Welk type router?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Ik heb nu een Belkin F5D7632df4 router met ingebouwde adsl-modem. Dit @#%$^@#$! ding valt om de 5 weg (wifi) en moet dan 5x resetten om 5 minuten verbinding te krijgen. Schroeven aan de IDLE time maakt niets uit. Nu ben ik dus van plan om iets nieuws te kopen, bij Office Centre (waar ik hem vandaan heb) is alleen maar Belkin en Sitecom te koop. Nu dacht ik aan een Sitecom WL109 omdat ik dan mooi alles in 1 heb. Anderen zeggen dat ik beter 2 losse apparaten kan kopen, is deze en deze* , deze² of deze³ een optie? Graag tips ivm het verbeteren van mijn wifi... Wat ik moet kunnen met een router is met de laptop draadloos en met de desktop wired internetten + bestanden en printers sharen.

*= is deze hetzelfde als de wrt54g? dwz kan ik die firmware ervan gebruiken?
²= deze lijkt me wel goed (vooral die frimware die er voor is :):)
³ = Kan deze dus het signaal van de modem draadloos verzenden en bedraad verzenden zodat ik met de laptop draadloos en met de desktop bedraad kan internetten + printer delen? Ik wil dat namelijk....

[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 29-11-2005 14:58 . Reden: linkje bijgezet ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-04 08:09

Griffin

Is mythical

Voor die sitecom zou ik sowieso niet gaan.
de WRT54GC kan je nemen maar volgens mij heb je weinig aan dat hij zo klein is. naar mijn wete kunnen linksys routers wel warm worden.

De WRT54G is een dualband all in one router etc. en lijkt mij het beste van de 4.

Die 3com weet ik niets vanaf dus doe ik geen uitspraak over.

Op got lopen meerdere topics over deze vragen dus gebruik de search even, en misschien wordt je er wijzer uit.

Verwijderd

Over die Linksys WRT54G hoor je inderdaad goede berichten, maar let wel op dat je niet de versie 5 ervan hebt. Die schijnt nogal slecht te zijn.
Product surveys kun je hier vinden:
http://tweakers.net/productsurvey/51297

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:16
Ik heb een Belking router gehad deze liep om de dag vast!! reset hielp niet dus terug naar fabrieks instelingen en dan alles opnw instellen.. deze is retour naar de winkel (office center).

Office center wilde deze niet innemen! want volgens hun zou het wel moeten doen! demonstratief Belkin NL gebeld!! uitgelgd wat er aan de hand was deze gaven mij aan omruilen dat ding! Gelukkig had Office geen belkin op voorraad dus een Sitecome mee gekregen een WL025 ook deze gaf veel soringen! vast lopers ect...

anyway heb nu 9 maandjes een Linksys WRT54G versie 3.1 met Firmware Version : v4.20.8 - HyperWRT 2.1b1+tofu6

staat nu al 3 maanden zonder reset...

heb er een tijdje een linux firmware op gehad... daar werd de router erg warm van.. met HyperWRT word deze ook warmer dan de standaard firmware maar das niet echt shoking... voldoende ruimte om je router houden en je hebt geen probs!!

anyway.. in feb koop ik er nog 1tje om deze in de schuur te gaan hangen als switch!! UTP loopt al naar me schuurtje!! c.a 30 meter van de wooning vandaan. zodat ik in de tuin ook met de laptop zonder problemen kan werken!! :D

kortom!! ik ben er zeer over te spreken voor een router die mij 65€ koste!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Net bij Office Centre geweest, mocht de router ruilen (ook al heb ik hem op 17 sep gekocht en op de factuur staat binnen 14 dagen ruilen). Office Centre: Goeie service. Kreeg toen een Linksys maar daar zat een Annex A modem op (heb Annex B ) Dus die man heeft voor mij een Sitecom WL-109 gepakt en die loopt als een zonnetje, heb overal bereik (zelfs op zolder, met die #$%@#% Belkin 1 van de 5 streepjes, met die Sitecom 5 van de 5!) Ben zeer tevreden over dat ding (tot nu toe :P)