Ik heb vorig jaar Augustus een MyADSL pakket aangevraagd en een jaar gebruikt sinds vorige maand ben ik overgestapt op Wanadoo vanwege het interresante aanbod. Hierdoor heb ik een opzegbrief gestuurd naar MyADSL en is de lijn netje overgezet. Echter kreeg ik tot mijn verbasing een factuur voor aankomende maand. Ik heb met MyADSL gemailt en zei zeggen nu dus dat het contract al stilzwijgend verlengt is met 1 jaar, volgens de algemene voorwaarden klopt dit ook maar ik vind het asociaal dus heb vermeld dat ik het er niet mee eens ben. Volgens hun kan ik nu een bezwaar indienen en zal ik dit ook zeker doen. Echter vraag ik mij nu af over welke boeg ik dat hetbeste kan gooien, ze vermelden mij in de e-mail dat ik hierover een brief moet hebben ontvangen met de gegevens dat de opzegging pas in 2006 zal gebeuren echter heb ik deze brief nooit gehad!
Dat is precies de reden dat ik niet in zee ga met internet/telefonie aanbieders met voorwaarden als deze. Walgelijk gewoon dat het contract met een heel jaar wordt verlengd en nog stilzwijgend ook!
Ik kan me herinneren dat de algemene voorwaarden van MyCom adsl eens in opspraak zijn geraakt... is dat op jou van toepassing?
Verder kan je er weinig tegenin brengen als de voorwaarden zo zijn opgesteld...
Hoe is trouwens de communicatie verlopen wat betreft 'ze zeggen dat ik een brief moet hebben ontvangen'? Ik hoop schriftelijk voor je... dan kan je dat in ieder geval als argument gebruiken.
Ik kan me herinneren dat de algemene voorwaarden van MyCom adsl eens in opspraak zijn geraakt... is dat op jou van toepassing?
Hoe is trouwens de communicatie verlopen wat betreft 'ze zeggen dat ik een brief moet hebben ontvangen'? Ik hoop schriftelijk voor je... dan kan je dat in ieder geval als argument gebruiken.
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Dus eigenlijk zeg je dat je bent overgestapt en niet rekening hebt gehouden met de afspraken (voorwaarden) over een product/dienst die je eerder (aug 2004) hebt afgesloten?
Beetje jammer gewoon. MyADSL kan er niets aan doen dat je te laat bent met opzeggen. Kan er ook niets aan doen dat ze je de dienst niet kunnen leveren omdat je zelf je lijn hebt laten omzetten. Je kan het er niet met eens zijn natuurlijk, maar had het dan niet afgesloten. Je koopt toch niet een product dat je niets vindt!?
Je kan hopen op enige coulance nog met een vriendelijke/nette brief. Echter kan het ook zijn dat je gewoon dat jaar nog zult moeten betalen.
Verder weinig punten voor discussie lijkt me zo, kijk het even aan waar het naartoe gaat.
Beetje jammer gewoon. MyADSL kan er niets aan doen dat je te laat bent met opzeggen. Kan er ook niets aan doen dat ze je de dienst niet kunnen leveren omdat je zelf je lijn hebt laten omzetten. Je kan het er niet met eens zijn natuurlijk, maar had het dan niet afgesloten. Je koopt toch niet een product dat je niets vindt!?
Je kan hopen op enige coulance nog met een vriendelijke/nette brief. Echter kan het ook zijn dat je gewoon dat jaar nog zult moeten betalen.
Verder weinig punten voor discussie lijkt me zo, kijk het even aan waar het naartoe gaat.
Dat was met betrekking tot €75 afsluitkosten van de lijn bij opzeggen. Die krijg je ook nog voor je kiezen.gertvdijk schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:43:
Klopt. Eerst lezen, dan denken, dan tekenen. En datum gewoon op de kalender zetten mocht je willen overstappen 2 maanden eerder (ivm opzegtermijn en zoeken naar iets anders).Verder kan je er weinig tegenin brengen als de voorwaarden zo zijn opgesteld...
[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 01-12-2005 21:49 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dat is niet correct. MyADSL moet zelf opdracht geven tot het slopen van de lijn. Dat hebben zij ook gewoon gedaan blijkbaar. Prutsers.MyADSL kan er niets aan doen dat je te laat bent met opzeggen. Kan er ook niets aan doen dat ze je de dienst niet kunnen leveren omdat je zelf je lijn hebt laten omzetten.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Waar lees je dat dan? Hij heeft een telco-telco gedaan (of ISP-ISP hop) naar andere ISP. En daar komt MyADSL helemaal niet bij kijken als je overstapt. Lijn wordt overgenomen op jou verzoek door je nieuwe ISP.Glashelder schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:48:
[...]
Dat is niet correct. MyADSL moet zelf opdracht geven tot het slopen van de lijn. Dat hebben zij ook gewoon gedaan blijkbaar. Prutsers.
inderdaad en ei zeggen hierover een brief te hebben gestuurd welke wij niet hebben ontvangen!Glashelder schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:48:
[...]
Dat is niet correct. MyADSL moet zelf opdracht geven tot het slopen van de lijn. Dat hebben zij ook gewoon gedaan blijkbaar. Prutsers.
in mijn brief aan myadsl staat het volgende:
D. Boomgaardt
**
**
Hoogeveen, 3 Oktober 2005
MyADSL
T.a.v. klantenadministratie
Antwoordnummer 1608
1300 WC Almere
Betreft: Opzegging ADSL-abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Via deze weg wil ik u mededelen dat ik mijn huidige MyADSL abonnement niet wens voort te zetten. Aangezien ik heb gekozen voor een andere ADSL-provider, zeg ik hierbij mijn huidige abonnement met inachtneming van de geldende opzegtermijn op.
Mijn ADSL-verbinding zal door Wanadoo worden overgenomen door middel van een Telco-Telco migratieprocedure. U zult door middel van deze procedure een notificatie van de overname ontvangen. Ik verzoek u dan ook uw medewerking te verlenen aan de migratieprocedure en het ADSL-signaal niet van mijn lijn te verwijderen voordat deze door Wanadoo is overgenomen.
Met de volgende gegevens sta ik bij uw administratie geregistreerd:
Naam: **
Telefoonnummer: **
Referentienummer: **
Type abonnement: **
Ik ga er vanuit dat hiermee de overeenkomst tegen het einde van de lopende abonnementsperiode wordt beëindigd. Graag ontvang ik van u binnen 7 dagen een bevestiging van de contractbeëindiging.
Met vriendelijke groet,
D. Boomgaardt
ze hebben de brief ontvangen maar niet gereageerd!
[ Voor 44% gewijzigd door rewind. op 01-12-2005 21:56 ]
schriftelijk via e-mailgertvdijk schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:43:
Dat is precies de reden dat ik niet in zee ga met internet/telefonie aanbieders met voorwaarden als deze. Walgelijk gewoon dat het contract met een heel jaar wordt verlengd en nog stilzwijgend ook!
Verwijderd
MyAdsl doet niks fout. Ze hebben wel degelijk geregeerd door medewerking te verlenen aan de migratie van het signaal. En ze zullen verder precies doen wat jij vraagt: het abo beëindigen aan het eind van de looptijd. Je schreef eerder al dat je in aug van 2004 een contract had gesloten. Iedereen weet ook dat er opzegtermijnen bestaan. Je bent dus al weer 2-3 maanden binnen de nieuwe contractperiode. Alle ophef over contractverleningen ging over automatische verlengingen van meer dan een jaar. De mininster vindt een verIenging van een jaar alleszins redelijk. Ik acht daarom de kans dat je iets bereikt erg klein. Juridisch geen enkele poot om op te staan. Probeer het meer in de sfeer van medelijden.Stoney187 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:52:
[...]
inderdaad en ei zeggen hierover een brief te hebben gestuurd welke wij niet hebben ontvangen!
in mijn brief aan myadsl staat het volgende:
D. Boomgaardt
**
**
Hoogeveen, 3 Oktober 2005
MyADSL
T.a.v. klantenadministratie
Antwoordnummer 1608
1300 WC Almere
Betreft: Opzegging ADSL-abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Via deze weg wil ik u mededelen dat ik mijn huidige MyADSL abonnement niet wens voort te zetten. Aangezien ik heb gekozen voor een andere ADSL-provider, zeg ik hierbij mijn huidige abonnement met inachtneming van de geldende opzegtermijn op.
Mijn ADSL-verbinding zal door Wanadoo worden overgenomen door middel van een Telco-Telco migratieprocedure. U zult door middel van deze procedure een notificatie van de overname ontvangen. Ik verzoek u dan ook uw medewerking te verlenen aan de migratieprocedure en het ADSL-signaal niet van mijn lijn te verwijderen voordat deze door Wanadoo is overgenomen.
Met de volgende gegevens sta ik bij uw administratie geregistreerd:
Naam: **
Telefoonnummer: **
Referentienummer: **
Type abonnement: **
Ik ga er vanuit dat hiermee de overeenkomst tegen het einde van de lopende abonnementsperiode wordt beëindigd. Graag ontvang ik van u binnen 7 dagen een bevestiging van de contractbeëindiging.
Met vriendelijke groet,
D. Boomgaardt
ze hebben de brief ontvangen maar niet gereageerd!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 09:53 ]
Met deze brief ben je gewoon te-laat inderdaad. En eigenlijk zeg je niet eens op in deze brief, want ze mogen immers niets doen van je. Ze mogen de lijn niet opzeggen bij de telco (BBned) omdat jij wilt migreren.
Wat moeten ze dan met die brief? Is een informatieve brief dat je gaat overstappen, maar ze kunnen/mogen/moeten geen actie ondernemen schrijf je.
Ze kunnen moeilijk gaan bewaken of je daadwerkelijk bent gemigreerd elke week weer even kijken ofzo. En als je dan niet migreerd toch, wat moeten ze dan doen? Je bellen om te vragen of ze de lijn moeten/mogen opzeggen? Of dat je misschien toch nog abonnee wilt blijven?
Je noemt ook geen datum dat Wanadoo de lijn gaat overnemen in je brief zodat ze nog iets weten.
Als MyADSL ook een opzegtermijn heeft bij de telco voor de lijn kunnen ze helemaal niets doen met zo'n brief.
En hij was te laat sowieso al.
Wat moeten ze dan met die brief? Is een informatieve brief dat je gaat overstappen, maar ze kunnen/mogen/moeten geen actie ondernemen schrijf je.
Ze kunnen moeilijk gaan bewaken of je daadwerkelijk bent gemigreerd elke week weer even kijken ofzo. En als je dan niet migreerd toch, wat moeten ze dan doen? Je bellen om te vragen of ze de lijn moeten/mogen opzeggen? Of dat je misschien toch nog abonnee wilt blijven?
Je noemt ook geen datum dat Wanadoo de lijn gaat overnemen in je brief zodat ze nog iets weten.
Als MyADSL ook een opzegtermijn heeft bij de telco voor de lijn kunnen ze helemaal niets doen met zo'n brief.
En hij was te laat sowieso al.
Je kan ook gewoon niet betalen en hopen dat ze je uit het klantenbestand willen hebben. Is niet zo netjes maar kan een uitkomst zijn
Je kan als noodoplossing voorstellen aan Wanadoo om het contract per volgend jaar in te laten gaan. Misschien zijn ze bereidwilig om mee te werken. De centen krijgen ze toch wel.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Als je niet betaald heb je kans op toren hoge rekeningen waar je op een gegeven moment niet meer uit komt. Ik heb ook een maand dubbel moeten betalen gelukkig maar een maand opzegtermijn maarja ik heb het maar gewoon gedaan want heb al een keer gezeik gehad met hccnet in de tijd van het inbelabbonement. Was iets van 7 euro toen maar heb ik geweigerd te betalen omdat het niet correct was.verschillende aanmalingen gehad en boetes dat het na verloop van tijd op 57 euro aankwam toen toch maar betaald want eronder uit komen had waarschijnlijk meer geld gekost.
als je er nog een jaar aan vast zit is dit nog een noodoplossing:
- betaal de rekening van myadsl niet, maar reserveer het geld wel
- wacht op aanmaningen en doe nogsteeds niet
--> je word overgedragen aan deurwaarder. Betaal de rekening + incassokosten en je bent er vanaf*
*ik neem aan dat wanneer je overgedragen bent aan deurwaarder myadsl je niet meer aansluit. Bij @home is dat wel zo.
hierbij ga ik wel uit van het volgende: myadsl incasseerd bij afsluiten niet ook nogeens de overige maanden van je contract. Ik weet dat @home dit niet doet, myadsl heb ik geen ervaring mee.
- betaal de rekening van myadsl niet, maar reserveer het geld wel
- wacht op aanmaningen en doe nogsteeds niet
--> je word overgedragen aan deurwaarder. Betaal de rekening + incassokosten en je bent er vanaf*
*ik neem aan dat wanneer je overgedragen bent aan deurwaarder myadsl je niet meer aansluit. Bij @home is dat wel zo.
hierbij ga ik wel uit van het volgende: myadsl incasseerd bij afsluiten niet ook nogeens de overige maanden van je contract. Ik weet dat @home dit niet doet, myadsl heb ik geen ervaring mee.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Ja net zoals bij TweakDSL zeker. Zo wordt een 'goedkope' provider alsnog duur als je er vanaf wilbjck schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:45:
Dat was met betrekking tot €75 afsluitkosten van de lijn bij opzeggen. Die krijg je ook nog voor je kiezen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Lijn is al overgezet door/naar Wanadoo. Waarom zou Wanadoo niet factureren als ze wel de dienst leveren?Glashelder schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:43:
Je kan als noodoplossing voorstellen aan Wanadoo om het contract per volgend jaar in te laten gaan. Misschien zijn ze bereidwilig om mee te werken. De centen krijgen ze toch wel.
Terug naar MyADSL/BBned kan ook niet natuurlijk. Dan zit je met Wanadoo en een jaar contract en weer een nieuw jaar bij MyADSL/BBned en mogelijk kosten om de telco-telco migratie terug te faciliteren.
Dat leed is al geschied. Lijn is aangesloten op Wanadoo en weg bij MyADSL/BBned.
Het maakt aanvragen kostenloos, anders zou je €75 euro aansluitkosten krijgen en dat vindt niemand leuk. En nu kan je zelf de rente trekken van die €75.Gunner schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:04:
[...]
Ja net zoals bij TweakDSL zeker. Zo wordt een 'goedkope' provider alsnog duur als je er vanaf wil
gewoon bij wanadoo opzeggen (als het binnen 7 dagen is)
Je bent anders voor niks zoveel duurder uit
is wel geil hoor om met 1,9 mb/s te downloaden voor 22,50 per maand, maar rust bij de gedachte dat het tocg geen flikker uitmaakt als de andere kant je die snelheid niet kan bieden, op zich is dan zelfs een 2048 kbps verbinding voldoende, haal je het maximale uit je lijntje.
Dus blijf bij bbned, misschien dat je daar zelf zonder kosten naar adsl2 kan verhuizen, die kost volgens mij 34,95 per maand
Je bent anders voor niks zoveel duurder uit
is wel geil hoor om met 1,9 mb/s te downloaden voor 22,50 per maand, maar rust bij de gedachte dat het tocg geen flikker uitmaakt als de andere kant je die snelheid niet kan bieden, op zich is dan zelfs een 2048 kbps verbinding voldoende, haal je het maximale uit je lijntje.
Dus blijf bij bbned, misschien dat je daar zelf zonder kosten naar adsl2 kan verhuizen, die kost volgens mij 34,95 per maand
Wanadoo zal vast niet meer binnen die 7 dagen zitten als de lijn al is overgezet ondertussen. Gaat ook niet op waarschijnlijk.
En dan nog? Dan zegt Wanadoo je lijn op en heb je geen ADSL meer. Lijn gaat niet vanzelf weer aangesloten worden op MyADSL/BBned natuurlijk. En die gaan dat niet doen als een soort 'storing' oplossen. Wordt compleet heraansluiten weer en dan heb je twee contracten met MyADSL lopen!
Probeer een nette brief op te stellen en vriendelijk te blijven. Mogelijk dat je in het midden kunt uitkomen en zo de helft van de termijn nog moet voldoen.
En dan nog? Dan zegt Wanadoo je lijn op en heb je geen ADSL meer. Lijn gaat niet vanzelf weer aangesloten worden op MyADSL/BBned natuurlijk. En die gaan dat niet doen als een soort 'storing' oplossen. Wordt compleet heraansluiten weer en dan heb je twee contracten met MyADSL lopen!
Probeer een nette brief op te stellen en vriendelijk te blijven. Mogelijk dat je in het midden kunt uitkomen en zo de helft van de termijn nog moet voldoen.
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 02-12-2005 11:37 ]
Er zijn anders ook zat providers die geen aansluit- en afsluitkosten rekenen.bjck schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:17:
Het maakt aanvragen kostenloos, anders zou je €75 euro aansluitkosten krijgen en dat vindt niemand leuk. En nu kan je zelf de rente trekken van die €75.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik ga het proberen door gewoon een nette brief te sturen in de hoop dat ze toch nog een greintje medelijden hebben.. ik zal de brief ook hier posten zodat jullie mij eventueel kunnen wijzen op foutjes
Gunner > Dat is een totaal offtopic discussie, hoort hier niet thuis.
Stoney187 > Je kunt hopen op medelijden, maar meer ook niet. Je bent te laat geweest met opzeggen dus de verbinding loopt nog een jaar door. Doordat je de lijn hebt laten overnemen door Wanadoo kun je hem helaas nietmeer gebruiken, maar feit blijft dat je getekend hebt om daar nog een jaar voor te betalen.
Stoney187 > Je kunt hopen op medelijden, maar meer ook niet. Je bent te laat geweest met opzeggen dus de verbinding loopt nog een jaar door. Doordat je de lijn hebt laten overnemen door Wanadoo kun je hem helaas nietmeer gebruiken, maar feit blijft dat je getekend hebt om daar nog een jaar voor te betalen.
Moet zeggen dat ik het een beetje vervelend begin te vinden dat je alles zo overdreven belicht. Misschien kan ie met Wanadoo dit regelen als ze een beetje flexibel zijn en hetzelfde geld voor MyADSL.bjck schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:37:
Wanadoo zal vast niet meer binnen die 7 dagen zitten als de lijn al is overgezet ondertussen. Gaat ook niet op waarschijnlijk.
Dat is geen kwestie van "flexibel zijn". Dat is een kwestie van kosten die gemaakt zijn door KPN die opdrachten te laten uitvoeren.
Het omzetten en eventueel terugzetten kost minimaal 75 euro ex per keer. Dat is niet iets dat wanadoo of MyDSL even "flexibel" kan of wil wegwerken.
Het omzetten en eventueel terugzetten kost minimaal 75 euro ex per keer. Dat is niet iets dat wanadoo of MyDSL even "flexibel" kan of wil wegwerken.
Bjck reageert helemaal niet overdreven. Hij geeft aan hoe providers met zulk soort 'misverstanden' omgaan. Daar kun jij het dan niet mee eens zijn, maar zo werkt het in de praktijk wel. Verder geeft bjck nog aan hoe TS wellicht (!) toch nog wat centen in zijn zak kan houden. In het geheel niet vervelend of overdreven.Glashelder schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:19:
[...]
Moet zeggen dat ik het een beetje vervelend begin te vinden dat je alles zo overdreven belicht. Misschien kan ie met Wanadoo dit regelen als ze een beetje flexibel zijn en hetzelfde geld voor MyADSL.
Jij vindt dat providers/telco's hier een beetje flexibel mee om moeten zouden gaan. Je hebt wellicht niet in de gaten dat het aan- en loskoppelen van een lijn een hoop geld kost. Providers gaan dus niet zo maar uit coulance die verbinding een paar keer over en weer zetten.
Vergeet naast de kosten van het koppelen en ontkoppelen van een lijn niet de manuren en dingen die buiten de normale procedures om nodig zijn.
Voor Wanadoo is het hele kostenplaatje voor de maandelijkse kosten berekend op minimaal 12 maanden abonnee zijn en wellicht berekenen ze met gemiddeld 24 maanden dat mensen de dienst afnemen. Even niet factureren etc, waarom zouden ze immers. Wanadoo zit niet fout, doet niets fout en kan niet helpen.
Is iets tussen MyADSL en de TS. MyADSL kan voet bij stuk houden en ze staan in hun recht. Ook zij hebben (ondanks ze hun dienst niet meer kunnen leveren) kosten gemaakt en vooruit betaald wellicht voor die lijn/dienst.
Nu terug gaat niet omdat Wanadoo voet bij stuk zal gaan houden natuurlijk. Gewoon proberen iets te bereiken met MyADSL en kijken hoe 'flexibel' ze wellicht kunnen zijn om 'nog wat centen in je zak' te houden.
En laat dit een leer momentje voor je zijn
Voor Wanadoo is het hele kostenplaatje voor de maandelijkse kosten berekend op minimaal 12 maanden abonnee zijn en wellicht berekenen ze met gemiddeld 24 maanden dat mensen de dienst afnemen. Even niet factureren etc, waarom zouden ze immers. Wanadoo zit niet fout, doet niets fout en kan niet helpen.
Is iets tussen MyADSL en de TS. MyADSL kan voet bij stuk houden en ze staan in hun recht. Ook zij hebben (ondanks ze hun dienst niet meer kunnen leveren) kosten gemaakt en vooruit betaald wellicht voor die lijn/dienst.
Nu terug gaat niet omdat Wanadoo voet bij stuk zal gaan houden natuurlijk. Gewoon proberen iets te bereiken met MyADSL en kijken hoe 'flexibel' ze wellicht kunnen zijn om 'nog wat centen in je zak' te houden.
En laat dit een leer momentje voor je zijn
Ik heb precies hetzelfde gehad met Planet Internet (die onaangekondigt de algemene voorwaarden wijzigt met 1 jaar stilzwijgend verlengen na 3 jaar daar een abonnement gehad te hebben.) In de algemene voorwaarden stond altijd dat na 1 jaar je per maand het abonnement kon opzeggen.
Hier was ik het dus niet mee eens om alsnog 1 jaar extra te betalen terwijl ik al aangesloten was bij XS4ALL. Veel brieven gestuurd en telefoontjes gepleegt maar dat mocht niet baten bij die eikels...
Dus ben ik naar de rabobank gegeaan en gewoon hun rekening nummer laten blokkeren en toen ging Planet dreigen met deurwaarder enzo, maar nooit meer iets van gehoord nu naar 2 jaar.
Misschien een optie?
Hier was ik het dus niet mee eens om alsnog 1 jaar extra te betalen terwijl ik al aangesloten was bij XS4ALL. Veel brieven gestuurd en telefoontjes gepleegt maar dat mocht niet baten bij die eikels...
Dus ben ik naar de rabobank gegeaan en gewoon hun rekening nummer laten blokkeren en toen ging Planet dreigen met deurwaarder enzo, maar nooit meer iets van gehoord nu naar 2 jaar.
Misschien een optie?
Laatste remedie inderdaad.. alleen al simpelweg omdat we het niet op kunnen brengen
Bedenk je even dat als ze wel een deurwaarder doorzetten...de kosten zomaar een heel stuk hoger komen te liggen.
Pagina: 1