Ik heb een offerte aangevraagd bij een bekende die computers in elkaar zet (eigen bedrijfje). Ik wil zo min mogelijk uitgeven maar toch de nieuwste games kunnen spelen. Alle toeters en bellen hoeven niet aan maar een acceptabele framerate is wel belangrijk. Ik vind het geen ramp als daarvoor de resolutie een stuk omlaag moet. Ik wil dus een goedkope game-pc (contradictio in terminis, ik weet het).
Dit is zijn voorstel:
kast: Asus Vintage AE-1 black (sis chipset,fsb800,2x ddr400,agp8x,pci-e,2x pci,ata-133,s-ata,lan,audio,usb2)
Ik heb zelf gevraagd om een wat kleinere, mooie kast. Nadeel is wel dat die wat duurder zijn. Een PCI-E-slot is een must: ook al komt er nu misschien een AGP-kaart in, in verband met een mogelijke toekomstige upgrade.
processor: AMD Athlon 64 3000+ (socket 754,fsb800,640kb cache)
Goedkoper en beter dan Pentium, het prijsverschil met een goedkopere versie is niet groot genoeg om een stapje terug te maken. Een stapje omhoog wordt te duur.
geheugen: VData 1024Mb (2x512Mb) ddr400
Lijkt me duidelijk: 512 mb is tegenwoordig niet genoeg.
harddisk: Maxtor 40Gb met 2Mb cache (ata-133/7200tpm)
Deze wordt waarschijnlijk wat groter (80gb tegen 11 euro meerprijs).
dvd: Asus 16x/48x ide zwart met software
Dit wordt waarschijnlijk een DVD-RW, 34 ,- meerprijs.
vga: Max. 128Mb SIS 760GX Mirage2 Graphics gedeeld geheugen op het moederbord *)
Dit is het grootste struikelblok. Welke kaart moet ik erbij nemen? Deze is onboard, maar voldoet denk ik niet. Moet ik dan een AGP-kaart kopen (ATI 9800 is relatief goedkoop tegenwoordig), of een wat duurdere low-end PCI-E?
lan: 10/100Mbps op moederbord
toetsenbord: Logitech Internet Pro ps/2 zwart
muis: Logitech Optical B85 UltraX ps/2 zwart
monitor: Novita 7005L 17" LCD 12ms zwart/zilver
LCD-scherm is tegenwoordig een must, zeker in mijn geval in verband met ruimtegebrek. Dit is het goedkoopste scherm dat er is met een goede reactiesnelheid van 12 ms.
kosten: Inclusief BTW € 795,00
Kosten met grotere schijf en DVD-rw: 839.
Veel geld, maar is dit ook veel geld voor deze pc? Ik zou het niet weten en dus vraag ik het aan jullie
Wat vindt men hier van deze configuratie?
Dit is zijn voorstel:
kast: Asus Vintage AE-1 black (sis chipset,fsb800,2x ddr400,agp8x,pci-e,2x pci,ata-133,s-ata,lan,audio,usb2)
Ik heb zelf gevraagd om een wat kleinere, mooie kast. Nadeel is wel dat die wat duurder zijn. Een PCI-E-slot is een must: ook al komt er nu misschien een AGP-kaart in, in verband met een mogelijke toekomstige upgrade.
processor: AMD Athlon 64 3000+ (socket 754,fsb800,640kb cache)
Goedkoper en beter dan Pentium, het prijsverschil met een goedkopere versie is niet groot genoeg om een stapje terug te maken. Een stapje omhoog wordt te duur.
geheugen: VData 1024Mb (2x512Mb) ddr400
Lijkt me duidelijk: 512 mb is tegenwoordig niet genoeg.
harddisk: Maxtor 40Gb met 2Mb cache (ata-133/7200tpm)
Deze wordt waarschijnlijk wat groter (80gb tegen 11 euro meerprijs).
dvd: Asus 16x/48x ide zwart met software
Dit wordt waarschijnlijk een DVD-RW, 34 ,- meerprijs.
vga: Max. 128Mb SIS 760GX Mirage2 Graphics gedeeld geheugen op het moederbord *)
Dit is het grootste struikelblok. Welke kaart moet ik erbij nemen? Deze is onboard, maar voldoet denk ik niet. Moet ik dan een AGP-kaart kopen (ATI 9800 is relatief goedkoop tegenwoordig), of een wat duurdere low-end PCI-E?
lan: 10/100Mbps op moederbord
toetsenbord: Logitech Internet Pro ps/2 zwart
muis: Logitech Optical B85 UltraX ps/2 zwart
monitor: Novita 7005L 17" LCD 12ms zwart/zilver
LCD-scherm is tegenwoordig een must, zeker in mijn geval in verband met ruimtegebrek. Dit is het goedkoopste scherm dat er is met een goede reactiesnelheid van 12 ms.
kosten: Inclusief BTW € 795,00
Kosten met grotere schijf en DVD-rw: 839.
Veel geld, maar is dit ook veel geld voor deze pc? Ik zou het niet weten en dus vraag ik het aan jullie
Wat vindt men hier van deze configuratie?