Toon posts:

2 geluidskaarten, beide andere toonhoogte, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 geluidskaarten in mn pc zitten. Ik heb ook een stereo en een apparte subwoofer. Nu heb ik deze 2 dmv een splitter op 1 geluidskaart zitten. De kwaliteit is niet geweldig en in de stereo zit bassgeluid en in de subwoofer meer als alleen de lage tonen. Is hier dmv een programma oid mogelijk om op 1 geluidskaart alleen de basstonen door te geven en op de andere alleen de mid/high tonen? bijvoorbeeld door per geluidskaart aan te geven welk bereik aan Hertz er aan de geluidskaart doorgegeven mag worden?

Alvast heel erg bedankt!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Subwoofers hebben doorgaans een audio aansluiting. Hierop sluit je je geluidskaart (of versterker) aan. Op de sub zitten doorgaans aansluitingen voor de kleinere speakers. De sub zorgt zelf voor de verdeling van het geluid in laag (voor zichzelf) en hoog (voor de kleinere speakers).

Heeft je sub dit niet, dan moet je 'm aan de sub-aansluiting van je versterker of geluidskaart aansluiten.

Heeft je geluidskaart dit niet, dan kom je terecht bij jouw vraag: kan je een geluidskaart dwingen om alleen laag of hoog weer te geven. Reken daar maar niet op. Hooguit kan je de bass en treble wat bijregelen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een subwoofer met ingebouwde versterker, geen pc suibwoofer iig.
Kan het niet met het programma BPM Studio? Hiermee kun je 2 kanalen op 2 geluidskaarten krijgen en ook de EQ per kanaal aanpassen. zou het misschien dan ook kunnen dat kanaal 2 een kloon wordt van kanaal 1 en dan zo de EQ daar op aanpassen?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Zoek eens op google naar een Cross-over of X-over programma
Heb er zelf ook wel eens naar lopen zoeken, maar nog niet echt gevonden

nu heb ik voor mijn Drive-In gewoon een losse X-over van Behringer (€129,-) maar dit lijkt me voor jou wat teveel van het goede!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign