Toon posts:

[OC] p4 3.0 en x600 XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
llo,

ik heb alles nieuw, en toch wil ik het sneller :7... ik heb een P4 3.0 GHz 2mb cache socket 775 630... 1 gig ddr2, en een asus ati x600 xt(en nog wat boel, niet relevant)

Nu ben ik bezig geweest met men fsb omhoog te gooien(van 200 naar 215, dus 215 * 15 = 3235)... Dit ukt, dit geeft iets wat effecten, zeker in super pi berekening(anderhalve second winst). Nu, ik heb standaard koeling, heeft iemand er misschien een gedacht van hoever ik kan gaan? 250 misschien ?

vraag 2

ik heb ook een Asus Ati x600 XT.. Deze heb ik al dmv atitool naar 520 core gebracht, maar memory laten steken op 370. Heeft iemand hier goede settings voor, ik heb gelezen dat ik normaal 630 core moet halen, maar er stond niet bij dat dit met gewoon koeling was(watercooled waarschijnlijk)

Ik hoop dat er iemand mij een beetje kan helpen, bedankt!

Verwijderd

Doe de fsb van de P4 maar in stapjes van 3/5 omhoog en wanneer je vastkomt wat meer voltage geven maar let wel op de tempratuur ! Als je geheugen het niet meer trekt start je pc helemaal niet meer op dan moet je de divider op 3:2 zetten of de voltage van het geheugen ook omhoogschroeven.

X600: stoppen wanneer je artifacts krijgt dat is de punt, misschien een Zalman VF700 als je er wat meer uit wilt halen.

Met wat zoeken kwam je er zelf ook wel uit... Suc6

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht, maar daarmee kwam ik op dingen zoals 630 core etc... maar dit lijkt me veel zonder speciale koeling, en over die processor overclock vond ik niets....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:02:
ik heb gezocht, maar daarmee kwam ik op dingen zoals 630 core etc... maar dit lijkt me veel zonder speciale koeling, en over die processor overclock vond ik niets....
Niks is te garanderen, als ze daar 630 Mhz halen betekend niet dat jij dat ook gaat halen, het is puur mzzl hebben de ene wil harder dan de andere. Gwn in stapjes omhoog en wanneer die niet hoger wilt merk je het vanzelf wel.

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Dit zijn wel een beetje basic vraagjes he :>

Voor je P4: gooi de fsb in stapjes omhoog, en kijk of het +2h prime stabiel is, gaat hij niet meer hoger, gooi dan de vcore in stapjes omhoog (temperatuur!) en kijk dan wat maximaal prime stabiel is.

Voor je X600: Overclocken en testen in 3dmark en kijken waneer je arties hebt.

Verwijderd

is hier niet een FAQ voor?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En zorg dat de TEMPS niet te hoog worden, die lees je uit met Speedfan :)... 70 graden is dus echt de MAX!
Pagina: 1