Geheugen Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06-2025
Hallo ik ben een beginnende tweaker en ik wil graag mijn geheugen updaten omdat ik steeds meer van mijn computer ga eisen. Hieronder volgt mijn systeem:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)
[b][b][b] Moederbordnaam Dell Dimension 4600
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (10/08/03)
Communicatiepoort Communicatipoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce FX 5200
Monitor Dell E172FP [17" LCD] (P14463A8GFYU)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Nu heb ik al het één en ander doorgelezen en uiteindelijk kwam ik op de keuze om een tweede geheugenkaart van 512 mb naast de oude geheugen kaart te draaien. Dus ik zoek naar een goeie DDR SDRAM PC2700 geheugenkaart, maar ik weet niet precies wat er wel en wat er niet kan draaien op mijn systeem.

Deze kaart hieronder (link) lijkt me qua prijs/kwaliteit een hele mooie kaart, maar ik vroeg me toch nog even jullie mening af, aangezien ik nog maar een beginnende tweaker ben. Ook zou ikgraag willen weten wat CL 2.5 inhoud.

http://www.ec.kingston.co...tcpartno=KVR333X64C25/512

Alvast bedankt voor de hulp,
gr Hidde :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CL 2.5 is een timer van het ram, hoe lager deze zijn, hoe sneller het ram met de CPU gegevens uitwisselt.. dus lager is beter! Mischien is het wel beter om jou ram nu te verkopen en 2 X 512MB pc3200 erin te zetten, die clocken zichzelf gewoon terug, en daardoor ook lagere timings(heb je ze weer)!

Dit heeft ook voordelen zodat als je later upgrade geen nieuw ram nodig hebt! (tenzij je naar DDR 2 overgaat, of tegen die tijd DDR3), want de nieuwe PC's gebruiken meestal DDR400 dus pc3200 geheugen. Hoger ram kan altijd, lager kan wel maar dan moet je het overclocken!

Pas wel op met DDR2 want dit past NIET op je moederbord!

[ Voor 27% gewijzigd door FiXeR.nl op 29-11-2005 19:51 ]

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het is een 865 mainboard dus je moederbord ondersteund als het goed is Dual channel
het is aan te raden dan 2 gelijkwaardige geheugenbanken erin te zetten
en Dell probeert altijd te besparen daarom zit er PC 2700 in
zoals hierboven al vermeld het is een aanrader deze bank te verkopen en 2X 512 te kopen
PC 3200 Intel P4's hebben meer aan MHz dan lage Cas latency

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Dit soort vragen horen overgins thuis in dit topic: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Verder moet je goed uitkijken dat je niet ddr2 aanschaft omdat je systeem dat niet aan kan en het nieuwe reepje dat je erbij koopt kan je het best ook van pc2700 kopen omdat snellere vaak duurder zijn en je systeem toch niet op die snelheid gaat lopen.

• FiXeR.nl
  • Niet online
HADES2001 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:52:
het is een 865 mainboard dus je moederbord ondersteund als het goed is Dual channel
het is aan te raden dan 2 gelijkwaardige geheugenbanken erin te zetten
en Dell probeert altijd te besparen daarom zit er PC 2700 in
zoals hierboven al vermeld het is een aanrader deze bank te verkopen en 2X 512 te kopen
PC 3200 Intel P4's hebben meer aan MHz dan lage Cas latency
Zijn FSB is maar 133 hoor, nu zal hij dus meer hebben aan lage timings ;)

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:58: en het nieuwe reepje dat je erbij koopt kan je het best ook van pc2700 kopen omdat snellere vaak duurder zijn en je systeem toch niet op die snelheid gaat lopen.
PC3200 is bij mijn weten gewoon net zo duur of misschien zelfs iets goedkoper door dat er veel meer vraag is naar 3200 dan naar 2700 :)

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Als ik me niet vergis kun je alleen Dell hardware in je Dell pc stoppen als je wilt upgraden. Of maken ze ook losse mobo's?
Ik weet ook neit zeker of dit ook voor het geheugen opgaat, maar dit is wel DE klacht en reden om geen Dell te kopen... Correct me if I'm wrong :P

• FiXeR.nl
  • Niet online
WingsOfFury schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:23:
Als ik me niet vergis kun je alleen Dell hardware in je Dell pc stoppen als je wilt upgraden. Of maken ze ook losse mobo's?
Ik weet ook neit zeker of dit ook voor het geheugen opgaat, maar dit is wel DE klacht en reden om geen Dell te kopen... Correct me if I'm wrong :P
Volgens mij MOET je je eigen pc kunnen upgraden? Of zit ik nu fout?

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06-2025
Volgens mij is het gewoon mogelijk om hardware van andere bedrijven dan dell te gebruiken ( de memory adviser tool van crucial geeft ook gewoon aan dat het kan, al weet ik niet of dit betrouwbaar is ).

Ik ben nu dus ook van plan om 2 kaarten van PC3200 te kopen, en ik heb een heel goedkope gevonden van Dane Elec (47,-) of is het toch verstandiger om van een echt bekend merk zoals Kingston te kopen die dan misschien net wat duurder is?

De kaart van Dane Elec:
http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=21495

De kaart van Kingston:
http://www.ec.kingston.co...sp?ktcpartno=KHX3200A/512

Bedankt voor de snelle reacties!
Hidde

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dane elec kan echt wel.. maar je moet het wel 2 keer kopen,

tsja, Kingston.. dat is altijd beter, dus tis aan jou budget of het kan.. Ik weet wel als je kingston koopt kun je later upgraden, met dan nog steeds iets sneller geheugen als dane elec..

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Tja dit is wel basic, kijk eens in de RAM FAQ en "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

ff zoeken en dan weet je meer :)

[ Voor 16% gewijzigd door Turkish op 30-11-2005 15:52 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.