[PHP] [error] PHP Notice: Undefined index

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
nu maak ik zorgvuldig veel gebruik van de error logs gemaakt door de server..
nu heb ik alleen nog maar deze errors:

[error] PHP Notice: Undefined index.....

Maar dit zijn niet echt errors aangezien bij sommige paginas bij het laden dus die indexes wilt laden die nog niet bestaan. Deze worden pas in een later stadium aangemaakt en je dit wordt in het zelfde scherm gedaan en verloopt allemaal prima. Alleen bij het openen van de betreffende paginas krijg je dus deze "errors" in de logs.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de server geen Notice errors meer wegschrijft???

Heb dan al gezocht en natuurlijk kom je dan al meteen hieruit: http://nl3.php.net/manual/nl/function.error-reporting.php

Dus in mijn geval zou ik dit moeten gebruiken op de pagina waar het probleem zich voordoet....??
PHP:
4
error_reporting(E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE);

Is het dan daarnaast van belang als ik deze bovenaan de pagina doe of willekeurig ergens tussen de code zet..?
Mij lijkt dat het ver bovenin moet, aangezien anders eerst die errors komen en dan alsnog weggeschreven worden om moet dit niets uitmaken..?

Ik hoor graag jullie reacties of ik het bij het goede eind heb!!

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

Basszje

Reisvaap!]

Ik zou de errors oplossen dus en dus netjes coden. Dat is vele malen beter dan gewoon de errors proberen te onderdrukken. Dat kan trouwens ook via je INI overigens dan hoef je het niet op elke pagina te doen. Maar zoals gezegd: errors oplossen komt eerst.

-edit En ja als je error reporting wilt setten voor iets zou ik dat aan het begin van het script doen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Basszje op 29-11-2005 13:40 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Laatst online: 04-06 14:43
Basszje schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:39:
Ik zou de errors oplossen dus en dus netjes coden. Dat is vele malen beter dan gewoon de errors proberen te onderdrukken. Dat kan trouwens ook via je INI overigens dan hoef je het niet op elke pagina te doen. Maar zoals gezegd: errors oplossen komt eerst.

-edit En ja als je error reporting wilt setten voor iets zou ik dat aan het begin van het script doen ;)
ok dan had ik het toch goed :)
en tjah errors oplossing is idd een betere oplossing.
maar ik ga ff knutselen :P en dan post ik later als ik ergens tegen aan loop..

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 17:05

orf

Eventueel kun je ook in een htaccess bestand de error reporting aanpassen.

code:
1
php_value error_reporting #VALUE#

Waar #VALUE# de value is zoals weergegeven op http://nl2.php.net/error_reporting

Ook ik ben van mening dat notices niet mogen voorkomen. Netjes coden scheelt veel debuggen achteraf. :)

[ Voor 3% gewijzigd door orf op 29-11-2005 13:47 ]