dvi kabel zelf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 22:36
Ik heb een pc in de ene ruimte staan en mijn LCD (dwz. Dell 2600 is besteld) in de woonkamer. Nu heb ik een gat door de muur gemaakt waar de nodige kabels doorheen lopen.
Ik vrees echter dat een DVI-kabel met zijn grote connector niet zomaar gaat passen.
Het liefst zou ik een kabel kopen waar je de connector op klikt of zo, maar ik geloof niet dat dat bestaat. Is zo'n DVI-D kabel te solderen? (kan het wel maar liever niet)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Stomme vraag...maar waarom niet gewoon je pc ook in de woonkamer, of je lcd in de pc-kamer?
Dit is nl. een erg lastige oplossing voor iets wat simpeler kan

Copy.com

• maxtrash
De pc staat inderdaad in de studeerkamer, de tv komt in de woonkamer. Op zich is dit ideaal want je hoeft geen rekening te houden met lawaai van de pc, geen speciale behuizing etc.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je de connector niet uit elkaar schroeven of klikken? Meestal zit er aan het eind een metalen plaatje waar alle contactjes op gesoldeerd zitten, het probleem is niet dat plaatje, maar die hele plastic meuk die eromheen zit. Ik heb wel 's uit ruimtegebrek een VGA (dus niet DVI) kabel uit elkaar geklikt, dan is hij veel compacter en past het waarschijnlijk wel. Scheelt je weer solderen en na afloop klik je alles weer in elkaar, niemand die het ziet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

even een uitleg hoe je dit oplost.

boor een groter gat,
plaats de kabel,
dicht het gat met albestine of ander stuckwerk
* optineel laagje verf erover

klaar

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
ik zou ook gewoon een groter gat maken, ik denk dat dit makkelijker is dan die kabel fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door djeejdjeej op 29-11-2005 13:57 ]

• maxtrash
Grrrrrene schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:54:
Kun je de connector niet uit elkaar schroeven of klikken? Meestal zit er aan het eind een metalen plaatje waar alle contactjes op gesoldeerd zitten, het probleem is niet dat plaatje, maar die hele plastic meuk die eromheen zit. Ik heb wel 's uit ruimtegebrek een VGA (dus niet DVI) kabel uit elkaar geklikt, dan is hij veel compacter en past het waarschijnlijk wel. Scheelt je weer solderen en na afloop klik je alles weer in elkaar, niemand die het ziet :)
dit lijkt me wel wat. Nu nog een kabel vinden waar het ook zo werkt...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aantal opties lijkt me:

• Groot gat maken zodat de stekker wel past. Dat kan je naderhand afdichten met bijv. albestine, maar je hebt ook speciale plastic schijven met een groot gat erin, wat je na het doorvoeren van de stekker dicht kan schuiven/draaien.

• Kabeldoorknippen, doorvoeren en de losse eindjes aan elkar solderen en krimpkous eromheen.

• Kabel scoren met een open te schroeven stekker, dus niet met zo'n vastgesmolten stekker en dan gewoon na het doorvoeren de draadjes weer vastsolderen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:54:
Alle dvi connectors die ik tot nu toe heb gezien zijn aangegoten, en kun je dus ook niet losklikken.
ook bij bv conrad hebben ze geen soldeer-dvi stekkers.

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
de kwaliteit wordt er iig niet beter op als je de kabel doorknipt en later weer vast soldeert.

Een iets groter gat maken lijkt me een betere optie :)

4 bij 1.5 cm voor de DVI connector alleen ongeveer als je een 15mm boortje pakt en een aantal gaatjes naast elkaar maakt is altijd nog beter al 1 van bv 40 mm :Y)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 17:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik weet niet of het gaat werken, maar je zou kunnen proberen een gewone VGA kabel te nemen en zoals eerder werd gezegd deze open klikken, door de muur heen steken en weer in elkaar zetten. Vervolgens neem, je een DVI naar VGA verloopje en een VGA naar DVI verloopje en deze zet je aan de uiteindes van die kabel.
Het kan zijn dat je TV het niet accepteerd, maar daar kom je maar op 1 manier achter.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:29
SmoothVision schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:26:
de kwaliteit wordt er iig niet beter op als je de kabel doorknipt en later weer vast soldeert.

Een iets groter gat maken lijkt me een betere optie :)

4 bij 1.5 cm voor de DVI connector alleen ongeveer als je een 15mm boortje pakt en een aantal gaatjes naast elkaar maakt is altijd nog beter al 1 van bv 40 mm :Y)
Beeldkwaliteit zou niet uit mogen maken als je het goed doet, onthoud dat DVI digitaal is en niet net als dsub analoog he ;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

E-Vix schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:28:
Ik weet niet of het gaat werken, maar je zou kunnen proberen een gewone VGA kabel te nemen en zoals eerder werd gezegd deze open klikken, door de muur heen steken en weer in elkaar zetten. Vervolgens neem, je een DVI naar VGA verloopje en een VGA naar DVI verloopje en deze zet je aan de uiteindes van die kabel.
Het kan zijn dat je TV het niet accepteerd, maar daar kom je maar op 1 manier achter.
Dat gaat dus niet werken, met een dvi->vga verloopje kan je het analoge signaal wat op een deel van de dvi aansluiting staat naar een monitor ofzo voeren. Het digitale signaal wat op de rest van je connector staat wordt hiermee niet meegenomen. Dus kan je dat ook niet terugtoveren met een tweede verloopje aan het andere eind.

demonteerbare dvi kabels zijn inderdaad lastig te vinden. Ik kwam op electronica-online.nl echter wel een demonteerbare dvi connector tegen. Hier stond helaas wel bij dat dit product op dit moment niet beschikbaar is, maar ze bestaan dus wel:
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=8952

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
GH45T schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:29:
[...]

Beeldkwaliteit zou niet uit mogen maken als je het goed doet, onthoud dat DVI digitaal is en niet net als dsub analoog he ;)
Je hebt wel gelijk; Het wordt er inderdaad niet beter op :)

En echt netter ook niet ghehe,

Zelfde geintje tijdje geleden ook gehad bij kennissen die hadden hun media center onder de trap staan (ruimte waar je vanuit de kamer bij kon komen)

maar het tft'je die ze aan de andere kant van de muur in een boekenkast hadden bevestigd moest ook met dvi aangesloten worden, gewoon een gat vlak onder een lage plank gedaan zodat je er niets van ziet. En de kabel links achterin netjes omhoog laten lopen dus bij die hoek was een stukje uitgezaagd voor de kabel ;)
Orion84 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:32:
[...]

Dat gaat dus niet werken, met een dvi->vga verloopje kan je het analoge signaal wat op een deel van de dvi aansluiting staat naar een monitor ofzo voeren. Het digitale signaal wat op de rest van je connector staat wordt hiermee niet meegenomen. Dus kan je dat ook niet terugtoveren met een tweede verloopje aan het andere eind.

demonteerbare dvi kabels zijn inderdaad lastig te vinden. Ik kwam op electronica-online.nl echter wel een demonteerbare dvi connector tegen. Hier stond helaas wel bij dat dit product op dit moment niet beschikbaar is, maar ze bestaan dus wel:
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=8952
heeej dit zijn wel heeele fijne dingen toch handig om te weten, heb er direct 24 besteld, lijkt me een redelijke prijs.. 6 euro voor het verzenden en product gratis >:)

[ Voor 37% gewijzigd door SmoothVision op 29-11-2005 15:40 ]

Pagina: 1