[WIFI] linksys wap11 config probleem

Pagina: 1
Acties:

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-04 08:28
ik heb op de hcc beurs een linksys wap11 access point gekocht (ja die van 16,95).
kom thuis sluit de boel aan op me netwerk werk prima !!!
maar nu wou ik hem ook beveiligen alleen ik kan niet in het config scherm komen ...
kzal even mijn netwerk opschrijven.

Speedtouch 510 (1 ethernetgaatje) ------Switch -------Switch ---Linksys
..........................................................l................l...l............. :
.......................................................... Pc...........Pc..Pc......Laptop

ik heb de zover ik het snapte (franstalige) beschrijving gelezen, daarin stond dat ik gewoon de setup van de cd moest runnen zodat ik me accespoint kan instellen ...
deze zegt echter meteen dat hij de acces point niet kan vinden ;(

nou de userguide erbij gepakt deze zegt dat het standaard ip addres van de accespoint 192.168.1.251 is....
nou niet van mij want my speedtouch geeft automatich addressen uit in de 10.0.0.. range maar nu kan ik mijn acces point niet in dus ook niet beveiligen ,,,
wat moet ik doen Help ...kheb ook al andere topics met dit probleem gelezen maar daarmee kwam ik niet verder
heb de acces point al rechtstreeks aan me speedtouch verbonden ...dit maakte ook niks uit
ook heb ik toen de dhcp van mijn speedtouch uitgezet maar nog nix
dus ik weet het verder echt niet meer hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen

Ps (laptop is acer 1692 wlmi)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Het ip van je AP kan best 192.168.1.251 zijn. Als jij dit nog niet hebt aangepast, klopt dit waarschijnlijk ook. Het probleem is dat je AP waarschijnlijk geen verbinding accepteerd. Stel eens je IP handmatig in als 192.168.1.151 subnetmask 255.255.255.0 en probeer dan eens om verbinding te maken. Ik denk dat het dan wel lukt.

Mijn netwerklocaties (rechtermuisklik->eigenschappen) -> je verbinding (rechtermuisklik->eigenschappen)->Internet-protocol(TCP/IP)->eigenschappen (knopje rechts in het midden)->Rondje het volgende IP gebruiken en daar bovenstaande 2 gegevens invullen.

Nu heb je waarschijnlijk geen inet meer maar je kan ff bij je AP komen, daarna weer op de automatische piloot zetten en GAAN MET DIE BANAAN

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• rg-mohwa
silverstorm schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:05:
Het ip van je AP kan best 192.168.1.251 zijn. Als jij dit nog niet hebt aangepast, klopt dit waarschijnlijk ook. Het probleem is dat je AP waarschijnlijk geen verbinding accepteerd. Stel eens je IP handmatig in als 192.168.1.151 subnetmask 255.255.255.0 en probeer dan eens om verbinding te maken. Ik denk dat het dan wel lukt.

Mijn netwerklocaties (rechtermuisklik->eigenschappen) -> je verbinding (rechtermuisklik->eigenschappen)->Internet-protocol(TCP/IP)->eigenschappen (knopje rechts in het midden)->Rondje het volgende IP gebruiken en daar bovenstaande 2 gegevens invullen.

Nu heb je waarschijnlijk geen inet meer maar je kan ff bij je AP komen, daarna weer op de automatische piloot zetten en GAAN MET DIE BANAAN
nee mijn AP accepteerd wel verbindingen anders dan zou ik ook niet ermee kunnen internetten
en ik heb al geprobeert me ip aan te passen ...maar dit werkte ook niet :S
msschien meer mensen met dit probleem

[ Voor 17% gewijzigd door rg-mohwa op 30-11-2005 14:14 ]

• rg-mohwa
schopje