The KDE Mediamanger is not running

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Sinds een dag of 2 (heb ik geen vlinders in mijn buik :o ) maar krijg ik bij het opstarten van KDE 3.4 deze fout melding.
De ellende begon toen ik over wou stappen op KDE 3.5. Daar is alles inmiddels alweer van verwijderd, maar ik krijg deze fout niet weg en ik kan niet meer met konquerer media:// openen.

Google helpt me eigenlijk maar weinig (ik kon verder dan een paar meldingen van mensen die hetzelfde hebben, maar dan zonder oplossing...)

Edit:
Ik heb Gentoo 2005.1 draaien, en KDE 3.5 ernaast geïnstalleerd. Volgens portage beten deze elkaar niet (de hebben ook beide hun eigen sub-mappen op het systeem).

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 29-11-2005 14:40 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Kan zijn dat je mediamanager kioslave/kded process nog libs nodig heeft die niet op je systeem staan. Je vertelt niet welke distro je gebruikt verder, dus ik weet ook niet hoe je het een en ander geinstalleerd hebt en hoe je weer teruggegaan bent naar 3.4.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Waarschijnlijk hebben ze elkaar toch een beetje gebeten. Je kan onder Gentoo altijd proberen het volgende te doen
code:
1
$ revdep-rebuild -p

Even kijken revdep-rebuild iets zinnig gaat doen en daarna
code:
1
$ revdep-rebuild

En voor problemem met Gentoo is Google helaas niet al te vaak je vriend, maar het forums.gentoo.org uiteraard wel ;) En daar vond ik redelijk snel dit topic.

Koffie werkt echt!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
De KDE MediaManager is de KDE 3.5-vervanger van o.a. artsd, als ik het goed heb begrepen. Dus als KDE 3.4 dingen mompelt over de media-manager dan zijn er wel degelijk zaken door elkaar aan het lopen :)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Daar zat ik eerst ook ook aan te denken, maar artsd houdt zich alleen met audio gerelateerde dingen bezig, en MediaManager alleen met opslag media.
Ik ben nu revdep-rebuild aan het draaien, en die vond wel wat fouten in hal en dbus, dus wellicht dat dit het oplost.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Wilke schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:15:
De KDE MediaManager is de KDE 3.5-vervanger van o.a. artsd, als ik het goed heb begrepen. Dus als KDE 3.4 dingen mompelt over de media-manager dan zijn er wel degelijk zaken door elkaar aan het lopen :)
MediaManager is de service in KDE die media:/ verzorgt. Media:/ bestaat uit een kioslave en een kdedmodule. De kioslave roept het een en ander aan in de kdedmodule, de kdedmodule zorgt dat via fstab en hal het een en ander over je storage systeem bekend wordt.

KDE 3.4 kan officieel niet met hal 0.5.x werken, waar 3.5 dat wel kan. Ik weet van Gentoo dat ze een brakke rotpatch over 3.4 heen hebben gehaald die 3.4 met hal 0.5.x laat werken. Hoe ik kan weten dat ie brak is: ik heb dat ding destijds gemaakt voor archlinux, is overgenomen door ubuntu en nou zit ie in gentoo, terwijl archlinux al tijden een betere patch heeft :P

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Check eens kcontrol - Components - Service Manager. Daarin kan je de KDED Media Manager laten automatisch opstarten.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik heb met revdep-rebuild inmiddels het probleem opgelost. KDE lijkt nu weer helemaal lekker te lopen.

Ik ben de uitdaging overigens wel weer opnieuw aangegaan, maar deze keer op mijn laptop, die compileerd alles net wat sneller en daar wil ik binnenkort toch Ubuntu op gaan zetten (zodra mijn cd's binnen zijn).

Pagina: 1