Breedband bundelen, meerdere verbindingen samenvoegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Heb al bijna 2 weken lopen zoeken hoe ik dit kan doen maar...:S

Beste wat ik tot nu toe heb bereikt is http://www.tweak-xs.nl/sweet.html

Methode? route add 2 verschillende servers met verschillende IP's

Mijn DOEL is naast per IP ook per applicatie te kunnen aangeven welke verbinding moet worden gebruikt of dat ze gebundeld moeten worden, mijn verbindingseigenschappen zijn namelijk:

20mbit/2.5mbit sloom in p2p snel bij al het andere
20mbit/1mbit snel in p2p snel bij het meeste andere

Kijk of IE/firefox etc nou de ene of de andere gebruikt is niet zo boeiend alhoewel ik soms liever de ene en soms liever de andere heb, omdat de ene bijv ergens aan het uploaden is met volle snelheid of downloaden met volle snelheid. Belangrijker is het in p2p applicaties, daar moet de snelle p2p verbinding gebruikt worden, ik heb het dan met name over emuleetc/torrents/dc++/limewire bij sommige van deze p2p is het zelfs gewild dat ik beide verbindingen gebruik voor zover mobelijk. En uiteraard wil ik meestal uploaden met die 2.5mbit up of indien mogelijk met beiden tegelijk (naar FTP bijvoorbeeld maar een ftp server heeft normaal gezien maar 1IP en dan kan ik dus niet bijv route add doen of naar usenet maar yencpowerpost supprt maar uploaden met 1 server tegelijk enige optie nu is dan 2 verschillende powerpost instanties met zelfde queue gebruiken alleen bij beiden dan de helft vd bestanden uit de queue halen)

[ Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-11-2005 18:39 ]

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2025

lampie1979

Hoepla!

Er bestaan routers met 2 of meerdere WAN poorten. Als je dit niet wil kun je uitwuiken naar een dedicated linux box:
  • Clarkconnect
  • Smoothwall
Ook kun je in windows bijvoorbeeld wingate gebruiken om meerdere wans te bundelen en aan te geven welke poorten over welke lijn moeten. Of je pakt een windows Server editie.

Je kunt niet per programma aangeven wat over welke lijn dient te gaan. Alleen per poort.

[ Voor 5% gewijzigd door lampie1979 op 29-11-2005 18:48 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Lampie1979 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:47:Je kunt niet per programma aangeven wat over welke lijn dient te gaan. Alleen per poort.
Hoezo? Je kan toch zijn torrent client laten connecten naar zijn 'dedicated linux box' / proxy en dan port 1. En dan zo zijn limewire instellen op proxy port 2? En DC++ weer op port 1..... of 2...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• TWeaKLeGeND
Per poort is al een hele grote progress voor mij... dan kan ik bijv BT portrange en dc+ poorten op p2p verbinding zetten, ALS dat werkt :-/

Hoe sterk moet zon dedicated linux box zijn voor 40mbit routing? Ik heb nog een p3 500mhz 96mb ram liggen (met momenteel maar 1 ethernet kaartje maar heb nog wel 1 of 2 liggen)

Windows 2003 server edition gebruiken is dus een optie?

Kan ik geen local proxy maken? Gewoon op deze pc een proxy draaien en applicaties laten kiezen welke proxy te gebruiken? zo ja welke software heb ik dan nodig?

Wingate ook maar proberen..

[ Voor 70% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-11-2005 18:58 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Zijn er dan ADSL verbindingen met 2.5mbit up ??

Maar ik denk dat je moet kijken voor een (hardware loadbalancer, of een linux oplossing)

http://www.pfsense.com

(Incoming load balancing pools/multiple WAN Support http://www.pfsense.com/index.php?id=26)

www.mikrotik.com maar die zegt niet of WAN support specifiek is

En ik denk dat een P3 500 wel genoeg is voor 40mbit routing, meestal is filtering de belasting, niet het passtru routing

[ Voor 17% gewijzigd door raymonvdm op 29-11-2005 19:00 ]

• TWeaKLeGeND
de 2.5 is kabel, mijn directe opties zijn dus:

Wingate, en als ik het goed begrijp is wingate een proxy en verbindingmanager in 1
2k 2k3 server edition, als ik het goed begrijp een ingebouwde wingate
andere proxy software
externe proxy/router in de vorm van een linuxbox waarbij mijn ouwe p3 500mhz genoeg zou moeten zijn icm 3 ethernet kaartjes

• TWeaKLeGeND
Ik heb nu dus 3 ethernet kaartjes bij elkaar geraapt voor pfsense/smoothwall... alleen gaan ze die kaarten wel ondersteunen:S en wat voor kabels heb ik nodig?

van 2 modems naar dedicated box: normale cat5e
die ene van dedicated box naar mijn computer een crosskabel? of gaat normaal ook werken?
en zou ik ipv dedicated > switch/router/AP doe ipv direct naar mijn pc moet ik dan cross of gewoon?

probleem is gewoon dat ik weinig crosskabels heb liggen:P (geen) dus wil weten of ik morgen ff een of 2 moet kopen (heb er wel een maar die zit tussen xbox en pc...)

[ Voor 64% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-11-2005 21:44 ]

Verwijderd

was ook naar dit opzoek bijna al een jaar. enigste wat ut best zou zijn is idd een router met 2wan b.v hotbrick
Pagina: 1