[CSS] Image netjes positioneren

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 20:36
Ik heb een probleem om een plaatje netjes te positioneren. Ik heb een pagina waar dynamische tekst op komt te staan, de text veranderd of is anders elke keer. Nu moeten er plaatjes gepositioneerd worden, alleen dit drijft mij tot hondsdolheid.

Je hebt een blok tekst en er moet linksboven, rechtsboven en rechtsonder een plaatje weergegeven worden, aan de bovenkant is geen probleem, omdat de pointer van de image bovenin zit. Echter onderaan is wel een probleem om een "blok" tekst te genereren.

Een demonstratie zegt meer als 100 woorden.

http://www.maryk.nl/iets.html

Het plaatje rechtsonder moet zeg maar netjes in het blok vallen. Absolute is geen optie dit ivm overlapping text/image. float: omdat de image aan de bovenkant gepoint word, word het geen geheel met het block maar steekt het uit zeg maar, en moet je hem 3 regels van te voren injecteren, maar omdat het een dynamische tekst is, is dit een stukje moeilijker.

Hoop dat ik de situatie goed geschets hebt. Ik geloof niet meer in een nette methode, het zal dus met een iets ranzigere methode moeten gebeuren, heeft iemand misschien ideeën tips en/of oplossingen?

Verwijderd

Volgens mij is dit niet op te lossen met normale css

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 20:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

En als je dat onderste plaatje nu een align: top of align: top-text nu opgeeft.

zie ook oa; http://html.op-het.net/tekst/afbeeldingen.html

Tevens een align: right, en de float naar links toe veranderen (weet niet zeker of dat nut heeft maar kan t nu even niet uittesten)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 20:36
Om even dit topic weer op te rakelen.
Zou dit mogelijk zijn met tables? Dus de 2 plaatjes in 1 cell en de text in 1 cell. Volgens mij word dit iets moeilijker omdat het vlak van de cell in de table steeds een stuk naar rects/links verschuift.