Ik heb een probleem met de cpu, Bios gaf aan dat ie het niet meer deed ofzo. ik die cpu eruit gehaald en zit iets zwarts op, maar is er een manier om te kijken of de cpu echt kapot is?
vr gr tenders
vr gr tenders
Met zo'n vage beschrijving kunnen wij natuurlijk ook niks. Wees duidelijk. Wat gaf de BIOS precies aan? Volgens mij krijg je nieteens beeld met een kapotte CPU.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:59:
Bios gaf aan dat ie het niet meer deed ofzo.
Verwijderd
Verwijderd
Zou dat misschien de koelprut sticker zijn?...en zit iets zwarts op...
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 29-11-2005 21:22 ]
Waarschijnlijk heb je de verkeerde multiplier opgegeven waardoor het systeem niet start. Reset het BIOS en probeer het opnieuw.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:09:
Hij kwam opeens weer met beeld en bios. Daar zei bios dat cpu een fout had en dat ik aan moest geven hoeveel mhz hij was. Ik dat dus gedaan en toen save en exit. Ik toen weer opnieuw opgestart en kreeg ik op beeldscherm een "no signal" dat denk ik wijst op kapotte videocard.
En mocht hij dit herhaaldelijk doen dan kun je ook eens kijken of je CMOS chip verrot is of misschien het batterijtje leeg.. (dan zegt ie ook gelijk CMOS checksum failure als ie een keertje wel start).TheBorg schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:15:
[...]
Waarschijnlijk heb je de verkeerde multiplier opgegeven waardoor het systeem niet start. Reset het BIOS en probeer het opnieuw.
En waarom weet je dat zo zeker? Wat heb je gedaan om deze conclusie te kunnen trekken. Het beste kun je even de stappen van de troubleshooter aangeven en wat de resultaten hiervan waren.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:17:
Het is echt een van de twee das zeker,
Specs zijn gewoonweg handig om problemen te achterhalen.computer specs waarvoor? btw de pc piept toch als hij met 1 van 2 een probleem heeft?
Verwijderd
het enige juiste antwoord.. zijn dit nou tweakers?TheBorg schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:15:
[...]
Waarschijnlijk heb je de verkeerde multiplier opgegeven waardoor het systeem niet start. Reset het BIOS en probeer het opnieuw.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:21 ]
Volgens mij zit je daar om wat te leren, of niet?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:29:
hoi,
Ik doe dus netwerk beheer studie, ik weet wel het een en ander van pc's, ik heb alleen niet de reserve onderdelen om alles te vervangen tot het werkt.
Goed kijken of je geen zwarte/donkere plekjes ziet op de bruggetjes e.d.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:29:
Ik heb bios al gereset en batterij eruit enzo, dat zijn layer 1 dingen. Ik ga drek ff videocard vervangen en dus al wat dingen uitsluiten.
Maar om op mijn vraag van het begin terug te komen, hoe zie je nu of cpu door gefikt is? Ik heb ze weleens compleet verkoold gezien, maar das niet het geval
Mijn moeder weet ook "wat" van pc's! Maar dat zegt ook niet dat zij een pc vanaf de grond toe kan opbouwen!Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:29:
hoi,
Ik doe dus netwerk beheer studie, ik weet wel het een en ander van pc's,
[ Voor 62% gewijzigd door Eisenhower op 30-11-2005 15:33 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat zijn verkeerde bios instellingen dus probeer die eens te achterhalen, ik heb echt het idee dat er helemaal niets met de hardware isVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:09:
Hij kwam opeens weer met beeld en bios. Daar zei bios dat cpu een fout had en dat ik aan moest geven hoeveel mhz hij was. Ik dat dus gedaan en toen save en exit. Ik toen weer opnieuw opgestart en kreeg ik op beeldscherm een "no signal"
Verwijderd
goh... wat vul je in dan?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:35:
quote:
Volgens mij zit je daar om wat te leren, of niet?
hehe ik had dit er zelf onder kunnen zetten aangezien ik dit antwoord al verwachtte toen ik het typte
on-topic:
ik heb bios gereset en daar kwam ie met cpu melding en daarna was het weer gelijk het zelfde verhaalbeetje irritand
Verwijderd
zelf verzonnen? of is dat al 9734x gezegd?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:36:
[...]
Dat zijn verkeerde bios instellingen dus probeer die eens te achterhalen, ik heb echt het idee dat er helemaal niets met de hardware is
En als je kiest voor de failsafe settings (dus gewoon 100FSB en verder standaard instellingen). Boot het ding dan wel?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:35:
quote:
Volgens mij zit je daar om wat te leren, of niet?
hehe ik had dit er zelf onder kunnen zetten aangezien ik dit antwoord al verwachtte toen ik het typte
on-topic:
ik heb bios gereset en daar kwam ie met cpu melding en daarna was het weer gelijk het zelfde verhaalbeetje irritand
Dat is al 9734x gezegdVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:39:
[...]
zelf verzonnen? of is dat al 9734x gezegd?
Verwijderd
Verwijderd
system failed CPU testVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:39:
hoi,
het gaat om een moederbord ASUS-A7V8X Als ik het geluid aan zet komt hij met de melding, system failed..... en dan nog iets onverstaanbaars.
Iemand enige idee? het lijkt erop dat voor de rest als werkt, heb batterij van bios enzo als eruit gehaald en terug maar krijg geen beeld meer.
groet
En op welke settings zet je het ding dan in de bios?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:20:
is dus die asus met AMD athlon 1800 cpu,
btw failed cpu test, dat was het ja.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 30-11-2005 17:43 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
[ Voor 8% gewijzigd door Nivado op 30-11-2005 17:47 ]
Verwijderd
Een tip voor de volgende keer: Geeft EXACT aan wat de bios weergeeft. Niet zoals hierboven. Zo kunnen wij alleen maar raden wat voor fout de bios weergeeft, terwijl jij het net zo makkelijk had kunnen zeggen.In de bios zei dat de cpu een fout had..
Verwijderd
het probleem is allang bekend... hij moet gewoon resettenJimster schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:16:
[...]
Een tip voor de volgende keer: Geeft EXACT aan wat de bios weergeeft. Niet zoals hierboven. Zo kunnen wij alleen maar raden wat voor fout de bios weergeeft, terwijl jij het net zo makkelijk had kunnen zeggen.
en daarna de juiste waarden invullenVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:26:
[...]
het probleem is allang bekend... hij moet gewoon resetten
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()