Duron wil niet echt of....?

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 19:48
Zojuist Duron 700Mhz (L1's doorverbonden) op een Aopen AK73PRO bord geprikt, koelpasta done etc.

Echter als ik 8 * 100 (100,2 eigenlijk) doe boot ie ok, 8,5 * 100 crasht bij in-het-Gui- komen. Als ik 9 * 100 pak gaat mn mobo schreeuwen (DR-VOICE rocks) over mn RAM en CPU heeft ie ook een keer gemeld meen ik. AGP ook al een keer tussendoor. Deze twee laatsten gilde ie toen ik FSB 100-120Mhz omzette naar 124-166Mhz |:(

Ik had toch wel meer verwacht. Ik heb geen denderende koelers (36 graden stressed moet toch nog kunnen), en zowel met 100Mhz als met 133Mhz doet ie dit.

What to do what to do...? :'(

BTW, als ik mn ratio op 8 kan zetten neem ik aan dat de pinnetjes goed doorverbonden zijn he? Of heb ik het misschien toch nog fout gedaan? >:)

Verwijderd

Heb je je Core Voltage al verhoogt ??
Dat is het volgens mij namelijk ..

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

UHHHH ik zou wel oppassen met voltage. Ik ben geen Duron klokker, maar ik weet wel dat hij HEEL slecht te klokken is dmv FSB-speeds (tenzij je een VIA KT-133A chipset op je mobo heb).

Verder is het dus een kwestie van multiplier-changen. suc6 :)

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Inderdaad, de Vcore zal wel omhoog moeten

FSB gaat niet hoger dan ca.120 met die chipset.

Voor het geheugen moet je ergens de MEMClock op HOST(of CPU)+PCI zetten, of misschien heeft je bios een aparte instelling om de geheugen clock te switchen tussen 100 en 133.

:Y) Suc6

Verwijderd

Ojah, je hebt gelijk, het kleurwerk zal dus wel goed zitten.

Kweenie wat nu je Vcore is, maar je kan hem rustig naar 1,8 of nog hoger zetten hoor, zolang je de temp maar een beetje in de gaten houdt.

Als je in de bios zit zou ie niet ver boven de 55 moeten komen, Windows zou ik iets van 45 idle en 58 stressed als maximum aanhouden.
8-)

• rik
Het gaat om die nieuwe chipset. Code ben ik even kwijt; ze hebben er een 24karaats gouden heatsink overheen geplakt >:)

Die met UDMA100 iig :)

<edit>

KT133 zit er dus op, gezellig samen met de VIA686B.

</edit>

Verwijderd

Arrgh :)
Als laatste,
een vuistregel om stabiel te draaien.

Zoek uit wat de hoogste klok is waar Windows op wil draaien zonder echte fouten in Internet Explorer.

Laat dan de Vcore zo staan en breng de klokfrekwentie terug met ca.4%
Als je dus 1000 max kunt booten, ga dan op 1000x0,96=960 of 970 zitten om zeker te zijn dat het systeem stabiel is.

Happy Overclocking *D

• rik
Ik zal eraan denken.

Maar nu? voltage (Core) omhoog en dan de FSB omhoog? (wil niet echt) of dan de multiplier omhoog?

<edit>
Die VCore werkt inderdaad. Ik heb de ratio nu op 8,5 staan en lijkt stabiel. Dadelijk eens hoger zetten :)
</edit>

• rik
Als de CPU zo'n 45 graden is begint mn bios te haperen (schermen met vreemde tekens).... :(

Verwijderd

Voltage moet je dan wat hoger doen

Verwijderd

Mhh FSB omlaag, Vcore omhoog.

Vreemde tekens op het scherm kan een verkeerde Video driver versie zijn of een geheugen probleem. Heb je nieuw geheugen gekocht of is het oud spul (Jaar oud of zo..) ?
Pagina: 1