Bestaand (niet gebruikt) 06-nr. porteren op bestaand Hi-abbo

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik van iemand een telefoonnummer gekocht, welke heel makkelijk te onthouden is.

Nu wil ik deze naar mijn bestaande abonnement migreren. Dat nieuwe nummer wat ik wil, betreft een nummer van Vodafone.

Ik loop stage bij een bedrijf waarvan ik dit nummer heb gekocht, en deze mensen hier zeggen dat het moet lukken. Het lukt namelijk bij Telfort, bij Orange, en waarschijnlijk nog wel meer netwerken (deze zijn ook dealer van diverse netwerken als: Telfort, Orange, KPN enz..).

Zelf heb ik het netwerk van KPN (Hi). Zojuist heb ik al contact opgenomen met KPN. Deze mevrouw wist mij niet te kunnen vertellen of het mogelijk was, maar dat het volgens haar alleen maar zou kunnen als je een nieuw abbo afsluit.

Ik snap er nu dus niets van, want mij lijkt het wel degelijk mogelijk een nummer te porteren naar een bestaand abonnement.

Weet iemand hier wat meer vanaf?

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Kan ook maar vaak maar tot 6 weken na aansluiting...
Technisch gezien kan het ook, je kan namelijk ook gewoon een nieuw nummer aanvragen bij KPN of wie dan ook. Maar een nummer porteren nadat je al lange tijd bent aangesloten zullen zie niet 1 2 3 doen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Technisch gezien is het allemaal mogelijk, alleen hebben ze regeltjes opgesteld waar zij zich aan houden en jij wilt nu waarschijnlijk buiten die regeltjes om. Nu zeg je dat bij het stage bedijf men het mogelijk acht, kunnen zij niets voor jou betekenen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Bij Telfort, Orange en T-Mobile kan je altijd je nummer meenemen, ook als je contract al lang loopt.

Bij KPN en Vodafone kan het alleen bij het afsluiten van een nieuw abonnement, dus niet bij een lopend contract. Je abonnement wordt dan pas geactiveerd als het nummer is geporteerd.

• WiNlUx
Dus m.a.w.... ik heb er niets aan?

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
nee, je kan hem echt nie meenemen naar je hi-contract.

Bij KPN kan je alleen tijdens aanvraag van het contract een verzoek doen voor nummerportering en niet daarna.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Laat vodoafone het nummer gaan? Moet je het bij Vodafone weg laten halen (binnen een bepaalde tijd) of is het gekoppeld aan een abo/prepaid.

Je zou je KPN contract kunnen opzeggen en een nieuw contract aangaan?

Everything is better with Bluetooth

• WiNlUx
jeanj schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:11:
Laat vodoafone het nummer gaan? Moet je het bij Vodafone weg laten halen (binnen een bepaalde tijd) of is het gekoppeld aan een abo/prepaid.

Je zou je KPN contract kunnen opzeggen en een nieuw contract aangaan?
Ik ga gewoon eens praten met de mannen van KPN business centre. Misschien dat die het wel lukken...!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
mijn ervaring is dat als je zegt, bij telecom X kan het wel, dat ze wel een "uitzondering" voor je willen maken.. dan wel zegt, dat je deze afsluit en naar de concurrent gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Tha_Butcha op 30-11-2005 08:44 ]

Compromises are for the weak

Pagina: 1