[XP] Wisselbestand instelling wordt niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Ik heb bij iemand een Dell-PC staan met Windows XP SP2 die iedere keer zodra er wordt ingelogd een piepje geeft van een foutmelding. Als ik dan dmv alt+tab kijk staat er nog een 2e venster geopend met de foutmelding die in het plaatje hieronder te zien is.
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/272/foutmelding7bt.jpg
Dit probleem is plots ontstaan, er is niets aan de configuratie veranderd.
Met zoeken op de foutmelding kwam ik dit topic tegen [rml]baggeraar in "[ XP]Weigert swapfile aan te maken"[/rml]. Hier staat in dat het misschien met de rechten te maken kan hebben en dus heb ik wat in [rml]iis5_rulez in "[ XP]Weigert swapfile aan te maken"[/rml] staat ook al geprobeerd maar helaas heeft dus niets geholpen.
De harddisk is 120GB en er is nog meer dan 80% vrije ruimte.
De instelling voor het wisselbestand staat op "Door het systeem beheerde grootte".

Nog ideeën om uit te proberen? (Ik kan het helaas niet direct zelf proberen, maar ik moet dit aan iemand doorgeven die dan moet proberen of het de oplossing is..)

edit:

Herinstallatie kan natuurlijk, maar ik wil het liever zo proberen op te lossen. Het is niet dusdanig vervelend dat de pc geformatteerd moet worden. De pc is wel sinds het moment dat het probleem ontstond vrij traag met sommige programma's opstarten (bijv. Excel).

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-11-2005 16:59 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat staat er in je eventlog? :)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Dit staat in de eventlog:
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/5738/evntvwr1klein8zr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/5592/evntvwr2klein0xn.jpg
offtopic:
Klik voor vergroting

De pc blijft normaal gesproken 24u per dag aan staan en wordt alleen opnieuw opgestart als het nodig is voor updates. De entries in de eventlog van voor gisteren heb ik verwijderd (met paint :P).
Gisteren heb ik die pc omstreeks 15u even opnieuw moeten opstarten. Foutmeldingen zijn als volgt te verklaren:

Onderdeel systeem:
Fout 29-11 14:54 Print --> Gaat over een Sharp printer die niet meer aangesloten is.
Fout 29-11 14:54 Service Control manager --> Fujifilm. Er heeft een camera geinstalleerd gestaan op de pc, maar die is al weer verwijderd. Het probleem is niet direct na het verwijderen ontstaan maar pas 6maanden later of zo.

Verder staan er geen fouten rond de tijd dat de foutmelding gegeven werd.
Voor zover ik nu dus kan zien staat er niet echt een melding in de eventlog die betrekking heeft op het probleem van het wisselbestand (of zie ik dat verkeerd?)..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Boink O-)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al geprobeerd te scannen op virussen, spyware en such? Misschien wat rotte of verouderde drivers?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:40:
Heb je al geprobeerd te scannen op virussen, spyware en such? Misschien wat rotte of verouderde drivers?
Norton 2005 stond erop, nu Norton 2006, beide laten scannen, geen virus. Online virusscan (housecall, geen virus). Hitmanpro laten lopen, paar kleine dingetjes verwijderd. HijackThis log bekeken, dingen die door Hitmanpro niet verwijderd waren er nog uitgegooid.
Drivers is nog niks mee gedaan, kan dus nog geprobeerd worden.
Ik heb degene die dagelijks met de pc werkt gezegd dat ie maandag eens moet proberen om een nieuwe gebruiker aan te maken en daarna met die in te loggen. Misschien is gewoon zijn profiel op een of andere manier beschadigt. Mocht dit nog niet werken, dan ga ik hem alle drivers laten updaten.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Problem solved..
Profiel was niet corrupt, nieuwe gebruiker op diezelfde pc had zelfde probleem, maar het was toch iets met de rechten van SYSTEM in de root.
Heb in het register de locatie van pagefile.sys aangepast en handmatig de grootte ervan ingesteld, pc opnieuw laten opstarten, geen foutmelding meer.

Locatie waar het aangepast is:
code:
1
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\

Bij PagingFiles de locatie en de grootte dus gewijzigd.

Ow ja.. ik had wel gekeken naar de rechten van SYSTEM in de root, maar die stond toch hetzelfde ingesteld als op een andere pc die geen problemen heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-12-2005 13:34 ]

Pagina: 1