DVD speler doet niets

Pagina: 1
Acties:

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 14:14
Ik heb een maandje terug een nieuwe dvdspeler gekocht bij de blokker, een Provision DVD3854PR. Toen ik een dvd wilde kijken leek er aanvankelijk niets aan de hand maar na een uurtje begon dat ding steeds uit te vallen: Het beeld werd zwart, het schermpje waar de tijd te zien is etc. werd leeg en het hele apparaat liep vast met als gevolg dat eerst de stekkers er opnieuw in moesten voordat 'ie het weer deed. Zo'n 5 minuten voor het eind van de film en 6 'vastlopers' later begaf hij het helemaal en kreeg ik em met geen mogelijkheid meer aan de praat, de dvd zat nu ook vast omdat deze er niet meer uit kwam..

Volgens de handleiding die erbij zit zou dit aan 4 dingen kunnen liggen:
1. Disc is beschadigd
2. Stof op disc
3. Apparatuur boven dvdspeler
4. Goed geventileerde plaats

Maar,
1/2: Heb de disc er inmiddels uitgehaald (speler openschroeven, disc eruit, speler dicht :)), geen resultaat
3. Nope, staat niks boven
4. Vorige dvd speler werkte ook gewoon, daarnaast voelt ie niet extreem warm aan dus heb niet het idee dat dit het probleem zou kunnen zijn.

Heb geprobeerd de disc eruit te halen en de speler opnieuw aan te sluiten (stekkers) maar om een of andere redenen lijkt ie er geen zin meer in te hebben. Ook in de dvdspeler zelf lijkt niks mis te zijn, geen zichtbare schade in ieder geval. Ik heb zelf het idee dat dit gewoon een zware miskoop is geweest maar hoop toch dat iemand hier misschien weet of dit probleem nog op te lossen is..

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
Kun je de dvd speler nog terug brengen naar de blokker dan wel fabrikant?

Ik heb het zelfde probleem met een oude goedkope dvd speler. Die liep aan het einde van de meeste dvds vast. En allene nog maar schokkend beeld.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Een aparaat van een maand oud zou ik persoonlijk niet openschroeven, maar gewoon terug brengen.

Waarom? Omdat het kan!!

• Jannis
Wellicht 2 details vergeten te vermelden..
1. Het is maar een goedkoop ding van 39 euro
2. Was een aanbieding

Gezien de prijs verwachtte ik er sowieso al niet al te veel van.. Wat terug brengen betreft, was een aanbieding van blokker, ze hadden er maar een paar op voorraad en is geen product uit het standaard assortiment. Denk dus niet dat ze er daar wat mee kunnen, ook stond er duidelijk op de bon vermeld dat terugbrengen binnen 8 dagen moet.

Wat provision betreft, zit volgens mij 3 jaar garantie op (not sure), maar als het echt niet op te lossen is zonder opsturen naar fabrikant denk ik dat we er beter aan doen om gewoon een goede, nieuwe dvdspeler te kopen..

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Als een apparaat binnen 6 maanden kapot gaat, moet volgens de nederlandse wet ervan uitgegaan worden dat deze al kapot was bij aankoop. De leverancier (Blokker dus), moet jou gewoon een nieuwe geven, of je geld terug geven. Dat het een cheapass dvd-ding was, is niet jouw probleem.
Ik ben er niet zeker van, maar misschien mag de Blokker hem ook nog laten reparen, maar dan zit je er weer een tijd op te wachten, dus gewoon zeuren dat je je geld terug wil.

Waarom? Omdat het kan!!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:21
terugbrengen binnen 8 dagen is dat als jij de dvd speler niets vind, je binnen 8 dagen terug kan en zegt van hee dit is niets, geef mijn geld terug. Na die 8 dagen heb je een X aantal maanden garantie, geen idee hoelang dat is. maar na n maand kan je er zeker wel vanuitgaan dat je dit gewoon nog terug kan brengen.

Reken er alleen niet op dat je een nieuwe speler krijgt, maar je geld. Want als dit een aanbieding is dan konden ze dit goedkoop inkopen en hop aanbieding en daarna is al die zooi uitverkocht.

Ik vraag me alleen af of ze neit moeilijk gaan doen dat jij dat ding hebt open geschroeft, maar daar kom je vanzelf achter. Ik zou iig dat ding inpakken, bon opzoeken en teruggaan naar de winkel.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Jannis
Bon heb ik gelukkig nog dus zal een van deze dagen kijken of ze mijn geld terug willen geven.. Heb overigens enkel de kap losgeschroeft om de dvd eruit te halen die erin vast zat. Zullen ze wel snappen toch? Denk niet dat ze ervanuit gaan dat ze ook nog een dvd'tje van me krijgen. Hoef verder ook geen nieuwe speler, zeker niet zo'n ding als deze... Spaar liever nog even door voor een goede
Pagina: 1