[ASP.Net]Foutmelding bij compiling

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik heb deze source file gedownload:
http://www.devsource.com/...hank_you/0,,d=3012,00.zip
via tutorial van: http://www.devsource.com/article2/0,1895,1772060,00.asp

Maar nu wil ik hem editen met WebMatrix
Ik edit: default.aspx.cs
En sla hem op. Maar nu moet ik gaan compilen omdat hij anders de oude data gebruikt. (ja toch?)

Ik heb hiervoor een gratis C# Compiler gebruikt.
Maar als ik default.aspx.cs compile geeft ie een foutmelding.
Ik snap echt niet hoe die fout kan. Want dit heeft iemand gewoon gemaakt bij devsource.
Maar snap de foutmelding ook niet. Wat mis ik nou precies? Niet een dir met die naam toch?
e:\12\default.aspx.cs(18,7): error CS0246: The type or namespace name 'Infragistics' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
e:\12\default.aspx.cs(39,15): error CS0246: The type or namespace name 'Infragistics' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
e:\12\default.aspx.cs(55,19): error CS0246: The type or namespace name 'Node' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Kan iemand mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door DNA_Saint op 29-11-2005 17:03 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja je moet doen wat de foutmelding zegt. Je mist blijkbaar een namespace "Infragistics". Je moet of een extra using statement gebruiken maar aangezien je de code zelf niet geschreven hebt is het waarschijnlijk dat je gewoon geen refference naar de goede assembly gelegd hebt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
heheh...ben beetje noob.
Kan je dit ook ff uitleggen in kindertaal :P

Huub Huub Barbatruc!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
De foutmelding is precies wat het is, je mist in je compilatie commando een referentie naar de assembly die de namespace Infragistics aanlevert. Misschien moet je eens kijken wat voor opties je kunt meegeven aan die compiler zodat je kunt vertellen waar alles staat. Visual studio gebruikt normaal gesproken de .csproj of .vbproj files om gegevens over projecten (zoals referenties naar andere assemblies) bij te houden, maar dat zul jij dus zelf moeten doen (er is momenteel nog een gratis versie van Visual Studio 2005 beschikbaar, ideetje misschien?)

[ Voor 6% gewijzigd door bigbeng op 29-11-2005 17:12 ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ja ik heb wel visual studio...maar ben te lui om het te installeren :D
Heb 7 cd's gekregen van mijn leraar. Met SQL server en MSDN library enzo...

Maar ik ga dan ff naar de fout kijken

Huub Huub Barbatruc!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:33
Sorry hoor, maar compiler errors moet je gewoon zelf kunnen oplossen.
Gewoon de melding begrijpend lezen, logisch nadenken, en doen wat je moet doen.

In jouw geval heb je geen referentie naar de Infragistics library gelegd in je project, of, heb je de FQN van de class niet gebruikt, of, heb je de namespace niet in een using statement opgenomen.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.