Toon posts:

W2kSvr - Services reageren niet meer op 2 svr`s.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik heb 2 servers in een domein hangen.

Allebei de Server Windows 2000 server SP4.

Op dit moment heb ik ineens het probleem dat allebei de servers helemaal goed opstarten, maar als alles aan staat kan ik ineens niets meer met een enkele service. Als is het maar een kleine service, hij wil niet stoppen of starten of restarten, en geeft dan error 1053: the service did not respond in a ....

Dit doettie dus op allebei de servers ineens, is dat een virus, een bug o.i.d.?

Ik heb veel op google gezocht en op tweakers hier ook, maar nergens staat een dergelijk probleem, dat geen enkele service meer reageert.

BVD,

Robert Salomons

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Draait er APC software op voor de ups ? Blijft die in starting mode hangen?

• kleefding
  • Laatst online: 08-04 12:57
even ter aanvulling van mn bovenbuurman.

In de oude apc software zit een bug die ervoor zorgt dat de servers niet of heel langzaam doorstarten, een nieuwe versie installeren is dan noodzakelijk

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zit inderdaad APC software op. Het heeft alleen altijd goed gedraaid. Enige probleem nu is dat ik niks met die services kan, ik kan ze manual disabelen, maar dan blijft ie hangen. dus dat werkt niet. Miss. in register disableen? (ik kan in control panel nl. ook niet in add/remove programs)

Cheers,

• wizzzzzz
Wat denk je van veilige modus......dat werkt in ieder geval om het te verwijderen.

BTW blijven die services (APC) in starting mode hangen of niet?

[ Voor 30% gewijzigd door wizzzzzz op 29-11-2005 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja veilige modus kan mischien wel, maar dat kan ik nu niet testen omdat ik hemelsbreed 220 km van die servers af zit hier :)

APC services blijven inderdaad hangen in starting modus, wat zegt dat jou?

Rob

Verwijderd

Dat APC probleem komt omdat de licentie voor java verlopen is. en kan je verhelpen door de recentste versie te installeren.

Eerst in het register alle drie de APC services op disabled zetten
dan herstarten, software deinstalleren en recente versie installeren.

In het register van de betreffende services bij Start niet 1of2 invullen maar 4.
in [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
staan de services

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 15:28 ]

• wizzzzzz
Juist,

En als je de APC software hebt verwijderd zullen alle andere services zich ook weer normaal gedragen. Daarna kun je de nieuwste versie er weer opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt goed,

Ik ga het proberen. Bedankt guys.

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Kleine terugkoppeling: het registermatig disabelen van de APC services (agent, server) heeft inderdaad geholpen, alles back to normal now!

Bedankt,
Pagina: 1