Toon posts:

Amd Athlon verbrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de cpu, Bios gaf aan dat ie het niet meer deed ofzo. ik die cpu eruit gehaald en zit iets zwarts op, maar is er een manier om te kijken of de cpu echt kapot is?

vr gr tenders

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan je misschien een foto maken, dat brengt een hoop duidelijkheid mee :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:59:
Bios gaf aan dat ie het niet meer deed ofzo.
Met zo'n vage beschrijving kunnen wij natuurlijk ook niks. Wees duidelijk. Wat gaf de BIOS precies aan? Volgens mij krijg je nieteens beeld met een kapotte CPU.

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 18:31
Heb je lopen overclocken?

Al een andere CPU geprobeerd erin te stoppen?

Verwijderd

F1 (defaults loaden) of bios resetten met jumper :P

Verwijderd

Ik heb nog nooit gehoord dat een afgebrande CPU nog kan werken, dus verbrand lijkt me een groot woord. Wel kan het zijn dat de cpu te warm wordt, maar de mooie AMD's van tegenwoordig hebben daar beveiliging tegen. Graag iets meer omschrijving van je probleem....

Verwijderd

hoe kan je in de bios zien dat ie het niet meer doet? :?
meestal als iets het niet meer doet dan doet het ook echt niks (ook niet opstarten :z )

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31
...en zit iets zwarts op...
Zou dat misschien de koelprut sticker zijn? :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Okay, hier kunnen we dus bijzonder weinig mee. Maar ik geef het topic een kans, onder de voorwaarde dat je ons van meer info voorziet! Zoals welk moederbord en cpu, hoe zat welke koeler er op bevestigd, wát geeft je BIOS precies aan en natuurlijk het liefst een duidelijke foto (bespaar ons een foto uit een mobiele telefoon, daarop vallen bijna geen details te ontwaren). Op die manier kunnen we je beter helpen, nu blijft het een gok- en raadspelletje. Zie ik die info niet vrij snel dan wordt het niks met dit topic, geloof me :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Als de cpu echt dood zou zijn, start je pc uberhaupt niet op.
Dus welke melding gaf je computer precies?

edit: spuitelf.
Mental note: voortaan niet meer allerlei vensters open laten staan :p

[ Voor 31% gewijzigd door job op 29-11-2005 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
sorry ik zou iets duidelijker zijn.
Hij kwam opeens weer met beeld en bios. Daar zei bios dat cpu een fout had en dat ik aan moest geven hoeveel mhz hij was. Ik dat dus gedaan en toen save en exit. Ik toen weer opnieuw opgestart en kreeg ik op beeldscherm een "no signal" dat denk ik wijst op kapotte videocard. Ik snap het niet helemaal meer. zou het nou video card zijn of cpu, of misschien wel moederbord?

ik ben ff oude videocard aan het zoeken om dat te proberen uit te sluiten.

iemand enig idee?? dank u

• Eisenhower
Specs van de complete pc?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

No signal duid op het feit dat je monitor geen signaal krijgt. Waarom hij echter geen signaal krijgt kan aan vanalles liggen. lees Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om het probleem te achterhalen.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:09:

Hij kwam opeens weer met beeld en bios. Daar zei bios dat cpu een fout had en dat ik aan moest geven hoeveel mhz hij was. Ik dat dus gedaan en toen save en exit. Ik toen weer opnieuw opgestart en kreeg ik op beeldscherm een "no signal" dat denk ik wijst op kapotte videocard.
Waarschijnlijk heb je de verkeerde multiplier opgegeven waardoor het systeem niet start. Reset het BIOS en probeer het opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt een van de twee das zeker, computer specs waarvoor? btw de pc piept toch als hij met 1 van 2 een probleem heeft?

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 22:44
TheBorg schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:15:
[...]

Waarschijnlijk heb je de verkeerde multiplier opgegeven waardoor het systeem niet start. Reset het BIOS en probeer het opnieuw.
En mocht hij dit herhaaldelijk doen dan kun je ook eens kijken of je CMOS chip verrot is of misschien het batterijtje leeg.. (dan zegt ie ook gelijk CMOS checksum failure als ie een keertje wel start).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:17:
Het is echt een van de twee das zeker,
En waarom weet je dat zo zeker? Wat heb je gedaan om deze conclusie te kunnen trekken. Het beste kun je even de stappen van de troubleshooter aangeven en wat de resultaten hiervan waren.
computer specs waarvoor? btw de pc piept toch als hij met 1 van 2 een probleem heeft?
Specs zijn gewoonweg handig om problemen te achterhalen.

Verwijderd

TheBorg schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:15:
[...]

het enige juiste antwoord.. zijn dit nou tweakers?

edit:
en hij heeft natuurlijk of helemaal niet gerekent, of gewoon gedacht: ik heb (noem maar iets) een 2800+ dus moet dat 2800mhz zijn 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:21 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gewoon even je bios resetten...

Soms is je stekker uit je voeding trekken al genoeg.

Anders even de jumper/batterij gebruiken.

Waarschijnlijk loopt je CPU gewoon op een te hoge snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik doe dus netwerk beheer studie, ik weet wel het een en ander van pc's, ik heb alleen niet de reserve onderdelen om alles te vervangen tot het werkt.

Ik heb bios al gereset en batterij eruit enzo, dat zijn layer 1 dingen. Ik ga drek ff videocard vervangen en dus al wat dingen uitsluiten.
Maar om op mijn vraag van het begin terug te komen, hoe zie je nu of cpu door gefikt is? Ik heb ze weleens compleet verkoold gezien, maar das niet het geval

groet

• Laurens
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:29:
hoi,

Ik doe dus netwerk beheer studie, ik weet wel het een en ander van pc's, ik heb alleen niet de reserve onderdelen om alles te vervangen tot het werkt.
Volgens mij zit je daar om wat te leren, of niet? ;)
Ik heb bios al gereset en batterij eruit enzo, dat zijn layer 1 dingen. Ik ga drek ff videocard vervangen en dus al wat dingen uitsluiten.
Maar om op mijn vraag van het begin terug te komen, hoe zie je nu of cpu door gefikt is? Ik heb ze weleens compleet verkoold gezien, maar das niet het geval
Goed kijken of je geen zwarte/donkere plekjes ziet op de bruggetjes e.d.

• Eisenhower
Als je CPU een rode gloed heeft dan is de core waarschijnlijk opgeblazen.

Maar kan je geen foto ervan maken oid?
hoi,

Ik doe dus netwerk beheer studie, ik weet wel het een en ander van pc's,
Mijn moeder weet ook "wat" van pc's! Maar dat zegt ook niet dat zij een pc vanaf de grond toe kan opbouwen! 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door Eisenhower op 30-11-2005 15:33 ]

Verwijderd

Je processor IS NIET DOORGEBRAND

reset nou even je bios op een goede manier en dan werkt het weer
het is de videokaart niet, het is het moederbord niet, het is de processor niet!

Je zegt toch zelf dat je je bios hebt ingesteld en dat hij het daarna niet meer deed? conclusie: videokaart kapot :? Nee, dus gewoon even resetten die bios en kijk ook even in het boekje.

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~th/graphics/cpu/cb0005.jpg

Dit is "verbrand"...

[ Voor 18% gewijzigd door Daugobelion op 30-11-2005 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
quote:

Volgens mij zit je daar om wat te leren, of niet?

hehe ik had dit er zelf onder kunnen zetten aangezien ik dit antwoord al verwachtte toen ik het typte :)

on-topic:
ik heb bios gereset en daar kwam ie met cpu melding en daarna was het weer gelijk het zelfde verhaal :( beetje irritand

• Laurens
  • Niet online
Nadat je de bios hebt gereset en je als het goed is weer beeld krijgt moet je natuurlijk wel de juiste waarden instellen. (of zet ze anders op het laagst)

Welke CPU heb je?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:09:

Hij kwam opeens weer met beeld en bios. Daar zei bios dat cpu een fout had en dat ik aan moest geven hoeveel mhz hij was. Ik dat dus gedaan en toen save en exit. Ik toen weer opnieuw opgestart en kreeg ik op beeldscherm een "no signal"
Dat zijn verkeerde bios instellingen dus probeer die eens te achterhalen, ik heb echt het idee dat er helemaal niets met de hardware is

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ff alles proberen en laat het nog wel horen. bedankt alvast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:35:
quote:

hehe ik had dit er zelf onder kunnen zetten aangezien ik dit antwoord al verwachtte toen ik het typte :)

on-topic:
ik heb bios gereset en daar kwam ie met cpu melding en daarna was het weer gelijk het zelfde verhaal :( beetje irritand
goh... wat vul je in dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:36:
[...]

Dat zijn verkeerde bios instellingen dus probeer die eens te achterhalen, ik heb echt het idee dat er helemaal niets met de hardware is
zelf verzonnen? of is dat al 9734x gezegd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:35:
quote:

on-topic:
En als je kiest voor de failsafe settings (dus gewoon 100FSB en verder standaard instellingen). Boot het ding dan wel?

en kom nu eens met systeemspecs, we hebben nog steeds geen idee over wat voor een systeem je eigenlijk hebt.

• Laurens
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:39:
[...]

zelf verzonnen? of is dat al 9734x gezegd?
Dat is al 9734x gezegd :)

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

het gaat om een moederbord ASUS-A7V8X Als ik het geluid aan zet komt hij met de melding, system failed..... en dan nog iets onverstaanbaars.

Iemand enige idee? het lijkt erop dat voor de rest als werkt, heb batterij van bios enzo als eruit gehaald en terug maar krijg geen beeld meer.

groet

• Laurens
  • Niet online
En als je nou ook nog vermeld wat voor processor je hebt... en het geheugen zou ook niet gek zijn...

Verwijderd

@TS: een goede raad:
Abbadon in "Amd Athlon verbrand?"
Begin dus al eens met overzichtelijk en volledig alle specs te geven (hoe meer gedetaileerd hoe beter).
Vertel daarna chronologisch het ganse verhaal: alles wat er is gebeurd en wat je hebt gedaan.

Wees zeker niet te zuinig met het aantal karaktertjes in je post. Hoe meer info je geeft, hoe meer je geholpen wordt. Probeer ook bij de probleemanalyse het principe van uitsluiting toe te passen.
Een goed raad voor je verdere studies: werk altijd, duidelijk, overzichtelijk en efficient, en probeer zo goed mogelijk logisch na te denken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:39:
hoi,

het gaat om een moederbord ASUS-A7V8X Als ik het geluid aan zet komt hij met de melding, system failed..... en dan nog iets onverstaanbaars.

Iemand enige idee? het lijkt erop dat voor de rest als werkt, heb batterij van bios enzo als eruit gehaald en terug maar krijg geen beeld meer.

groet
system failed CPU test :O

Verwijderd

Topicstarter
is dus die asus met AMD athlon 1800 cpu,

btw failed cpu test, dat was het ja.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:20:
is dus die asus met AMD athlon 1800 cpu,

btw failed cpu test, dat was het ja.
En op welke settings zet je het ding dan in de bios?

Verwijderd

jouw mobo zegt dat met een stemmetje over de pc-speaker,
(ik heb dezelfde) en kreeg datzelfde stemmetje na een oc.
zeg nou even welke proc je hebt , zoek zelf uit welke fsb hij heeft en vul de juiste gegevens in, in de bios dan doet alles het weer.

ga niet lopen kloten met andere hardware.... aub gegevens
welke proc, enz

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg dat hele bios scherm niet eens in beeld, hij doet gewoon niets en laat dan dat stemmetje horen met system failed.. en dan zegt ze iets onverstaanbaars, ik kun niet echt fout codes vinden op de asus site, en heb een AMD atlon 1800 proccesor voor de derde keer

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Anders zeg ik ook nog wel ff een keer dat je je bios dan nog maar eens moet resetten.. en dan je bios in. Instellingen op 133*12 (of 11 :? ) En gaan met die banaan..

De processor is trouwens een AMD XP 1800+, moeilijk he, specs vertellen... of heb je echt een Athlon 1800Mhz?
En er is al verteld wat het stemmetje zegt...

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 30-11-2005 17:43 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:44
@ TS ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die jou proberen te helpen. Er is honderd keer gevraagd om een duidelijk overzicht van je specs begeleid door een stappen plan van wat je gedaan (en ingevoerd) hebt. En het enige wat jij doet is even je mobo en je CPU vermelden. Waarom wij dat willen zien? Omdat wij dan vaak in een oogopslag kunnen zien wat je probleem is en hoe het op te lossen. Zoals al eerder gezegd kan je beter te veel vertellen dan te weinig. Ik zal een voorbeeld geven:

AMD XP 2400+
Asus A7V880
Huntkey 350W voeding
2x Kinston pc 3200 400 MHz 512 MB value ram
Asus AX800 Pro TVD 256 MB
Maxtor 80 GB 8 MB Maxline 9
NEC ND 3520

Als je dit nog aanvult met welke waarden je hebt ingoerd in je BIOS kunnen we je wellicht helpen. Als je echer zo koppig en onduidelijk blijft kunnen we echter niets voor je doen. Wij zij namelijk niet helderziend.

sorry voor de flame ik snap gewoon niet hoe dit topic aan 2 pagina's komt

Ps. je kan er beter vanuit gaan dat je niks (weinig) weet van computers, dan sta je open voor nieuwe dingen en kan je misschien nog eens wat leren.

[ Voor 8% gewijzigd door Nivado op 30-11-2005 17:47 ]

Verwijderd

Volgens mij zelfs 11.5x133, een 1800+ loopt op 1533 als ik me niet vergis.

En zou je niet eens even naar je instruciteboekje kijken hoe je een bios reset moet doen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
In de bios zei dat de cpu een fout had..
Een tip voor de volgende keer: Geeft EXACT aan wat de bios weergeeft. Niet zoals hierboven. Zo kunnen wij alleen maar raden wat voor fout de bios weergeeft, terwijl jij het net zo makkelijk had kunnen zeggen.

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:16:
[...]

Een tip voor de volgende keer: Geeft EXACT aan wat de bios weergeeft. Niet zoals hierboven. Zo kunnen wij alleen maar raden wat voor fout de bios weergeeft, terwijl jij het net zo makkelijk had kunnen zeggen.
het probleem is allang bekend... hij moet gewoon resetten

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:26:
[...]

het probleem is allang bekend... hij moet gewoon resetten
en daarna de juiste waarden invullen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat een gedoe om een simpel probleem met een simpele oplossing. Zal ik het dan maar samenvatten in een overzichtelijke post.... aangezien de topicstarter dit blijkbaar niet kan nadat het bijna 100x is gevraagd? :/

Asus A7V8X
AMD Athlon XP 1800+
RAM = ???
overig = ???

Systeem aan, BIOS geeft melding "CPU Settings Wrong".
Dit wordt door topicstarter vertaald naar "iets fout met de processor ofzo", ik vertaal het naar "Processorinstellingen verkeerd".

Vervolgens vraagt het BIOS dus om de goede kloksnelheid in te stellen. Een Athlon XP 1800+ draait op een snelheid van 1533 MHz, echter wil je zeker spelen, zet hem dan op 1150 MHz.
Hij werkt hier ook op maar dan met een FSB van 100 ipv 133.

Mijn vermoeden is dat de topicstarter de processorsnelheid hoger heeft gezet als 1533, de pc start daarna opnieuw op en probeert de processor op die snelheid te laten draaien, dit lukt niet.

Zet je daarna de PC opnieuw aan dan is het BIOS hoogst waarschijnlijk weer gereset en geeft het moederbord de melding "CPU Settings Wrong!".
Niet zo vreemd, want ze staan dus ook verkeerd.

De videokaart staat hier dus buiten. De kans dat de CPU echt defect is, is klein maar wel mogelijk, daarom zou ik hem eerst op 100 FSB proberen (1533 MHz).

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Ongelovelijk dat je hier een vraag dumpt en verder te beroerd bent mee te werken aan een oplossing...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Ik geloof 't nu wel. TS had gewoon in één duidelijke post antwoord op mijn vraag moeten geven. Hij werkt niet mee, ik werk niet mee: slot!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.