij mij is de voeding nog redelijk ok, aangezien mn ide apparaten (dvd drive, hdd enz) wel aan gaan, k kon er nog net n cd uitvissen die er in zat :) . morgen doe k er mn eigen voeding in, es kijken wat dat doet.

BThGvNeOA

Verwijderd

DropjesLover schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:40:
[...]
....
maar als de condensatoren kapot zijn / dreigen te gaan, dan moet ie dat probleem toch altijd hebben?
.....
Het kan zijn dat de condensatoren die defect raken langszaam aftakelen, ik heb mensen naar tevredenheid zien werken op een pc met gare condensatoren, maar het kan ook zijn dat de pc direct stopt met werken.
Klachten bij langszaam aftakelen zijn vaak dat de pc gaat steeds vager gaat doen, hangers, reboots en dat de omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid invloed erop lijken te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 21:58 ]

• DropjesLover
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:56:
[...]

Het kan zijn dat de condensatoren die defect raken langszaam aftakelen, ik heb mensen naar tevredenheid zien werken op een pc met gare condensatoren, maar het kan ook zijn dat de pc direct stopt met werken.
Klachten bij langszaam aftakelen zijn vaak dat de pc gaat steeds vager gaat doen, hangers, reboots en dat de omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid invloed erop lijken te hebben.
dus dan zou de oplossing n nieuw mobo zijn? zijn er nog socket a mobo's te koop eigg?

maar n nieuw systeem (mobo, proc, videokaart -> tuurlijk stap je dan over op pci-e) zit er niet in, dat zal ik helaas moeten betalen, aangezien ik de oude pc aan haar verkocht heb...

BThGvNeOA

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 09:21
Het is de voeding denk ik, zakt na het aanzetten gewoon in elkaar. Ik heb ooit een soortgelijk probleem meegemaakt en toen was het de voeding.

Even ter zijde: lekkende condensatoren hoeft niet per definitie problemen te geven. Ik heb een computer met lekkende condensatoren, maar dat ding doet het nog prima. Nu kan ik ze wel gaan vervangen, maar dat loont zich niet, een nieuw (verouderd) moederbord kost zowat niks.

[ Voor 10% gewijzigd door Pino64 op 29-11-2005 22:15 ]

• DropjesLover
  • Nu online
een heel klein detail is misschien dat het mobo vlak voordat de pc uitgaat nog 2 piepjes geeft; piepieeeet -> bam uit. in de handleiding staat niets over fouten tijdens het opstarten 8)7

zou je dan nog kunnen spreken van een zwakke voeding, aangezien het mobo wel deels boot? en dat zou dan weer betekenen dat er niets mis is met de condensatoren. tenzei hij zichzelf uitschakeld nadat ie n probleem met de condensatoren heeft geconstateerd...

BThGvNeOA

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
Die piepjes zijn wel belangrijk hoor :), dus zo klein is dat detail niet :+
niks the vinden over die beepcodes op http://www.epox.com ?
search hier op got naar beep codes : eerste hit : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/600402 (4e post) Misschien ben je hier iets mee?
nog eentje ivm beepjes : http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/award.htm

Volgens mij kun je de voeding toch ook nog altijd niet uitsluiten, want de startstroom van iedere component gaat groter zijn dan wanneer alles effectief opgestart is. Dus bij het opstarten ga je een groter vermogen vragen, en als je voeding het startvermogen niet aankan heb je dus een probleempje :).

En die condensatoren, als daar iets mee mis is ga je dat wel zien hoor... Bol, gebarsten of effectief leeggelopen, dat merk je direct !!

[ Voor 13% gewijzigd door c00kie op 30-11-2005 08:26 . Reden: typos // condensatorencomment ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 17:37

Dr.Roelski

Walk on ....

Lijkt een beetje op mijn probleem!

Ik heb op de HCC een Asrock Dual Sata gehaald, met 3200+ AMD64 en Arctic cooler.
De vreemdste problemen ben ik inmiddels tegengekomen: soms kom ik niet eens in het bios (soms helpt reset, soms even helemaal uit, soms netwerkstekker er uit!?!).
Op ander moment kan ik gewoon helemaal in windows komen. Gister zelfs een uur achter elkaar BF2 zitten spelen! Daarna wel vette vastloper (zelfs muis deed het niet meer), maar toch uur stabiel.
Laatste bios had ik er eerder al opgekregen.
Met 1 en met 2 geheugenplakkies gestart, zowel in slot 1&2 als 3&4: met 1 is hij stabieler (1 plakje geeft ook in memtest86+ 1 geheugenfout bij test8).
Proc ge-underklokt: geen verschil.
Mem geunderklokt: geen verschil.
HTT bus geunderklokt: vette vastloper. Bios reset. Niet nog een keer geprobeerd.
Tijdens dit alles met een scoop de 12V en 5V nagekeken. Geen relatie te vinden tussen spanningsdipjes en vastlopen (sterker nog: tijdens een vette spanningsdip bij magnetron inschakelen o.i.d. bleef hij stabiel!).

Ik probeer er al 4 dagen achter te komen of de proc of het mobo stuk is. Tot nu toe geen uitsluitsel.
Het meest vage is dat het niet te reproduceren is. Wel heb ik het idee dat hij stabieler is als hij tijdje loopt (net als in deze post).
Ik gok op een kapot mobo, zowel bij jou als bij mij.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:39
Je moet bedenken dat een pc in de eerste seconden van het opstarten de meeste stroom gebruikt, proc gaat aan. Hdd's spinnen op. Cd spelers gaan draaien.

Misschien trekt jouw voeding dit net niet en doet hij er een paar keer over voordat hij doorboot.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De kans op een brakke voeding is zeker aanwezig, ook al lijken de voltages goed volgens de BIOS.
Je kan het het beste nameten met een multimeter, of gewoon gelijk met een andere (A-merk min 300Watt) voeding testen.

Anders kan je proberen alles uit je kast te halen en alleen het mobo met videokaart, cpu en geheugen op te starten op iets van een houten tafel.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

DropjesLover schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:28:
na 2 sec valt hij helemaal uit, niet eens het boot-scherm van mn mobo, laat staan mn video-kaart boot, het scherm blijft dus zwart. en het vreemdste is: hij doet het n half jaar wel gewoon, geen problemen! en dan ineens een tijdje doet ie dus zo raar.
Je beeld valt uit (geel lampie) of heel je pc?

• DropjesLover
  • Nu online
nope, mn beeldscherm valt uit doordat er geen signaal (meer) is.

ik ga dalijk het geheugen en voeding uit mn nieuwe pc halen, en dat in de oude zetten. ergens vermoed ik dat het aan het geheugen ligt en niet aan de voeding. dit is omdat hij niet meteen uitschakeld wanneer k hem aanzet (dan is de spanningspiek het grootst, dus zou de voeding uit moeten vallen) en eerst nog 2 waarschuwingspiepjes geeft.
allereerst een "kale" boot proberen (is het minste werk), daarna dus de onderdelen vervangen.
heb trouwens op de sites van c00kie niet kunnen achterhalen wat het probleem is (er staat alleen 1 lange piep, 1 korte of 1 lange met 2 korte, ik heb er dus 2 = ???)

ik heb al een mailtje verstuurd naar de epox help, maar nog niet meteen wat terug gekregen...

I'll keep you guys posted...

BThGvNeOA

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

En gaat het lampje van je beeldscherm dan van groen naar geel?
2 short beeps POST Error - error code shown on screen
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml, afijn daar word je ook niet slimmer van :)

[ Voor 58% gewijzigd door Woohooo op 30-11-2005 15:38 ]

• DropjesLover
  • Nu online
nou ik heb dus alles gedaan wat jullie suggereerden...
resultaten:
kale boot (alleen mobo, cpu & geheugen) hij blijft zo piepen en uitvallen..
ander geheugen -> zelfde piepjes, en ook lange pieps als het geheugen (origineel & andere) in een andere bank zit. het andere geheugen is trouwens wel 1gb ddr400, terwijl er eerst ddr133 in zit.
andere voeding -> kon helaas niet, de andere voeding is 24 pins, terwijl er 20 pins in moet. wel lijkt het me sterk dat het daar aan ligt, aangezien hij wel aan bleef wanneer er geen geheugen in zat.

morgen check ik het (512) geheugen in mn eigen pc. persoonlijk denk k dat het moederbord kapot is...

wie kan hier nog wat over zeggen?

ps. die beep-codes zijn redelijk bios & fabriekant afhankelijk lijkt het, ook omdat 2 beeps niet echt voor komt op de lijstjes...

pps het beeldscherm blijft op oranje staan, het start niet op. volgens mij is de aansturing van het beeldscherm dan ook nog niet gereed, normaal is het eerste wat je ziet dat het n nvidia geforce ti 4200, 64 mb is..

[ Voor 23% gewijzigd door DropjesLover op 30-11-2005 19:45 . Reden: beep codes ]

BThGvNeOA

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:32

Soggy

vroemmmm

ehm... blijft je power-knop niet gewoon hangen?

If it works, tweak it

• DropjesLover
  • Nu online
Soggy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:45:
ehm... blijft je power-knop niet gewoon hangen?
neej, ik moet net de power knop indrukken als ik hem uit wil zetten (wanneer er dus lang beeps worden gegeven omdat er geen geheugen in zit

zal ik anders gewoon n simpel asrock mobo met socket A kopen (als dat nodig is, deze kosten net geen 30 euro....

[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 30-11-2005 19:49 ]

BThGvNeOA

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Offtopic:
DropjesLover schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:40:
[...]

hij is overigens al 3 jaar oud en heeft de afgelopen 2 jaar al dat probleem, soms doet ie het niet, meestal wel. aangezien ie nu bij mn vriendin staat moet het opgelost worden...
exempt schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:42:
Ik heb dit zelfde probleem bij een vriendin van mij,
ik heb het idee dat je voeding brak is, dat heb ik ook bij haar.
Zijn jullie niet toevallig aan dezelfde pc aan t klussen?? :9 >:)

Waarom? Omdat het kan!!

• DropjesLover
  • Nu online
Lolhozer schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:49:
Offtopic:
[...]

[...]
Zijn jullie niet toevallig aan dezelfde pc aan t klussen?? :9 >:)
nope, lijkt me sterk, exempt woont in zwolle, ik in maastricht.
wel goed dat ik dit topic gestart ben, aangezien er blijkbaar meerdere mensen last van hebben

BThGvNeOA

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
heb je de computer geaard?

shazam

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:39
Meestal moederbord bij dit soort vage problemen.
Dat is het eerste wat ik uit zou proberen (maar heb je waarschijnlijk niet liggen)
Heb dagelijks dit soort klachten werk namelijk bij een computerbedrijf en kom genoeg van zulke reparaties tegen
jullie doen net of dit een bijzondere fout is :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

lamko schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:03:
Dat is het eerste wat ik uit zou proberen (maar heb je waarschijnlijk niet liggen)
Heb dagelijks dit soort klachten werk namelijk bij een computerbedrijf en kom genoeg van zulke reparaties tegen
Nee helaas niet bijzonder, ik zie het ook met grote regelmaat langs komen.
Wel kan ik iedereen die defecte condensatoren en vage problemen met z'n pc heeft ten zeerste aanraden deze condensatoren of het mobo te vervangen.
Condensatoren is redelijk makkelijk zelf te doen, je kan gewoon een oud mobo als donorbord gebruiken. Enige soldeerervaring of even oefenen op het donorbord met een niet al te lompe bout, een beetje tin en handigheid zijn voldoende om ze over te zetten.

Verwijderd

Heb je hem al geprobeerd op te starten door de voeding te forcen aan te gaan/blijven. Door de groene draad op je atx-stekker en een zwarte draad van je atx te verbinden, dan gaat hij aan en blijft hij aan. Ik heb een Epox (P4PDA of zo iets) gehad waarvan het on-signaal niet meer goed werkte, maar die ging gewoon niet aan of de lampjes gingen een keer aan en dan weer meteen uit.
Kun je ook even naar je voltages kijken in de BIOS.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 22:36 ]

• DropjesLover
  • Nu online
lamko schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:03:
als dit zo'n veel vookomend probleem is, waarom staat er dan zo weinig over op GoT?
maar goed, mijn soldeerskills zijn echt :X dus dat ga k echt niet doen. dus toch maar n nieuw mobo kopen (kost +- 30 euro)
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:35:
Heb je hem al geprobeerd op te starten door de voeding te forcen aan te gaan/blijven. Door de groene draad op je atx-stekker en een zwarte draad van je atx te verbinden, dan gaat hij aan en blijft hij aan. Ik heb een Epox (P4PDA of zo iets) gehad waarvan het on-signaal niet meer goed werkte, maar die ging gewoon niet aan of de lampjes gingen een keer aan en dan weer meteen uit.
Kun je ook even naar je voltages kijken in de BIOS.
voeding forceren likt me niet echt een goed plan, hij gaat niet voor niets uit ;) trouwens ik heb al gepost dat de voeding alles aan kan, aangezien hij wel aan blijft als er geen geheugen in zit. ik denk dat de geheugencontroller ofzo kapot is. verder heb k de voltages al gepost (zwakke 12V, verder niets raars)

BThGvNeOA

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Jups lijk er op dat de condensatoren kapot zijn :+ maar dat is al eerder vast gesteld..

anyway!! ik heb het zelfde probleem op mijn mobo!!

vor 30€ hebbie al een bassis mobo voor 80€ hebbie een luxe set! solderen is leuk maar meestal is er toch meer met het mobo aan de hand!! of voeding!! raad dan ook aan voordat je een nieuwe mobo instaleerd eerst ff je voeding voledig door meet!! of natuurlijk voor 30€ extra een voeding te kopen!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 10:20

Tuumke

Shingaling?

DropjesLover schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:09:
[...]

als dit zo'n veel vookomend probleem is, waarom staat er dan zo weinig over op GoT?
maar goed, mijn soldeerskills zijn echt :X dus dat ga k echt niet doen. dus toch maar n nieuw mobo kopen (kost +- 30 euro)

[...]

voeding forceren likt me niet echt een goed plan, hij gaat niet voor niets uit ;) trouwens ik heb al gepost dat de voeding alles aan kan, aangezien hij wel aan blijft als er geen geheugen in zit. ik denk dat de geheugencontroller ofzo kapot is. verder heb k de voltages al gepost (zwakke 12V, verder niets raars)
Al een nieuwe MOBO ?

Ik heb ook een soort gelijk probleem.
Zal straks even me speciefieke specs opzoeken
zo uit het hoofd:

MSI K7? Delta 2
Amd Athlon XP 2100+ @ 1200Mhz
512 MB DDr (2 verschillende merken)
60 GB HDD Seagate (dacht ik)
Creative 5.1 Live!
Enermax 350 Watt voeding

me hdd had laatst al wel een cyclische redundantie fout.. maar werkte daarna nog gewoon.
Vanaf maandag wil dat kreng gewoon niet meer goed opstarten.
Bij de opstart duurt het zoeken van de IDE HDD nogal lang

Beide geheugen bankjes apart getest
andere videokaart
(voeding is eigenlijk net 2 maanden oud, dus hoef ik niet te testen)
Ik zal vvond is even proberen om eem kaal op te starten en de condensatoren te checken.
En als dat werkt me hdd op cable select zetten.
Kijken of dat wat uitmaakt (las van de week iets over 40 of 80 ide kabel ofzo en als je 1tje had met een blauwe plug kon ie beter op cable select staan je hdd, geloof dat dat in die opstart troubleshooter faq stont).

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:39
DropjesLover schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:09:
Misschien toeval dat het op got niet wordt besproken maar ik maak het vaak genoeg mee.
Tuumke schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:30:
[...]

Al een nieuwe MOBO ?

Ik heb ook een soort gelijk probleem.
Zal straks even me speciefieke specs opzoeken
zo uit het hoofd:

MSI K7? Delta 2
Amd Athlon XP 2100+ @ 1200Mhz
512 MB DDr (2 verschillende merken)
60 GB HDD Seagate (dacht ik)
Creative 5.1 Live!
Enermax 350 Watt voeding

me hdd had laatst al wel een cyclische redundantie fout.. maar werkte daarna nog gewoon.
Vanaf maandag wil dat kreng gewoon niet meer goed opstarten.
Bij de opstart duurt het zoeken van de IDE HDD nogal lang

Beide geheugen bankjes apart getest
andere videokaart
(voeding is eigenlijk net 2 maanden oud, dus hoef ik niet te testen)
Ik zal vvond is even proberen om eem kaal op te starten en de condensatoren te checken.
En als dat werkt me hdd op cable select zetten.
Kijken of dat wat uitmaakt (las van de week iets over 40 of 80 ide kabel ofzo en als je 1tje had met een blauwe plug kon ie beter op cable select staan je hdd, geloof dat dat in die opstart troubleshooter faq stont).
Tuumke
Bij jouw denk ik ook aan het moederbord had laatst ook data corruptie met mn eigen moederbord.
(weliswaar geen crc maar toch) Geheugenmodules getest, perfect met memtest86+ in het moederbord wat dus niet bleek te deugen. Maar wel allemaal vage fouten en vastlopers uit het moederbord!

En voor computers die niet aan gaan de regel die ik toepas :
andere goeie voeding er aan alle kaarten eruit kaal moederbord cpu en videokaart
Dan nog niet aan en ook geen piepjes waarschijnlijk moederbord.
1x heb ik het meegemaakt dat de cpu stuk was dus kun je nagaan!

Owja voor dat ik het vergeet mijn mobo was n KT6 Delta-FIS2R van MSI en dr zit nu een K7N2 Delta-ILSR van MSI in met Nvidia soundstorm altijd leuk. (hcc dagen)

[ Voor 48% gewijzigd door lamko op 01-12-2005 15:05 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

lamko schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:55:
[...]

Tuumke
Bij jouw denk ik ook aan het moederbord had laatst ook data corruptie met mn eigen moederbord.
(weliswaar geen crc maar toch) Geheugenmodules getest, perfect met memtest86+ in het moederbord wat dus niet bleek te deugen. Maar wel allemaal vage fouten en vastlopers uit het moederbord!

En voor computers die niet aan gaan de regel die ik toepas :
andere goeie voeding er aan alle kaarten eruit kaal moederbord cpu en videokaart
Dan nog niet aan en ook geen piepjes waarschijnlijk moederbord.
1x heb ik het meegemaakt dat de cpu stuk was dus kun je nagaan!

Owja voor dat ik het vergeet mijn mobo was n KT6 Delta-FIS2R van MSI en dr zit nu een K7N2 Delta-ILSR van MSI in met Nvidia soundstorm altijd leuk. (hcc dagen)
ik heb ook een K7N2 Delta
K7N2 Delta2-LSR
om psies te zijn

misschien is het ook wel de videokaart of de proc verw8 ik
proc is vorrige jaar @ hcc beurs gekocht van chinezen...
voor ?! 45 eurie ofzo
leek me wel lekker goedkoop :S |:(
maar we zullen vvond zien he

• DropjesLover
  • Nu online
wasda :?

maar goed, k denk dat k dus maar n nieuw mobo koop, een cheapo asrockje (moet nog socket a zijn) want het moet eigg wel draaien. zo bestellen en hopelijk snel binnen. als ik dan nog problemen heb post k het wel...

owja, k heb vroeger op de nu kapotte pc ook n keer datacorruptie gehad, daar mn hele hd (een western digital 800JB) mee om zeep geholpen. gelukkig nog garantie van de verkoper (alternate) op gekregen...

BThGvNeOA

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

DropjesLover schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:10:
[...]
wasda :?

maar goed, k denk dat k dus maar n nieuw mobo koop, een cheapo asrockje (moet nog socket a zijn) want het moet eigg wel draaien. zo bestellen en hopelijk snel binnen. als ik dan nog problemen heb post k het wel...

owja, k heb vroeger op de nu kapotte pc ook n keer datacorruptie gehad, daar mn hele hd (een western digital 800JB) mee om zeep geholpen. gelukkig nog garantie van de verkoper (alternate) op gekregen...
vanavond ;) srry :P

Ik heb een kale start gedaan en dat ging prima.
hdd aangesloten wou niet.
hdd eruit jumpers op cable select, pinnetjes rechtgebogen 8) hdd aangesloten
en beide geheugen bankjes los gepboreerd

bleek er 1 brakt e zijn
hij draait nu alweer bijna 24 uur nog geen vastlopers :)

hhmm toch weer wat vastlopers..
misschien wordt ie wel gewoon te warm..
is even kijken of MBM al support heeft voor mijm mobo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tuumke op 06-12-2005 11:42 ]

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
ik heb dus bij mijn vriendin dr zus de voeding vernaderd en whala,,
deze doet het weer, misschien even een van 20 naar 24 pins kopen, is goedkoper dan een nieuwe mobo...

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• DropjesLover
  • Nu online
ow, ik heb net een revisie mobo'tje gehaald, 5 euro op de pcdiscount beurs hier... nog niet in kunnen bouwen, aangezien k wat ruzie heb met mn schoonma (wie niet ;) )

BThGvNeOA

• DropjesLover
  • Nu online
na een tijdje toch maar bakzeil gehaald en vandaag het "nieuwe" mobo in kunnen bouwen.

en wat gebeurt er denken jullie? voor het eerst alles binnen 45 min klaar (ook cpu-koeler verwisselen) en alles werkte meteen (voor het eerst) :*) :*) ook het aansluiten van de aan/uit, reset enz goed, en dat zonder boekje/handleiding :Y)

maar goed;

alles werkt weer naar behoren, maar aangezien alle drivers er opnieuw op moeten nog geen geluid enzo, maar dat komt wel. het belangrijkste is dat het werkt :*)

bij nadere inspectie van het oude mobo bleken er geen kapotte / op springen staande condensatoren te zijn. iets anders had dus het probleem veroorzaakt...

ik hoop dat dit topic iedereen met soortgelijke problemen kan helpen in de toekomst :)
en natuurlijk iedereen hier bedankt voor het meedenken over het probleem en oplossing, thx

BThGvNeOA

Pagina: 1