Mijn pc word al een tijd instabiel tijdens games (HL2, Guild wars, WOW, alles eigenlijk)
Ik krijg dan gewoon een keiharde lockup (beeld stopt, kan niks meer doen)
Systeem:
AMD XP 2000+
Nvidia 6600GT
300w voeding
1 dvd-rw brander
60 gig hdd
Nou dacht ik vroeger dat het lag aan mijn videokaart (GF 4200ti -omdat de koeler het daarvan niet deed) maar na vervanging (6600GT) blijft het probleem zich voor doen. elke keer als ik herstart na de lockup krijg ik de melding dat het aan mn videokaart drivers ligt (lijkt me niet na tig herinstallaties van windows, en verschilldende drivers)
Ik heb al geprobeerd:
-ram eruit (-oud eruit, nieuw erin -nieuw eruit oud erin) -geen verschil
-proc eruit, nieuw koelpasta, ventilator stofvrij -geen verschil
-kast open met ventilator erbij - ! misschien verschil, kon geluk zijn maar hij liep iets minder snel vast, probeerde het in de zomer.
-usb apparaten eruit (geluidskaart, mp3 speler, gba flasher ivm stroomgebruik) - geen verschil
-1 cd-rom brander eruit (ivm stroom) - geen verschil
Wat eroverblijft is
-de voeding, het is een noname 300w voeding van 2 jaar oud maar het probleem is al meer dan een jaar.
Of anders
-de processor die te warm word (slechte airlfow, geen extra ventilatie namelijk)
Zelf denk ik dat hij te warm word, maar ik heb het nooit echt goed kunnen aantonen.
Hij loop nu als hij veel koeler is in huis namelijk evenhard en snel vast, als in de zomer als het 30/40 graden in mijn kamer is.
Iemand nog suggesties voor tests?
Ik krijg dan gewoon een keiharde lockup (beeld stopt, kan niks meer doen)
Systeem:
AMD XP 2000+
Nvidia 6600GT
300w voeding
1 dvd-rw brander
60 gig hdd
Nou dacht ik vroeger dat het lag aan mijn videokaart (GF 4200ti -omdat de koeler het daarvan niet deed) maar na vervanging (6600GT) blijft het probleem zich voor doen. elke keer als ik herstart na de lockup krijg ik de melding dat het aan mn videokaart drivers ligt (lijkt me niet na tig herinstallaties van windows, en verschilldende drivers)
Ik heb al geprobeerd:
-ram eruit (-oud eruit, nieuw erin -nieuw eruit oud erin) -geen verschil
-proc eruit, nieuw koelpasta, ventilator stofvrij -geen verschil
-kast open met ventilator erbij - ! misschien verschil, kon geluk zijn maar hij liep iets minder snel vast, probeerde het in de zomer.
-usb apparaten eruit (geluidskaart, mp3 speler, gba flasher ivm stroomgebruik) - geen verschil
-1 cd-rom brander eruit (ivm stroom) - geen verschil
Wat eroverblijft is
-de voeding, het is een noname 300w voeding van 2 jaar oud maar het probleem is al meer dan een jaar.
Of anders
-de processor die te warm word (slechte airlfow, geen extra ventilatie namelijk)
Zelf denk ik dat hij te warm word, maar ik heb het nooit echt goed kunnen aantonen.
Hij loop nu als hij veel koeler is in huis namelijk evenhard en snel vast, als in de zomer als het 30/40 graden in mijn kamer is.
Iemand nog suggesties voor tests?
This space is occupied