Brothers in Arms videodriver issue in campaign?*

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Mijn vriendin en ik hebben praktisch dezelfde PC. Enige (hardware) verschil is hoeveelheid geheugen en videokaart.
Ik heb 1Gb geheugen, zij 512Mb. Ik heb een GF4 6800 en zij een MSI6200.

Beiden draaien we de game Brothers in Arms- Earned in Blood. Op haar PC start de campaign wel, maar bij mij blijft de campaign hangen en laadt niet verder tijdens het starten van de allereerste missie (voor de kenners: Rode balk loopt over het scherm met de 2 parachutisten op de achtergrond. Daarna komt tekst : "Near St. Mere Eglise" en dan is het over)
Ik krijg geen foutmelding (ook niet in eventlog), maar hoor wel het geluid hangen. Niets werkt dan meer, muis en keyboard niet. Enige optie is een reboot.
  • AV uit, geen resultaat.
  • Alle overbodige services uit, geen resultaat.
  • Voldoende HDD ruimte, dus dat is het ook niet.
  • Defrag v/d schijf was niet nodig.
  • Her-installatie v/d game geprobeerd, geen resultaat.
  • Andere resolutie v/d game geprobeerd, geen resultaat.
  • Game in default mode gezet, geen resultaat.
OP de UK/US site van UBIsoft las ik dat het probleem wel eens kan voorkomen door drivers van NVIDIA. Nu had ik niet de nieuwste draaien, dus alsnog de 81.88 erop gezet (ik trouwens nu op Meuktracker dat er al een 81.95 WHQL is).
Dat resulteerde in iets meer sjoege zoals wat geluid en ondertiteling, maar nog steeds geen beeld en erg hapering geluid (ettelijke seconden stilte soms tussen de tekst door).

Lijkt dus toch iets met de driver te zijn. Wie heeft een soortgelijk probleem gehad en heeft dat weten op te lossen en met welke driverversie?

Zie voor specs mijn sig.

BTW: niets OC'ed
BTW2: De Skirmish loopt wel prima, hoewel...soms hangt die zichzelf ook op, maar dat is erg onvoorspelbaar gedrag :?
BTW3: Windows XP + SP2 en alle security patches.

[ Voor 8% gewijzigd door Tallguy op 29-11-2005 12:29 ]

specs | 3360wP met SE3000

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09-2023
Misschien moet je de omega drivers eens proberen... www.omegadrivers.net

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
sgiethoorn schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:07:
Misschien moet je de omega drivers eens proberen... www.omegadrivers.net
Want? Ik ken die drivers niet. Wat is daar anders aan dan de Nvidia drivers?? :?

Trouwens...met dezelfde drivers die het systeem van m'n vriendin heeft blijft het probleem helaas bestaan :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Tallguy op 01-12-2005 09:09 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tai-Pan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:09:
[...]

Want? Ik ken die drivers niet. Wat is daar anders aan dan de Nvidia drivers?? :?
De Omega drivers zijn "alternatieve" drivers, maar ze zijn wel gebaseerd op de originele drivers.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

respect voor die startpost, waren ze allemaal maar zo... _/-\o_

check de temperatuur van de processor eens vlak na zo'n vastloper (in de BIOS, bij hardware monitor).
hoewel ik er niet vanuit ga, zou het kunnen dat deze ietsje te warm wordt (ligt niet voor de hand, maar zou kunnen).

probeer ook de hardwareversneling voor geluid eens op 'basic' te zetten (start -> uitvoeren/run -> dxdiag).

wat me echter het meest waarschijnlijk lijkt is toch een videodriver probleem... probeer eens wat uit met verschillende drivers (telkens wel goed verwijderen voordat je een nieuwe installeerd).

[ Voor 23% gewijzigd door Clush op 01-12-2005 10:00 ]

... not as I do.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Clusharaw schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:57:
respect voor die startpost, waren ze allemaal maar zo... _/-\o_

check de temperatuur van de processor eens vlak na zo'n vastloper (in de BIOS, bij hardware monitor).
hoewel ik er niet vanuit ga, zou het kunnen dat deze ietsje te warm wordt (ligt niet voor de hand, maar zou kunnen).

probeer ook de hardwareversneling voor geluid eens op 'basic' te zetten (start -> uitvoeren/run -> dxdiag).

wat me echter het meest waarschijnlijk lijkt is toch een videodriver probleem... probeer eens wat uit met verschillende drivers (telkens wel goed verwijderen voordat je een nieuwe installeerd).
Thx :D

Temps zijn het probleem niet. ik heb dat (uiteraard) ook overwogen, maar mijn PC wordt niet warm, wat ik ook doe. Toch (om het uit te kunnen sluiten) de case eraf zodat alle lekker kan doorwaaien, maar geen resultaat.
WinXP is redelijk fresh installed (net 3 weken geleden) dus ook weinig meuk en vervuiling qua zooi.

Wat me het meeste verbaasd is dat een 'mindere' videokaart het wel doet en mijne niet :'(

Het mag ook niet liggen aan de Raptor waar de game opstaat, want als ik de game opnieuw installeer, maar dan op de Maxtor, doet ie het net zo min.
Ik zal met DXDiag eens proberen het geluid aan te passen, want in de game zelf het geluid aanpassen had ook geen effect.

Vreemd allemaal he? 8)7

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Het probleem wat jij hebt met BIA EIB was voornamelijk een probleem die zich voordeed bij de vorige versie van BIA namelijk Road to Hill 30. Er waren toen twee belangrijke problemen, ten eerste werden de AMD 64 processors niet goed ondersteund, ten tweede werden sommige videokaarten niet goed ondersteund. De oplossingen voor dit probleem moesten inderdaad gezocht worden in het installeren van de nieuwste drivers voor de videokaart en het installeren van de allernieuwste patch (heb je al wel patch 1.02 voor EIB?).
Ondervind je dan nog steeds problemen dan kun je op het forum van Gearbox Software je probleem aangeven en als het goed is zullen ze er op reageren en mogelijke oplossingen geven.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ja, ik heb patch 1.02 al gerunned, maar heeft het probleem niet opgelost.

Zal eens kijken wat Gearbox aangeeft.

Pagina: 1