Als ik een KPN ADSL USB modem heb en ik wil mijn internetverbinding delen. Kan ik hier dan gewoon een sweex router op aan sluiten? Van mijn modem gaat normaal gesproken een usb kabel naar de computer, maar zit er op een router ook een usb aansluiting?
Er zijn wel routers te koop waar je een USB modem op aan kunt sluiten. Het is denk echter makkelijker/goedkoper om meteen een modem/router combinatie te kopen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Je kan je internet vanaf je USB modem niet makkelijk delen met een router, tenminste, niet met een Sweex. Dan kom je echt op duurdere routers uit.
Goedkoper is het voor je om over te stappen op een ADSL Modem+router (eventueel ook meteen met Wireless er in). Die heb je al voor zo'n 50 tot 70 euro ofzo. Kun je je USB modem aan de kant knikkeren, en met een alles in 1 oplossing aan de slag.
Goedkoper is het voor je om over te stappen op een ADSL Modem+router (eventueel ook meteen met Wireless er in). Die heb je al voor zo'n 50 tot 70 euro ofzo. Kun je je USB modem aan de kant knikkeren, en met een alles in 1 oplossing aan de slag.
Ik ben nog geen router tegengekomen met een USB aansluiting voor een ADSL modem. De mogelijkheden die ik zie zijn:
• Twee netwerkkaartjes en een crosscable, plus wat settings in je OS
• Vervang je USB modem door een ethernet modem, al dan niet met router capaciteit
• Vervang je USB modem door een multi PC modem
• Twee netwerkkaartjes en een crosscable, plus wat settings in je OS
• Vervang je USB modem door een ethernet modem, al dan niet met router capaciteit
• Vervang je USB modem door een multi PC modem
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Een euro of 70 investeren in een A-merk router (eventueel met wireless access point) en die dan in plaats van je USB modem neerzetten.
Hier kon uw advertentie staan
Met wireless access point ben je wel iets meer kwijt dan die € 70.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Aan alleen een router heeft de TS weinig denk ik, Nitroglycerine...
Ik neem aan dat je een modem router bedoelt.
@ TS: Een modem router van een goedkoop merk (Sweex, E-Tech ofzo) kost zo'n 40 a 50 euro.
Wil je iets soortgelijks met Wireless AP er bij in, ben je rond de 65 a 70 euro kwijt gok ik.
Wil je dat van een A-Merk als Linksys, D-Link o.i.d. moet je richting de 100 tot 120 euro gaan rekenen, afhankelijk van de uitvoering (dus met of zonder wireless).
Ik neem aan dat je een modem router bedoelt.
@ TS: Een modem router van een goedkoop merk (Sweex, E-Tech ofzo) kost zo'n 40 a 50 euro.
Wil je iets soortgelijks met Wireless AP er bij in, ben je rond de 65 a 70 euro kwijt gok ik.
Wil je dat van een A-Merk als Linksys, D-Link o.i.d. moet je richting de 100 tot 120 euro gaan rekenen, afhankelijk van de uitvoering (dus met of zonder wireless).
Koop gewoon lekker die multi-PC modem van kpn, zo te lezen zit je niet al te sterk in deze materie en met dat modem heb je een prima ondersteund apparaat waar de helpdesk je eventueel prima mee kan helpen als je een keer een probleem hebt.
http://www.speedtouchdsls...790c277f132704b79288f4c39
kost iets van 60 euro, heb je wel een a-merk.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat is inderdaad verweg de beste optie ( Eventueel een wireless, ben je wat duurder uit maar ben je wel meteen ook draadloos als je een laptop/pda met wireless hebt ).JvS schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:55:
Koop gewoon lekker die multi-PC modem van kpn, zo te lezen zit je niet al te sterk in deze materie en met dat modem heb je een prima ondersteund apparaat waar de helpdesk je eventueel prima mee kan helpen als je een keer een probleem hebt.
Voor die 60 euro heb je meteen alles in een en als je problemen hebt wordt je gewoon netjes door 1 helpdesk geholpen ( KPN ). Als je een andere modem neemt zul je met problemen van de ene helpdesk naar de andere gestuurd worden en de tijd die je daar in steekt wordt je ook niet vrolijk van.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als degene boven mij gelijk heeft voor wat je kennis op dit gebied betreft dan raad ik je ook zeer zeker aan om gewoon een modem/router van je provider te nemen.
Als je namelijk een ander merk router neemt zullen ze je altijd (raar maar waar) doorverwijzen naar de fabrikant van je modem als je problemen heb. Ze weigeren je gewoon te helpen met je modem, alleen hun eigen modems zullen ze ondersteunen....
(Ik werk op een helpdesk van een "fabrikant" van een van de voornoemde goedkope(re) merken. Je wil niet weten hoeveel telefoontjes wij hierover krijgen.... Ik bedoel dan het ondersteunen van andere merken anders dan het eigen merk.)
Als je namelijk een ander merk router neemt zullen ze je altijd (raar maar waar) doorverwijzen naar de fabrikant van je modem als je problemen heb. Ze weigeren je gewoon te helpen met je modem, alleen hun eigen modems zullen ze ondersteunen....
(Ik werk op een helpdesk van een "fabrikant" van een van de voornoemde goedkope(re) merken. Je wil niet weten hoeveel telefoontjes wij hierover krijgen.... Ik bedoel dan het ondersteunen van andere merken anders dan het eigen merk.)
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Een goede modem/router (tevens wireless) heb je al voor zo'n 85 euro.
De alcatel speedtouch 580 bijvoorbeeld:
http://www.empc.nl/index....100cb4a5b61a9d8177fccea98
Het is wel noodzakelijk dat weet hoe je deze modem in moet stellen, om je adslverbinding werkend te krijgen en de modem goed kunt beveiligen zodat niet jan en alleman mee kan surfen op jouw verbinding.
De alcatel speedtouch 580 bijvoorbeeld:
http://www.empc.nl/index....100cb4a5b61a9d8177fccea98
Het is wel noodzakelijk dat weet hoe je deze modem in moet stellen, om je adslverbinding werkend te krijgen en de modem goed kunt beveiligen zodat niet jan en alleman mee kan surfen op jouw verbinding.
AKA_ACE schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:07:
offtopic:
Dat valt wel mee, alleen als je aan mensen vraagt "kunt u de webinterface bereiken en kunt u zien of de modem verbinding maakt" en "brand het dsl signaal lampje" en je krijgt dan als antwoord heel geirriteerd, "hoe moet ik dat nou weten, fix nou maar m'n internet :(" dan is een gevalltje doorverwijzen inderdaad snel gebeurd
.
Dat valt wel mee, alleen als je aan mensen vraagt "kunt u de webinterface bereiken en kunt u zien of de modem verbinding maakt" en "brand het dsl signaal lampje" en je krijgt dan als antwoord heel geirriteerd, "hoe moet ik dat nou weten, fix nou maar m'n internet :(" dan is een gevalltje doorverwijzen inderdaad snel gebeurd
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
offtopic:
Daar heb je ook wel weer gelijk in, ik spreek eigenlijk alleen dat "soort mensen"....
Degene die normaal doen worden gewoon geholpen en die hoeven mij dus weer niet te bellen.

Daar heb je ook wel weer gelijk in, ik spreek eigenlijk alleen dat "soort mensen"....
Degene die normaal doen worden gewoon geholpen en die hoeven mij dus weer niet te bellen.
[ Voor 4% gewijzigd door AKA_ACE op 30-11-2005 19:56 ]
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Pagina: 1