Toon posts:

TV's sturen (pcbeeld - distributie) hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ikzelf ken niet veel af van video & tv technieken, kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid geven op onderstaande doelstelling?

We hebben 12 TV's verspreid over het ganse bedrijf. Er werd io. van de baas vanaf iedere TV een COAX kabel EN een NETWERK kabel getrokken naar 1 centraal punt, maw. 24 kabels.

Baas wil nu op deze TV's zowel distrubie-tv sturen EN ook een beeldsignaal afkomstig vanaf een pc.

Hij legde me uit dat op de netwerkkabels zo'n lange scartaansluiting moet komen en op de coax een coaxfiche. De netwerkkabel is bedoeld voor de sturing van het pcbeeld en de coax is voor distributie.

Klopt/kan dit wat hij zegt?

Dit is nogal verwarrend voor mij omdat we hier een situatie hebben waar een PC verbonden is (via 2de videokaart) met een apparaat waaruit een coax kabel loopt naar 2 TV's. Op die TV's wordt het beeld van de 2de videokaart getoond.Dit is een coax kabel en geen netwerkkabel met scartaansluiting?

De bedoeling is eigenlijk om het beeld dat op het 2de beeldscherm van de pc wordt getoond te krijgen op alle 12 pc's. Dus volgens mij moet vanaf die pc die coaxkabel naar dat centrale punt doorgetrokken worden en dan dat signaal worden uitgezonden op de 12 coaxkabels van de tv's. Maar de baas spreekt over netwerkkabels om dit te doen!?

Ik geraak er niet echt aan uit wegens te weinig kennis, kan er mij iemand kort zeggen hoe zoiets wordt gedaan en welke apparatuur er hiervoor wordt gebruikt?

Bedankt alvast!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Mja, beetje vaag verhaal zo.
Maar goed, Als ik het goed begrijp wil je een computer beeld laten zien op je tv's op het bedrijf.
Ik zelf heb een cai netwerk liggen met +/- 300 aansluitingen.
Ik heb hier een eigen kabelkrant op dmv een cai inserter. Hiermee voeg je gewoon een signaal toe aan het cai (coax,tv) netwerk.
Netwerk kabels met scart eraan ? :o Hier heb ik nog nooit van gehoord ? maar goed dat kan aan mij liggen.
http://www.debeveiligingswinkel.nl/sanyo_cai_inserters.htm
Ik heb zoiets als de onderste.
Je sluit dan gewoon de tv-out van de videokaart aan op de cai inserter via tulp.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de uitleg. Volgens mij zijn die netwerkkabels zinloos en moeten we die coaxkabels gebruiken om een signaal vanaf pc uit te sturen. Wat mijn baas zegt ivm netwerkkabels aansluiten op scartaansluiting zal volledig verkeerd zijn.

Misschien is het mogelijk om distributie en pcsignaal samen via zelfde (coax)kabel te sturen..

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Misschien is het mogelijk om distributie en pcsignaal samen via zelfde (coax)kabel te sturen..
Dat gaat dus idd met een cai inserter.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Je baas is een beetje gek ben ik bang :+ . Dat met die netwerk kabel en scart is onzin!

Enige wat je nodig hebt is een splitter om al die TV's op je kasje aan te sluiten (Cai inserter/vhf modulator). FF juiste frequentie in de TV's instellen en klaar :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gebeld met mijn baas en hij gaf me gelijk ivm die coaxkabels maar hij zei dat hij geinformeerd had en hij zou die netwerkkabels gebruiken om appart een signaal te sturen naar die tv's.

Totaal verwarrend wat hij zegt maar ik laat het aan hem over. Ik dacht toch dat een netwerkkabel toch geen televisie kan aansturen!?!

maarja, de baas heeft altijd gelijk :X :|

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Netwerk kabel is totaal ongeschikt voor dit soort signalen. Daar heb je een degelijke afgeschermde kabel voor nodig, zeker op dit soort afstanden. CAT-5E zou dan mischien nog kunnen, maar dat is ook verre van ideaal natuurlijk. Daarnaast is het de vraag wat ie dan over die kabel zou willen laten gaan? S-video? RGB? composite?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Al die netwerkkabels zijn blijkbaar inderdaad FTP CAT 5e kabels.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 12:41 ]

• mikenl

mikenl

BMW 730i

UTP is totaal ongeschikt voor tv.
Hoe wil die ze aansluiten dan allemaal in serie ofzo ? Je houdt dan aan het eind totaal geen signaal meer over.
Gewoon zo'n inserter halen, kost nog 3x niks ook, ik denk evenveel als al die UTP bijelkaar als het een beetje afstanden zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door mikenl op 30-11-2005 15:48 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er bestaan zeker apparaten om scart om te zetten naar utp, en weer terug. Vorige week nog naar zitten kijken. Kan alleen die site niet meer herrinneren. Maar direct van scart naar UTP gaat niet werken zonder active apparatuur.
Pagina: 1