[ATA] grandstream blokkeerd internet

Pagina: 1
Acties:

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 21:56
Mensen,

Ik blijf problemen houden met mijn grandstream handytone 488.
Ik ga vanaf mijn speedtouch 510 naar de wanpoort van de handytone 488.
Vanaf de lan poort ga ik naar mijn pc, nu is het zo dat mijn internet verbinding elke keer uitvalt.
Als ik dan mijn ip release en vernieuw dan werkt het weer voor een poosje.

wie weet waar dit aan kan liggen, ik heb de laatste firmware al gedownload.

Bellen gaat wel perfect via het internet, via de vaste lijn heb ik nog wat andere probleempjes.
De nummerweergave krijg ik niet voor elkaar, en als ik naar een mobiel nr bel (via de kpn lijn door de handytone heen zeg maar) krijg ik een echo in de lijn, naar vaste nrs via het internet gaat wel goed.

• etienne001
Niemand die de grandstream ata 488 gebruikt, en weet of de nummerweergave inderdaad werkt?

gr.
Etienne

• etienne001
schopje

Ik heb nog steeds geen nummermelding, iemand nog een idee, staan er ergens voorbeelden behalve dan de site van tijdhoff want die heb ik al 50x doorgenomen.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 16:46
nummerweergave kan aan de server van de provider liggen (ik weet dat budgetphone dit niet ondersteund voor voip -> mobiel, dit wordt dat als private aangegeven)

verder snap ik je titel niet echt... Gaat het nu om nummerweergave of om internet dat eruit gegooid wordt...

Voor je internet. Is dat beter als je ata 488 eruit is? Want het lijkt mij namelijk raar dat iets dat ACHTER je router zit ervoor zorgt dat een pc die ook erachter zit geen internet meer heeft... Lijkt mij in de router zitten...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je Speedtouch staat ingesteld als router (wat hoogstwaarschijnlijk het geval is, je herkent het aan een 10.x.x.x IP als je PC direct aan het modem hangt) dan kun je die ATA-box ook gewoon aan een losse poort van je modem hangen of, als je een versie hebt met maar 1 ethernet-poort, een switch achter je modem hangen en daar de PC en de ATA-box aan hangen. Dan hebben ze zeker geen last meer van elkaar.

Voor die nummerweergave moet je eens met je webbrowser naar de instellingen pagina gaan. Daar kun je als het goed is onderaan het 'Caller ID Scheme' kiezen. Deze moet je op ETSI-FSK of ETSI-DTMF zetten (afhankelijk van wat je telefoon ondersteunt). Dan zou het gewoon moeten werken.

• etienne001
Mensen,

ik had de pc op de lan aansluiting zitten dit is nu gewijzigd ik werd gek van dat uitvallen van het internet, ik heb nu een router ertussen gezet. Dus dit probleem is nu opgelost.

Wat nummerweergave betreft, ik doel dan op de nummerweergave die uit de kpn lijn komt.
De ata geeft dit niet door!!! als ik met mijn mobiel (of iemand anders) bel naar mijn thuis nummer dan krijg ik in de huistelefoon externe oproep te zien.
Als ik de huistelefoon rechtstreeks aansluit op de knp lijn dan werkt het wel.

Ik heb die caller id instellingen al op alle mogelijke manieren getest maar niks helpt.
Ik heb nu de laatste firmware erop staan maar dat helpt ook niks,
deze komt ook niet overeen met de handleiding van tijdhoff. ik heb 2 extra keuzes in het menu voor de poort aansluitingen (interne telefoonlijn en externe telefoonlijn)
weet iemand misschien waar je een oude versie kan downloaden.

• etienne001
ik heb mijn instellingen van de FXS poort zo staan:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/emoolenaar/fxsk.jpg

en de instellingen vor de FXO poort staan zo:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/emoolenaar/fxok.jpg
en nog doet die f*(&(*& nummerweergave het niet.
Pagina: 1