Toon posts:

dvd playback en streaming niet op p800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn dochter een compaq deskpro ex p800 met windows 98 SE
ik heb er een dvd player en geheugen (512) ingedaan
nu Schokt het beeld en hapert het geluid bij het spelen.
Bij streaming video (sinterklaasjournaal) is het exact hetzelfde en loopt die zelfs vast.
DMA staat aan, maar dat is zowieso niet van toepassing want als ik de dvd eerts rip naar HDD dan is het precies hetzelfde
ik heb vga en sound onboard (intel 815)
Ik heb nieuwste drivers geinstalleerd ook voor de chipset
Power dvd 5 (volgens systeemeisen moet dat kunnen) en windows media player 9 voor 98
voor kan er mis zijn er blijven geen progamma's hangen want cpu usage is idle 15%
systeempje moet dit toch kunnen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zelfs een P2 350mhz kan een dvd afspelen. Je bottleneck zit bij de video kaart. Probeer ergens een oude AGP kaart op de kop te tikken (Desnoods Ati Rage pro oid of Geforce2) en je problemen zijn weg.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik zelf ook maar vanmorgen ben ik naar de pc-dokter geweest(omdat die 2e hands kaarten heeft) en die vent zei dat dat er absoluut niks mee te maken heeft. ik dacht zelf ook aan een ati rage kaartje omdat deze al mpeg2 ondersteuning bied, waarop hij zegt dat dat de software is.

Verwijderd

Topicstarter
update.

Ik heb een Ati rage pro gevonden en geinstalleerd
maar niks hoor, hij blijft stotteren en haperen.
Wel wil Windvd 4 nu wel werken terwijl die eerst meteen foutmelding gaf, maar ook het probleem blijft.(dus nu zelfs met een lichter afspeel progje).
Ik heb zelf het gevoel dat win 98 veel makkelijker draait maar misschien is winxp toch nog een optie.
kan ze alleen oude spelletjes niet meer spelen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat vind ik zelf erg vreemd. Die computer is (afaik) een P3 800 mhz. Hier naast mij staat in de hoek nog een oud bakje met dezelfde specs (Ook een ati rage erin) en die draait met gemak een dvd. Heb je wel de juiste display drivers geinstalleerd? Dat wil ook nog wel eens behoorlijk helpen. (Met een standaard VGA driver heeft zelfs een 2GHz computer moeite met het afspelen van fullscreen media)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
gebruik eens VLC player (video lan)
deze heeft alle codecs inzich zelf zitten zodat je de codecs en de player in iedergeval kan uitsluiten.
Kan je daarna altijd nog naar drivers kijken.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
drivers komen van de ati site
wme-j5-30-1-b02.exe
Pagina: 1