Kan printer niet vinden, na pingen system wel...

Pagina: 1
Acties:

• siedak
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01-2021
volgend probleem:
Probeer dus een printer te sharen ( HP Business inkjet 1100 ),
is aangesloten op een P4 computer systeem, dat hardwarematig geconnect is met de router
printer is geshared op het systeem.
Dan heb ik een laptop (Compaq Centrino laptop) dat draadloos op het netwerk zit.
Het printen lukt, sharen is allemaal gelukt, alleen heb ik nu het volgende probleem:

als alle computers uit staan, doe ze allebei aan, opgestart, eerst wat ik wil doen is printen, dan kan hij niet meteen printer, krijg ik een spool error or RPC not activated
wil ik de P4 computer zoeken (via start, zoeken, computer zoeken) kan hij hem eerst niet vinden.
Ga ik naar de computer pingen (dus van laptop naar computer / 192.168.0.101) dan lukt dat wel.
ga ik weer terug naar het zoeken van het systeem, vind hij hem opeens wel!
En kan ik dus weer gewoon normaal printen, geen errors
dus ik moet eerst naar de computer pingen, voordat ik kan printen... dat is het probleem, hoe kan ik dat fixen?

Het geval speelt zich voor bij een klant thuis, dus ik kan niet echt dingen proberen op het moment.
wat ik ook gedaan heb, is een ander laptop meegenomen, ook draadloos aangesloten op zijn netwerk en hiermee krijg ik ook hetzelfde probleem.
heb al gekeken naar firewall settings
Bijde computers hebben dus Windows XP Home
ik heb een beetje rondgekeken op het internet, wat gevonden over IPX protocol installeren, gedaan, maar nog steeds zelfde probleem.
Printer drivers geupdate, opnieuw geinstalleerd, ook niets veranderd.
Enig idee? een service dat niet opstart? ligt het aan de gewone computer of een instelling van de laptops, omdat ze draadloos zijn misschien?

help..... :)

Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40