Toon posts:

w2k server - service niet te stoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een softwareinstallatie moet ik de service "terminal service" (termsrv.exe) stoppen op een windows 2000 server, maar dat lukt niet (zelfs terwijl ik administrator ben!).

Ik kan echter wel het eea instellingen aanpassen en 'm onder administrator laten draaien, maar dan moet ik waarschijlijk eerst de server opnieuw opstarten en dat is nou net iets wat ik wil voorkomen.

De service draait standaard onder de localsystem account.

Enig idee of en hoe ik dat kan doen?

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

je moet naar install mode wisselen wanneer je op een terminal server software wil gaan installeren.
Ik heb nog niet vaak gehoord dat je de terminal server service moet stoppen.
naar install mode gaan, dat doe je dmv
change user /install

en als je klaar bent met installeren doe je weer
change user /execute

[ Voor 39% gewijzigd door elTigro op 29-11-2005 15:49 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben die server in hetzelfde pand staan en heb dus meteen ff lokaal aangemeld (dus niet ingelogd via TS).

Wanneer ik het commando ingeef krijg ik deze melding: "Install mode does not apply to a Terminal server configured for remote administration."

NB. Installatie van Symantec System Center (Symantec Antivirus Enterprise 10) vereist tijdelijk het plat leggen van deze service...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:57:
NB. Installatie van Symantec System Center (Symantec Antivirus Enterprise 10) vereist tijdelijk het plat leggen van deze service...
Dan zou ik al helemaal geen vertrouwen in dat pakket hebben.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je gebruikt toevallig geen PowerChute?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:14
Voor de installatie moet je alleen lokaal zijn aangemeld en niet via een TS Sessie, de service mag gewoon blijven draaien. :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:39:
Voor een softwareinstallatie moet ik de service "terminal service" (termsrv.exe) stoppen op een windows 2000 server, maar dat lukt niet (zelfs terwijl ik administrator ben!).
Volgens mij is dit een system process en kan je deze ook helemaal niet stoppen. Ik ken ook geen enkel product waarbij dit voor nodig zou zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:57:
Wanneer ik het commando ingeef krijg ik deze melding: "Install mode does not apply to a Terminal server configured for remote administration."
Dat betekent toch dat het geen terminal server is? Ik bedoel hij draait niet in "application mode" en dus kunnen alléén enkele admins inloggen. Dan is service-stop en de "installation mode" helemaal niet nodig.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
kill / tskill / pskill commando ? (eigen risico), geef ipv van procesnaam de PID aan.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ThanX voor jullie snelle reacties!!
Je gebruikt toevallig geen PowerChute?
Nee, gebruik ik niet.

Denk dat ik dan toch maar voor safe ga en gewoon de TS deinstalleren, zet ik 'm er daarna toch weer op.....

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Draai je die server in Remote - Administration mode of in application - mode :?

In het laaste geval moet je doen wat BK1 in "w2k server - service niet te stoppen" zegt.
Bel eens met Symantec als hun software gebruikt of kijk eens op www.sysmantec.com :?
Is die antivirus client wel geschikt voor TS :?

Kortom meer informatie nodig :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:39:
www.sysinternals.com en dan pstools, pskill opzoeken.

Ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent, zomaar processen killen op een server kan heel gevaarlijk zijn - gezien je vraagstelling denk ik nite dat je heel goed weet waar je mee bezig bent :)

Dat is niet erg, maar op een server is dat wel degelijk een groot risico wat je loopt - zeker als je kritische services af wilt gaan schieten en software gaat installeren die er alle schijn(!) van heeft niet compatible te zijn met de omgeving waarin je het wilt gebruiken moeten bij jou de alarmbellen gaan rinkelen als beheerder.

Dat doen ze niet, en dan denk ik dat je beter iemand kan inschakelen die de situatie beter kan inschatten :)

[ Voor 38% gewijzigd door elevator op 29-11-2005 20:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.