Toon posts:

Symantec loopt vast op windows server 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb het volgende probleem.

Ik had eerst symantec mail scanner op de server geinstalleerd om exchange mail te scannen.
Maar naar verloop van tijd hebben we licenties van Symantec enterprise edition v.10 aangeschaft en geinstalleerd.

Maar met Symantec loopt de server vast om de 2 uur, ik heb inmiddels avg als tijdelijke geinstalleerd, maar ik wil tog mijn licentie van Symantec gaan gebruiken.

Wat heb ik al zelf geprobeerd:

Symantec voor een oplossing , die geven mij een document maar het werkt nog steeds niet , en verdere hulp van hun zie ik eigenlijk niet zitten.

De mailscan functie in symantec uitschakelen , maar problemen blijfen.

al opnieuw geinstalleerd problemen blijfen.

Dus als iemand nog ideeen heeft dan hoor ik het graag

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:51:
Symantec voor een oplossing , die geven mij een document maar het werkt nog steeds niet , en verdere hulp van hun zie ik eigenlijk niet zitten.
Wanneer je Symantec net zoveel informatie heeft als je hier post, vind ik het niet zo vreemd dat ze je niet goed kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Jah als ik symantec al 3 x heb gebeld, wat ik verder gewoon vraag is of iemand misschien hetzelfde euvel heeft..

Ik vind het attent dat je antwoord maar met zo n antwoord dan liever niet.

Ik vraag gewoon om tips of zij toevallig iets weten

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:19

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

1. Als je een licentie hebt aangeschaft, dan kun je bij Symantec aankloppen voor support. Als je dit niet wilt, dan is het jouw probleem, niet het onze. Geef ze gewoon alle info die je kunt bedenken, en vraag om een oplossing.
2. Als je van ons informatie wilt, geef dan aub wat meer info. Aantal processors, geheugen, schijfruimte, type Win2000 server, welke andere applicaties verder draaien, grootte pagefile etc etc
3. Heb je de server wel eens gedurende de 2 uur in de gaten gehouden om te zien waardoor ie vast loopt? Via een script of eventueel hands-on? Kijk dan naar processor gebruik, schijf I/O, geheugen gebruik, pagefile, schijfgebruik.
4. Antwoorden op vragen die gesteld worden zijn aan ons om te geven. En als we niets kunnen met de info die je ons geeft, maar toch "behulpzaam" willen zijn, wat is daar dan op tegen? Als je geen hulp wilt, dan moet je de vraag niet stellen maar gewoon gaan google'n.
5. Topictitel kan wel wat uitgebreider. Symantec maakt namelijk een hele zwik aan applicaties.

Hier kon uw advertentie staan

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Lees deze URL eens: Policy - Professional Networking & Servers
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:13:
Ik vind het attent dat je antwoord maar met zo n antwoord dan liever niet.
Wat wil je dan? Dat ik je vragen ga stellen om de informatie uit je te trekken die ik nodig heb om je eventueel met je probleem verder te helpen?

Begin maar eens met het zoeken op de KB en fora bij Symantec, daarna kun je naar google gaan en wanneer je er dan nog niet uit bent mag je hier een thread openen. Waarschijnlijk heb je dan inmiddels ook voldoende inzicht in je probleem dat je ons voldoende informatie kunt geven zodat wij onze ervaring met je kunnen delen en je misschien zo naar een oplossing kunnen sturen.

Je krijgt een gratis best-practice tip van mij: staat je virusscanner zo ingesteld dat de file-scanner _niet_ de mailbox store van je exchange server scanned? Dat kan namelijk wel eens problemen veroorzaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Abom op 29-11-2005 17:04 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:13:
Jah als ik symantec al 3 x heb gebeld, wat ik verder gewoon vraag is of iemand misschien hetzelfde euvel heeft..
Ik heb zelf ook op een helpdesk gewerkt als men dan aan mij vroeg of men tegen het zelfde probleem aan lopen dan kon ik alleen maar antworden dat dit een onoverkomenlijk is.
kortom Ik weet ook niet alles!! als jij dat 3x vraag aan telkens een ander persoon krijg je vanzelf een naam daar op kantoor!!

anyway als je nou gewoon ff al je info doorspeeld naar symantec kunnen ze je gewoon helpen!! vaak staat er ook wel iets in de eventvwr. monitor je server. wat voor apps draaien er.. wat is het prosesor gebruik van symantec enz, enz!!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12
Om de 2 uur heeft symantec updates, misschien dat daar een probleem zit. Misschien dat er een full-system scan gedaan wordt na een update?

Verwijderd

wat versta je precies onder `de server loopt vast'? Kan je hem nog wel pingen? Kan je bijvoorbeeld nog applicaties openen? Zie je 100% CPU gebruik of een hoog geheugengebruik? Welk document heeft symantec je gegeven en wat heb je zelf al gevonden op google? Je geeft echt veel te weinig informatie om hier ook maar iets mee te kunnen.

Verwijderd

Ik neem aan dat Symantec je het Best practices for Symantec AntiVirus 10.x Auto-Protect on a Microsoft Exchange server heeft gegeven. Zo niet dan lijkt dit mij een mooie plaats om te beginnen. :) (De titel is trouwens veel te lief. Dit zijn eigenlijk de enige methoden om een betrouwbare combinatie van Symantec AV en MS Exchange te krijgen.) Alles wat hiervan afwijkt genereert fouten tot aan corrupte exchange datastores toe. Deze best practises kun je dan ook maar beter echt opvolgen.

Daarnaast is het waar dat LiveUpdate elke 2 uur draait. Wat gebeurt er als je een handmatige liveupdate start en wat gebeurt er als je LiveUpdate uitschakeld (of de interval aanpast)?
Hoe doe je uberhaupt de updates? Rechtsstreeks van Symantec of via een Update server?

Is de server managed of unmanaged? Is het misschien zelfs je primary server?

Ook kan, zoals het document al aangeeft, Exchange niet goed tegen scans van de datastore. Doe dat dan ook niet! En controleer dat het écht niet gebeurd.

Controleer ook even welk ServicePack van Symantec AV je gebruikt, de event log, omschrijf de klacht eens duidelijk Nee, "hij doet het niet", zegt mij niets.

Maar zo kan ook ik nog wel de rest van de nacht door gaan

Feit is dat gegeven een correcte installatie het mogelijk is om de Symantec AV server op een mailserver te draaien. Maar mijn kristallen bol kan niet zien wat er op de server precies fout gaat. Als je hulp wil hebben zul je toch echt meer informatie moeten geven.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1