Toon posts:

[XP] Geheugenfoutmelding in winlogon.exe bij welkomstscherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu met een probleem waar ik niet verder mee kom en misschien kan iemand me helpen.

Ik heb een laptop met XP home.
Nu wil ik de pc opstarten en bij het "welkom" scherm van XP krijg ik meteen de foutmelding
Winlogon.exe toepassingsfout "de instructie 0x7etc verwijst naargeheugen op 0xoof etc. De lees of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt. klik op ok om het programma te beindigen...

Als ik op ok klik start ie opnieuw op.

Ik kan geen taskmanager raadplegen, veilige modus zelfde probleem.

Is mijn geheugen nu kaduk? (in bios geeft ie de 512 mb weer en de bios geheugentest bij opstarten geeft passed aan).

Misschien weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan je via de herstelconsole terug naar een herstelpunt? En je zou even memtest86 kunnen draaien, maar als de fout elke keer op hetzelfde moment optreedt lijkt het me sterk als het aan je geheugen ligt.
Met waarschijnlijk nuttige info die je nu hebt weggehaald 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door AtleX op 29-11-2005 15:29 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Spuit elf. 8)7

@AtleX : nee, ik zei het zelfde als jij. 8)

[ Voor 141% gewijzigd door agent327 op 30-11-2005 08:14 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
probeer memtest+ te draaien (van floppy of bootable CD)
als die geen fouten vind zou je een herstel installatie van XP kunnen proberen (dan installerd hij alles opnieuwe maar laat je instellingen enzo met rust, erg handig en werkt geregeld erg goed)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Countess schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:29:
probeer memtest+ te draaien (van floppy of bootable CD)
als die geen fouten vind zou je een herstel installatie van XP kunnen proberen (dan installerd hij alles opnieuwe maar laat je instellingen enzo met rust, erg handig en werkt geregeld erg goed)
Ik heb een bootcd gedowload van memtest86.com (v3.2) en gedraaid:
Na 2x een test gedaan heeft ie 0 fouten gevonden.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50
Je moet hem ook wel wat langer laten draaien he. 10 uur is wel erg extreem, een uur moet genoeg zijn. Probeer eens terug te gaan naar een vorig herstelpunt.

@ Countess: je bedoelt eigenlijk gewoon Windows over Windows installeren, zodat alleen de Windows installatie zelf wordt vernieuwd? Want met repareren kom je in de herstelconsole en daar kun je niets mee ;).

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:22:
Je moet hem ook wel wat langer laten draaien he. 10 uur is wel erg extreem, een uur moet genoeg zijn. Probeer eens terug te gaan naar een vorig herstelpunt.

@ Countess: je bedoelt eigenlijk gewoon Windows over Windows installeren, zodat alleen de Windows installatie zelf wordt vernieuwd? Want met repareren kom je in de herstelconsole en daar kun je niets mee ;).
hij heeft ong een 40 a 50 min gedraaid... 2x tot 100% passed en was met de 3e keer bezig....
lijkt me voldoende?

thanks

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik zou een bad sector check op je harddisk loslaten :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de topictitel even aan, probeer zelf voortaan een duidelijke titel te bedenken. Vermeld nog even uitgebreid wat je al hebt ondernomen om dit te verhelpen.
[XP SP1] > [XP] Geheugenfoutmelding in winlogon.exe bij welkomstscherm*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:54:
Ik pas de topictitel even aan, probeer zelf voortaan een duidelijke titel te bedenken. Vermeld nog even uitgebreid wat je al hebt ondernomen om dit te verhelpen.
[XP SP1] > [XP] Geheugenfoutmelding in winlogon.exe bij welkomstscherm*
Thanks,
inderdaad, was mijn fout, ik kon bij edit de topic titel niet meer aanpassen... zal volgende keer beter opletten!

Ik heb het weten op te lossen met een hele bootcd genaamd windows PE. (kent iemand dit?)
Hij doet het totnutoe prima.

Thanks!!!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50
Hoe heb je het daarmee opgelost dan? Checkdisk gedraait?
Pagina: 1