alleen internetten en msn op openbare computer

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik loop stage in een jongerencentrum waar een aantal computers beschikbaar zijn voor de jeugd om te msnen/internetten, echter worden er allerlei programma's gedownload en aan windows gesleuteld met het gevolg dat de computers regelmatig vastlopen en er weer op nieuw windows moet worden geinstalleerd. Nu was mijn vraag of er misschien een tool was waarmee ik bij het opstarten een soort van grafische shell kan openen met alleen msn en Firefox beschikbaar en waarin je pas in de "normale" windows omgeving kan komen met een wachtwoord oid.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mischien kun je wat met Reborn-kaartjes. Wordt de installatie gereset bij een reboot. Windows verneukt? Reboot en je hebt een verse installatie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:55
Bij ons in de Openbare Bibliotheek maken ze gebruik van de software WinU. Wel moet ik zeggen dat deze software je pc zodanig goed afschermt (ook de veilige modus en al), dat het al heel moeilijk wordt je pc nog werkende te krijgen als WinU ergens gaat conflicten geven met je virusscanner (gebeurde 'ns bij mij thuis toen 'k er ook 'ns mee experimenteerde)

Voor de rest niets dan lof over dit programma..

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
1. Maak een back-up van je verse windows installatie.
2. Ben er zeker van wat er wel gedaan mag worden en wat niet op de pc
3. Start > uitvoeren > gpedit.msc
4. Zet alles uit wat er niet nodig is of wat er niet gebruitk mag worden op de pc.
5. Geef op de partitie waar windows aan hoeveel quotum er gebruikt mag worden zodat ze er niets op kunnen downloaden/installeren.

Dit is een werkende makelijke manier. Of het ook praktisch is is weer iets anders.. :Y)

Andere optie, zet een servertje neer en gooi er wat gebruikers op die niets mogen behalve internetten & msn'en. Kost wel wat geld enzo..

Best een moeilijke kwestie ;)