[Suse] Backup programma nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Komt die weer. Heb gezocht via google, en die in yast zit kan geen tapes aan. Daarom vraag ik het hier. Het enige wat is suse zit wat tapes aan kan is Taper. (zegd de naam al). Maar ik zoek iets wat makkelijk te configureren is. Taper is vrij ingewikkeld en staat ook niets over in de handleidingen/boeken die ik heb. En uit de MAN pages kom ik nooit uit. Wie die geschreven heeft....

Via google heb ik ook al gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden. En ik heb ook niet de hele dag de tijd om te zoeken. Zal wel mijn stagair eens een keer laten zoeken, die zit toch continu op internet.

Maar is er een simpel programma als BackupEXEC er is voor windows?

Graag niet weer sluiten voordat ik iets heb om te backuppen... dank u.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 09:51
offtopic:
Volgens mij heb je mazzel dat ik reageer voordat een modje deze ziet.

In Yast2, > system > system backup. (Maar die werkt niet?)
Anders vanaf de cli met tar.
Als je de man page gewoon een keer rustig doorleest en wat how-to's op internet checkt moet dat echt wel lukken.

[ Voor 40% gewijzigd door Jesse op 29-11-2005 20:06 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Anders kun je eens zoeken op Kdat: http://www.google.nl/sear...e+backup&hl=nl&lr=lang_nl|lang_en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&start=10&sa=N

Ik ga deze toch weer dichtgooien. Blijkbaar kan ik het wel vinden in een paar minuten. Beter zoeken, en bij een topicstart meer informatie meegeven (Suse-versie enz)

Ik wil ook adviseren om toch eens wat rustiger naar de man pages en de commandline tools te kijken, deze zijn erg handig als je bijvoorbeeld automatisch een backup wil scripten en schedulen via cron. Het is nou eenmaal geen Windows :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.