Oplossing reeds gevonden, staat hier (verderop in topic) vermeld
Heb er al heel wat topics @ GoT over gelezen na een goede zoekactie, maar helemaal duidelijk wordt het me niet. Ik heb eenen tabel met NAW + geboortedata.
Ik zoek nu de mensen die jarig zijn vanaf (en met-) morgen, tot en met over 30 dagen vanaf vandaag.
Het probleem zit hem in het feit dat je een vergelijking moet doen met datums zónder dat je daarbij gebruik maakt van het jaartal. Wat ik al heb;
Op de plaats van het vraagteken moet een voorwaarde komen die voldoet aan;
"de [geboortedatum(maand+dag, zónder jaar)] moet tussen [vandaag] en [over30dagen] zitten".
Echter, dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik werk overigens met MySQL.
Heb er al heel wat topics @ GoT over gelezen na een goede zoekactie, maar helemaal duidelijk wordt het me niet. Ik heb eenen tabel met NAW + geboortedata.
Ik zoek nu de mensen die jarig zijn vanaf (en met-) morgen, tot en met over 30 dagen vanaf vandaag.
Het probleem zit hem in het feit dat je een vergelijking moet doen met datums zónder dat je daarbij gebruik maakt van het jaartal. Wat ik al heb;
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT voornaam, DATE_FORMAT(NOW(), "%m-%d") AS vandaag, DATE_FORMAT(NOW() + INTERVAL 60 DAY, "%m-%d") AS over30dagen FROM nawdata WHERE ? |
Op de plaats van het vraagteken moet een voorwaarde komen die voldoet aan;
"de [geboortedatum(maand+dag, zónder jaar)] moet tussen [vandaag] en [over30dagen] zitten".
Echter, dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik werk overigens met MySQL.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 17:08 ]