Toon posts:

[Visio2003] - Kolommen sorteren databasemodel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een databasemodel aan het ontwerpen in Visio. Ik importeer de tabellen als mdb-bestanden, dit gaat allemaal prima. Ik wil nu echter de kolommen sorteren, maar kan hier nergens een optie voor vinden :?. Ik kan dit allemaal wel handmatig gaan doen door de kolommen omhoog/omlaag te verplaatsen in de tabel-eigenschappen, maar met >20 kolommen is dat best veel werk.

Op GOT kon ik niets vinden, google geeft alleen maar hits m.b.t. het sorteren van waarden in de tabel.

Klinkt heel simpel, maar ik heb de help van Visio ook al bekeken, maar daar kan ik niets in terugvinden.

Verwijderd

Topicstarter
Eeuh niemand? Ik wil gewoon de kolommen automatisch laten sorteren in de tabeleigenschappen. Dit moet toch gewoon mogelijk zijn? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nog 1 keer :'( :'(

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Even een wilde gedachte (jaja, doe maar ruig) en ik weet ook niet of het kan: misschien is het mogelijk om in Access via code de volgorde van velden in een tabel aan te passen. Dan zou je daar met een beetje VBA aan de slag kunnen gaan om de veldvolgorde aan te passen.

Anders zou ik het zo ook niet weten, maarja... verder weinig ideeen :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Hmms, volgens mij is dat een beetje overkill :). Ik kan dan volgens mij beter handmatig gaan sorteren...

Wel bedankt voor je reactie! Echt raar dat dat niet gewoon kan in visio :X

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

In Access mis ik de optie eigenlijk ook wel eens. Handmatig sorteren is prima, maar als je al je tabellen zo'n beetje af hebt is alfabet ook wel makkelijk soms.

Als ik me het weekend verveel ga ik even een uurtje kijken of ik iets kan maken :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1