Geen beeld, zelfs niet tijdens post

Pagina: 1
Acties:

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Het probleem: soms wel, vaak geen beeld. Erg vervelend en nog vervelender om het op te lossen. Het gebeurd vrijwel random. Dus het heeft niet echt met bepaalde software of drivers te maken (denk ik). Ik gebruik Windows XP SP2 volledig geupdate. Ik heb verschillende drivers voor mijn XFX 6600GT geprobeerd, oud en nieuwe. Dit helpt ook niet.

Ik heb Windows helemaal opnieuw erop gezet. Dit lost het probleem ook niet op. Heb in mijn kast een beetje rond gekeken en overal naar de temp. gevoelt. Dit was nergens te heet.

Ik snap het nu even niet meer wat het probleem kan zijn. Geheugen is trouwens ook goed en ik heb de pc zo "kaal" mogelijk opgestart. Ik heb geen andere videokaart om te kijken of deze het wel doet.

Edit: Ik heb wel gewoon beeld via remote desktop. Dus kan wel gewoon werken op de pc. B) en als de pc geen beeld tijdens het posten geeft, wil het in Windows nog wel eens werken en visaversa.

wie-o-wie, herkend dit probleem en heeft er ook een oplossing voor? 8)

specs:
Processor AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Moederbord MSI K8N NEO2 Platinum, nForce3 250U
Intern Geheugen 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200LL)
Videokaart XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PVT43ANDF7
Harde schijf Western Digital Caviar WD2000JD, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB)
DVD-ROM drive LG 16x48x, GDR8162RBB (Zwart)
DVD branders NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart)
TV kaarten Hauppauge WinTV PVR 150
Monitor (LCD) IIyama ProLite E431S-S (17", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver)
Behuizing AOpen A600A (ATX, 350W, Zwart)
Software Microsoft Windows XP Professional (OEM, NL)

[ Voor 8% gewijzigd door LoeiOrdinair op 29-11-2005 18:18 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heeft een kennis van je geen oude AGP kaart liggen die je even in je systeem kunt hangen? Het probleem ligt volgens mij bij je videokaart, al het andere heb je al uitgesloten. Mocht het met je andere videokaart ook gebeuren dan blijft er maar één ding over: je monitor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 29-11-2005 18:17 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Monitor is geen probleem, hangt een mac aan via een kvm switch. switch en monitor ook uitgesloten :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dan moet je op zoek naar een tijdelijke videokaart. Al hoe wel je bijna met zekerheid kunt zeggen dat je videokaart brak aan het worden is. Zit er nog garantie op die kaart?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Er zit dacht ik nog wel garantie op. Zo maar eens het bonnetje zoeken.

Alleen net kreeg ik zo'n "nieuwe-hardware-ingeplugd" geluidje van Windows XP en ik had weer beeld... Is dat dan een teken van een brakke videokaart? Heb de kaart net ook even goed bekeken maar geen kapotte weerstandjes.

Had ook al eerder problemen met de videokaart (zie dit topic). Dit is ook nooit goed opgelost. Zou dat er dan ook al mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 30% gewijzigd door LoeiOrdinair op 29-11-2005 18:38 ]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
probeer het eens zonder die kvm, dat het op een apple werkt, geeft geen garantie dat het met een pc werkt.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Al vaak genoeg geprobeerd. Dat is het probleem ook niet.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Het probleem zit niet in de videokaart :? Ik heb nu spontane reboots en dus geen beeld. Kan ook niet meer via VNC mijn pc bekijken. Ik heb een nieuwe videokaart erin gedaan en nog steeds het zelfde probleem. Ik begin em nu wel een beetje te knijpen... kan het soms aan mijn mobo liggen...?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
En het vreemde is dat als ik de drivers van nVidia uninstall dat alles dan gewoon weer werkt :?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
nog iets.... (+plus stiekeme kick, ja ik weet het....)

Als ik mijn geheugen test lijkt het goed te werken met 2 dimms. Stop ik er 1 start mijn pc op. stop ik de andere erin op de zelfd plek, start de pc niet op. ik krijg ook geen piepjes. en mijn fans gaan niet aan als er stroom op staat (normaal wel dus).

En met een gf6600GT boot de pc wel met de "foute dimm" en niet met een mx4000 8)7 maar ik heb dan geen beeld tijdens de post....

[ Voor 20% gewijzigd door LoeiOrdinair op 01-12-2005 09:50 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen videokaart-probleem. Move naar Complete Systemen & Laptops :)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Nieuw moederbord werkt ook niet echt optimaal. Fans draaien wel enzo, maar ik hoor helemaal geen piepjes (speaker wel aangesloten :)). Heb net ook een andere HDD (IDE) geprobeerd, maar dit maakt ook niks uit.

WOOHOOO! Ik heb beeld! Nu de overige problemen oplossen!

[ Voor 13% gewijzigd door LoeiOrdinair op 01-12-2005 13:05 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Heel vaag, werkt nog steeds niet.... Beeld heb ik alleen op een gare 15" crt monitor. Op mijn 17" TFT werkt het niet... De mac werkt er perfect op (zelfde kabel enzo). Iemand toevallig nog een idee wat het kan zijn?

Verwijderd

voeding wel o.k.?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Dat werkt ook perfect. En als ik beeld heb op die oude crt monitor en dan de vga kabel omwissel met mijn tft scherm dan heb ik daar wel beeld op. Als ik dan reboot dan werkt het niet meer... In windows wordt de monitor wel herkent als 2e scherm (1e is dan die crt). Maar ik heb er dan geen beeld op :?

[ Voor 7% gewijzigd door LoeiOrdinair op 04-12-2005 22:32 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Oplossing:
Een ATI kaart erin gestopt en alle problemen zijn opgelost. Hoe het kan dat de 6600GT er opeens mee gestopt is weet ik niet. De kaart was namelijk nog perfect, deze heb ik dan ook weer verkocht en de kaart loopt perfect bij de nieuwe eigenaar. Erg vreemd allemaal.
Pagina: 1